[MK4] Montaż lusterka fotochrom z kompasem
: pn lis 07, 2011 02:23
Inspiracją był film Autor Widmo gdzie w BMW X5 zobaczyłem takie lusterko:) i tak się zaczęło. W grupie VAG było montowane najczęściej w Audi Q i VW Touaregu.
Kupiłem lusterko fotochrom od audi A6 z 2007 o nr 4F0 857 511 F na allegro za 150zł. O montażu samego fotochromu już było więc pominę to.
Ja fotochrom miałem więc było o tyle prościej. Lusterko od audi, które kupiłem miało inny uchwyt, w którym dodatkowo był wbudowany moduł kompasu.
Czekało mnie przełożenie uchwytu od VW zakończonego kulką na której jest zamocowane lusterko i przełożenie modułu kompasu z uchwytu od Audi. U mnie średnica kulki uchwytu była taka sama jak w Audi więc nie było problemu z przełożeniem samego uchwytu.
W tym celu trzeba najpierw zdjąć lusterko
i następnie rozebrać obudowę podważając przednią część lusterka-ramkę, która jest na zatrzaski do czego użyłem plastikowego narzędzia do otwierania obudów np ipoda.
Wyjmujemy delikatnie z obudowy szkło plus elektronikę.
Następnie wypinamy kulkę-uchwyt i to samo robimy w lusterku od audi. Uchwyt VW wygląda tak po wypięciu
Należy go wpiąć do lusterko od audi i już mamy gotowe mocowanie do VW. Pozostaję przełożenie modułu kompasu z uchwytu audi do środka lusterka. Trzeba wyciąć troszkę plastiku ze środka obudowy i na klej przymocować moduł tak, żeby był jak najbardziej równoległy do szyby po zamocowaniu lustra ( przyklejenie napisami na module do góry nogami bo tak było ori w uchwycie audi).
Podpinamy moduł kompasu i szkło do płyty głównej lusterka i składamy lusterko. Lusterka mają takie same wtyczki i ten sam pinout więc można je podpiąć od razu bez dalszych przeróbek. Po przekręceniu kluczyka od razu pokazał się kompas.
Jeśli kompas się nie uaktywnił to trzeba go włączyć
Na koniec pozostaję kalibracja kompasu. Gentex nie pomyślał o PL i w sieci jest tylko taka instrukcja z mapką na US
Do kalibracji potrzebny jest nr pola magnetycznego do wpisania w lusterku czego właśnie brakuję w manualu Gentex ale znalazłem na stronie jakiegoś geograficznego forum i jest to nr 7 na Polskę.
Kalibracja polega na przytrzymaniu przycisku lusterka służącego do wł/wył fotochromu aż pokaże się cyfra. Trzeba klikać do chwili pokazania się nr 7 a jest 15 stref. Po zniknięciu nr znowu trzymamy przycisk środkowy na lusterku aż pokaże się listerka C. Robimy dwa, trzy kółka z prędkością ok 15km/h do pokazania się wskazań kompasu np SE. Koniec kalibracji i montażu:) Działanie kompasu jest szybkie po zmianie kierunku jazdy i dokładne.
W Tuaregu kompas był też w liczniku a w nowszych nawigacjach np. MFD2 kompas jest na lewej połówce LCD obok mapy.
Kupiłem lusterko fotochrom od audi A6 z 2007 o nr 4F0 857 511 F na allegro za 150zł. O montażu samego fotochromu już było więc pominę to.
Ja fotochrom miałem więc było o tyle prościej. Lusterko od audi, które kupiłem miało inny uchwyt, w którym dodatkowo był wbudowany moduł kompasu.
Czekało mnie przełożenie uchwytu od VW zakończonego kulką na której jest zamocowane lusterko i przełożenie modułu kompasu z uchwytu od Audi. U mnie średnica kulki uchwytu była taka sama jak w Audi więc nie było problemu z przełożeniem samego uchwytu.
W tym celu trzeba najpierw zdjąć lusterko
i następnie rozebrać obudowę podważając przednią część lusterka-ramkę, która jest na zatrzaski do czego użyłem plastikowego narzędzia do otwierania obudów np ipoda.
Wyjmujemy delikatnie z obudowy szkło plus elektronikę.
Następnie wypinamy kulkę-uchwyt i to samo robimy w lusterku od audi. Uchwyt VW wygląda tak po wypięciu
Należy go wpiąć do lusterko od audi i już mamy gotowe mocowanie do VW. Pozostaję przełożenie modułu kompasu z uchwytu audi do środka lusterka. Trzeba wyciąć troszkę plastiku ze środka obudowy i na klej przymocować moduł tak, żeby był jak najbardziej równoległy do szyby po zamocowaniu lustra ( przyklejenie napisami na module do góry nogami bo tak było ori w uchwycie audi).
Podpinamy moduł kompasu i szkło do płyty głównej lusterka i składamy lusterko. Lusterka mają takie same wtyczki i ten sam pinout więc można je podpiąć od razu bez dalszych przeróbek. Po przekręceniu kluczyka od razu pokazał się kompas.
Jeśli kompas się nie uaktywnił to trzeba go włączyć
Na koniec pozostaję kalibracja kompasu. Gentex nie pomyślał o PL i w sieci jest tylko taka instrukcja z mapką na US
Do kalibracji potrzebny jest nr pola magnetycznego do wpisania w lusterku czego właśnie brakuję w manualu Gentex ale znalazłem na stronie jakiegoś geograficznego forum i jest to nr 7 na Polskę.
Kalibracja polega na przytrzymaniu przycisku lusterka służącego do wł/wył fotochromu aż pokaże się cyfra. Trzeba klikać do chwili pokazania się nr 7 a jest 15 stref. Po zniknięciu nr znowu trzymamy przycisk środkowy na lusterku aż pokaże się listerka C. Robimy dwa, trzy kółka z prędkością ok 15km/h do pokazania się wskazań kompasu np SE. Koniec kalibracji i montażu:) Działanie kompasu jest szybkie po zmianie kierunku jazdy i dokładne.
W Tuaregu kompas był też w liczniku a w nowszych nawigacjach np. MFD2 kompas jest na lewej połówce LCD obok mapy.