[MK2] Gorna belka poprzeczna

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

[MK2] Gorna belka poprzeczna

Post autor: Kapibara » wt mar 21, 2006 23:40

Bedzie to pierwsza porada wiec prosze o wyrozumialaosc. Wszystko zaczelo sie jak ku mojemu zdziwieniu ukazal sie widok przerdzewialego mocowania tej belki, wygladalo to strasznie. Dobrze ze nic sie nie stalo w czasie jazdy:

Tak wyglada skorodowana belka:

Obrazek

A tak wyglada beleczka w dosc dobrym stanie. Byla troszke pordzewiale wiec zeszlifowalem ja i pokrylem odrdzewiaczem nastepnie zostala pomalowana podkladem i srodkiem ochronnym ja zastosowalem tzw baranka ale moze to byc np. blachoguma

Obrazek

Obrazek

Teraz czas sie zabrac za demontaz pasa przedniego. Zaczynamy od atrapy i dolnej oslony pod zderzakiem.

Obrazek

Jesli ktos posiada oslone silnika tez trzeba ja odkrecic przynajmniej zeby spokojnie lezala na ziemi a trzymala sie na tylnich wkretach. W moim przypadku belki srodkowe trzymaly sie na srobach od zderzaka wiec ich odkrecanie musialo przebiegac bardzo ostroznie. Pierw nalezy podlozyc cos pod belke na ktorej znajduje sie poduszka silnika. Jesli jestesmy pewni ze podpora jest odpowiednia nazly powoli odkrecac sroby zeby belka spokojnei opadal na podpory. jesli nie sa bardzo skorodowane mocowania narazie nei opadnie.

Obrazek

Mozemy spokojnie wyjac zderzak i brac sie za demontaz wzmocnienia przedniego. Jest ono przymocowane na kilku srobach w gornej czesci w tym mocujacej chlodnice i IC.

Obrazek

oraz kilku za zderzakiem. po wyjeciu pasa przedniego autko prezentuje sie w nastepujacy sposob

Obrazek


Mozemy przystapic do wyciagania starej belki. Najpier trzeba jednak przymocowac chlodnice np. paskami lub czyms innym zeby nei opadal za bardzo. Aby wyjac belke musimy odkrecic po obu stronach sroby znajdujace sie w poblizu przykrecanai zderzaka. Najpier okrecamy srobe ktora laczy belke dolna i gorna z podluznica. znajduje sie ona pomiedzy otwarami mocowania zderzaka. Trzeba to robic bardzo delikatnie, belka powinna opasc na podpory. Nastepnie od podluznicy odkrecamy 2 sroby mocujace nasza belke. Mozemy teraz spokojnie wyjac belke uprzednio podnoszac troszke chlodnice.

Obrazek

Obrazek

Teraz wkladamy nasza nowa belke w miejsce poprzedniej. nalzy to robic rowniez bardzo ostroznie. kiedy belka jest na miejscu przykrecamy ja do podluznicy analogicznie jak odkrecalismy. Nie nalezy jeszcze mocowac chlodnicy do belki gdyz nam sie to nie uda bo silnik jest odrobine przechylony. mozna jedynie umiescic chlodnice na belce.


Aby zamocowac belke z poduszka silnika nalezy podniesc ja podnosnikiem od strony mocowania. Najlepiej zrobic przed miejscem zagiecia belki w strone mocowan.

Obrazek

Analogicznie z drugiej strony nastepnei dokrecamy wszystkei sroby. Teraz mzona spokojnie umiescic chlodnice na swoim miejscu i skrecic przod auta w kolejnosci odwrotnej



Moze sie komus przyda jesli napisalem cos zle to prosze mowic :panna:



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości