[all vw] Regeneracja przepływki klapkowej
: śr lip 27, 2011 11:05
Regeneracja przepływomierza klapkowego
Witam, ostatnio zrobiłem swapa Digi II do mojej 16V. Wszystko ładnie, pięknie tylko że przepływka która dostałem w komplecie była zużyta. Poświeciłem kilka godzin w sieci na zlokalizowanie informacji o jej naprawie i udało się.
Zaczynamy od zdemontowania przepływomierza z samochodu.
Następnie ścigamy pokrywę przepływomierza ( ja do tego celu użyłem nożyka do tapet i cienkiego śrubokręta)
Tak wygląda przeływka wewnątrz (niestety to nie jest moje zdjęcie – trochę się pospieszyłem i zapomniałem własna fotkę strzelić)
Należy zaznaczyć w którym miejscu znajduje się pierwotnie sprężyna, żeby uniknąć późniejszych problemów z regulacją
Demontujemy po kolei suwak oraz płytkę
Tutaj widzimy jakie miałem wytarte ścieżki
Następnym krokiem jest rozpiłowanie otworów w celu przesunięcie płytki o 1mm w górę ( umożliwi to suwakowi poruszanie się po nowych nie wytartych ścieżkach)
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i ustawiamy suwak na początku ścieżki. Po podłączeniu przepływki do auta i włączeniu zapłonu napięcie musi być ok 0,22-0,25V. Na biegu jałowym od 0,8-1,5V.
Teraz można sprawdzić zmiany napięcia na pinach 2 i 4. W tym celu podłączamy miernik, ustawiamy go na zakres 20V i pomału ręką przekręcamy suwak. Jeśli napiecie zmienia się w sposób płynny bez przeskoków to mamy naprawiony przepływomierz
[youtube][/youtube]
Ja jeszcze wlutowałem kondensator 22uF /16V (tantalowy) pomiędzy nogę 2 a 4. Należy tutaj pamiętać o zachowaniu polaryzacji kondensatora ( tak jak elektrolity posiada on biegunowość!!!)
(zabieg taki był firmowo stosowany przez VW i sprzedawany jako dodatkowy kabel łączący przeplywke z ecu 025 906 302A. Wygładza on sygnał idący z przepływomierza do ecu)
Witam, ostatnio zrobiłem swapa Digi II do mojej 16V. Wszystko ładnie, pięknie tylko że przepływka która dostałem w komplecie była zużyta. Poświeciłem kilka godzin w sieci na zlokalizowanie informacji o jej naprawie i udało się.
Zaczynamy od zdemontowania przepływomierza z samochodu.
Następnie ścigamy pokrywę przepływomierza ( ja do tego celu użyłem nożyka do tapet i cienkiego śrubokręta)
Tak wygląda przeływka wewnątrz (niestety to nie jest moje zdjęcie – trochę się pospieszyłem i zapomniałem własna fotkę strzelić)
Należy zaznaczyć w którym miejscu znajduje się pierwotnie sprężyna, żeby uniknąć późniejszych problemów z regulacją
Demontujemy po kolei suwak oraz płytkę
Tutaj widzimy jakie miałem wytarte ścieżki
Następnym krokiem jest rozpiłowanie otworów w celu przesunięcie płytki o 1mm w górę ( umożliwi to suwakowi poruszanie się po nowych nie wytartych ścieżkach)
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i ustawiamy suwak na początku ścieżki. Po podłączeniu przepływki do auta i włączeniu zapłonu napięcie musi być ok 0,22-0,25V. Na biegu jałowym od 0,8-1,5V.
Teraz można sprawdzić zmiany napięcia na pinach 2 i 4. W tym celu podłączamy miernik, ustawiamy go na zakres 20V i pomału ręką przekręcamy suwak. Jeśli napiecie zmienia się w sposób płynny bez przeskoków to mamy naprawiony przepływomierz
[youtube][/youtube]
Ja jeszcze wlutowałem kondensator 22uF /16V (tantalowy) pomiędzy nogę 2 a 4. Należy tutaj pamiętać o zachowaniu polaryzacji kondensatora ( tak jak elektrolity posiada on biegunowość!!!)
(zabieg taki był firmowo stosowany przez VW i sprzedawany jako dodatkowy kabel łączący przeplywke z ecu 025 906 302A. Wygładza on sygnał idący z przepływomierza do ecu)