Napinacz paska alternatora
: ndz lut 27, 2011 12:08
Przerobiłem w gofrze napinanie paska alternatora.
Mechanizm jest bardzo prosty i jednocześnie skuteczny, nawet jak pasek nadmiernie sie wyciągnie i sprężyna nie daje rady, naciagnięcie jest prostsze niz oryginalnie, bez szarpania sie z alternatorem. Wystarczy kilka obrotów kluczem i po sprawie. Wszystko do zrobienia w 2 godz. Wykorzystuje sie oryginalna łape i mocowania. U siebie zrobiłem taki mechanizm kilka lat temu w golfie mk1 i znakomicie sie sprawdził. Teraz przy okazji wkładania silnika do kolejnego autka postanowiłem zrobic porade. Może komus sie przyda.
Do zrobienia napinacza potrzeba
- ok 10cm paskownika, 20x3mm, (moze byc grubszy)
- 15cm pręta gwintowanego fi 8,
- sprężyna(Wykorzystałem z zawieszenia wózka dzieciecego, ale inna równie twarda (ta po mocnym ścisnięciu w dłoniach ugina sie max 1cm) da radę.)
- dwie nakretki do regulacji, kilka śrub i podkładek,
Tak wygląda ori napinacz.
Napinacz juz gotowy.
Po złożeniu.
Ważne, żeby sprawdzic na sucho, czy napinacz bedzie pracował w całym zakresie regulacji, nie bedzie problemów przy wymianie paska i nic nie bedzie obcierac.
Miłej zabawy przy dłubaniu
Mechanizm jest bardzo prosty i jednocześnie skuteczny, nawet jak pasek nadmiernie sie wyciągnie i sprężyna nie daje rady, naciagnięcie jest prostsze niz oryginalnie, bez szarpania sie z alternatorem. Wystarczy kilka obrotów kluczem i po sprawie. Wszystko do zrobienia w 2 godz. Wykorzystuje sie oryginalna łape i mocowania. U siebie zrobiłem taki mechanizm kilka lat temu w golfie mk1 i znakomicie sie sprawdził. Teraz przy okazji wkładania silnika do kolejnego autka postanowiłem zrobic porade. Może komus sie przyda.
Do zrobienia napinacza potrzeba
- ok 10cm paskownika, 20x3mm, (moze byc grubszy)
- 15cm pręta gwintowanego fi 8,
- sprężyna(Wykorzystałem z zawieszenia wózka dzieciecego, ale inna równie twarda (ta po mocnym ścisnięciu w dłoniach ugina sie max 1cm) da radę.)
- dwie nakretki do regulacji, kilka śrub i podkładek,
Tak wygląda ori napinacz.
Napinacz juz gotowy.
Po złożeniu.
Ważne, żeby sprawdzic na sucho, czy napinacz bedzie pracował w całym zakresie regulacji, nie bedzie problemów przy wymianie paska i nic nie bedzie obcierac.
Miłej zabawy przy dłubaniu