Strona 1 z 1

PORADNIK CZYSZCZENIE ZAWORKA N75 SILNIK 1.8TURBO

: pn lut 07, 2011 20:06
autor: guti66
Witam. Ostatnio dorwałem w swoje ręce zaworek N75 z mojego silnika 1.8T AGU. Auto było strasznie mułowate. Przejżałem forum i byl poradnik jak wyczyścić zawór N75 lecz z silnika TDI - zaworek różni sie z wyglądu i pewnie z budowy znacznie.

Chciałem opisać tutaj w jaki sposób przeczyściłem swój zaworek - teoretycznie nie rozbieralny.
A wiec tak.Zaworek z jednej strony posiada blachę dość grubą, którą ja przecielem delikatnie boshem. (UWAGA- okazało sie to zbytecze i można ten krok pominąć. )

Obrazek
http://img51.imageshack.us/img51/7273/dsc5864x.jpg

Pomijając ten krok trzeba poprostu złapać jedną ręką mocno zaworek a drugą z wyczuciem ukręcić ten trójnik- powinien on sie jakgdyby odkleić. Jesli rękoma nie bedzie szło to złapac za środek trójnika kombinerkami - musi pójść. nalezy pamietac zeby tylko nie ułamać którejś z rureczek (trójnika)

Po dokonaniu tego zrobaczymy taki widok:

UWAGA: ja źle wsadziłem do zdjęcia sprężynkę. Musi być ona założona tak jak przedstawia kolejne zdjęcie i tak jak jest narysowana ona na czerwono.

Obrazek
http://img824.imageshack.us/img824/581/dsc5868a.jpg


POPRAWE UŁOŻENIE SPRĘŻYNKI DO MONTAŻU:

Obrazek
http://img132.imageshack.us/img132/433/dsc5870g.jpg

Po zdemontowaniu elementów można zabrać się za czyszczenie. Ja użylem do tego Spreyu Castrola, ktory czysci samruje i bóg wie co jeszcze. Zapewne wiecej ludzi bedzie mialo pod ręką WD-40 i to bedzie najlepszy środek.

Spryskac OBFICIE cylinderek, tłoczek, sprezynke oraz trójnik. Ja pomagałem sobie patyczkiem do uszu oraz papierem kuchennym do rąk.

Po wyczyszczeniu elementów i ich w miare możliwości wytarciu, czas zacząć to skladać do kupy.

Pierw wkładamy tłoczek w cylinderek, nastepnie w tłoczek tą sprężynke- tak jak zailustrowalem to na zdjęciu powyżej.
Trójnik przesmarowujemy Super Glue lub Kropelką (ZROBIĆ TO TAK ABY NIC A NIC KLEJU NIE DOSTALO SIE DO ŚRODKA) i sklejamy ładnie.
Jak juz zaschnie, łaczenie elementów można dla szczelnosci przesmarowac klejem jeszcze.
Po wyschnięciu montujemy na autko i mam nadzieje ze cieszymy sie zwariowanym 1.8t - bo u mnie róznica była kolosalna.

Obrazek
http://img141.imageshack.us/img141/2456/dsc5872.jpg


Mam nadzieje ze pomogłem komuś ożywić zdechły zaworek N75 :)

POWODZENIA !! :okej: :pub: :satan:

PORADNIK CZYSZCZENIE ZAWORKA N75 SILNIK 1.8TURBO

: pn lut 07, 2011 21:24
autor: wesol
dobry odrdzewiacz używasz- castrola. Ja dodam od siebie iz co jakis czas psikam takiego odrdzewiacza lub chocby nawet samej ropy do wezykow tak by sobie pompa zassala przez zaworek N75. Czysci to i smaruje go i pieknie chodzi.

Re: PORADNIK CZYSZCZENIE ZAWORKA N75 SILNIK 1.8TURBO

: pt lis 11, 2011 14:57
autor: CQ
guti66 pisze:
UWAGA: ja źle wsadziłem do zdjęcia sprężynkę. Musi być ona założona tak jak przedstawia kolejne zdjęcie i tak jak jest narysowana ona na czerwono.
Mała poprawka, ponieważ temat jest w faq, a jest tutaj błąd.
Kolego guti66, dobrze włożyłeś tą sprężynkę za pierwszym razem. To położenie które zaznaczyłeś na czerwono jest nieprawidłowe.
Piszę o tym bo rozbierałem już dwa takie zaworki od AGU i sprężynka była tak jak miałeś za pierwszym razem.

PORADNIK CZYSZCZENIE ZAWORKA N75 SILNIK 1.8TURBO

: śr sie 13, 2014 21:44
autor: lancer
Można prosić o odświeżenie ? :blush:

PORADNIK CZYSZCZENIE ZAWORKA N75 SILNIK 1.8TURBO

: wt lut 17, 2015 19:52
autor: szpieg
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek