Wymiana końcówek (rozpylaczy) w 1,6D/TD oraz 1,9D
: ndz gru 12, 2010 00:47
Witam
Jak w temacie.Oto foto porada jak to uczynić
Dotyczy klekotów 1,6D/TD i 1,9D
Zdemontowane wtryski trzeba jak najdokładniej umyć w benzynie ekstrakcyjnej.
Przedmuchać sprężonym powietrzem.
Umyte i przedmuchane wtryski,układamy na wcześniej przygotowanym,czystym podłożu np.papierze.
Wylewamy starą benzynę,czyścimy naczynie i nalewamy czystej.
Następnie chwytamy wtryskiwacz w czystym imadle w ten oto sposób.
Rozkręcamy korpus specjalnym kluczem 27
Ja taki klucz wykonałem poprzez rozcięcie nasadki,wydłużenie kawałkiem rury o takiej samej średnicy i zespawanie.Służy mi przede wszystkim do wykręcania i wkręcania wtrysków do głowicy.
Uwaga! W górnej części korpusu nad sprężyną znajduje się podkładka lub podkładki regulacyjne,które w 99% zostają w korpusie,ponieważ są przyklejone na ropie (ON) i trzeba je jakoś wyjąć,bo w przeciwnym razie mogą zginąć!
Oto części składowe kompletnego wtryskiwacza.
Jak widać w środku brudu nie brakuje (wtryski niewiadomego pochodzenia)...
Myjemy wszystkie części w benzynie,dmuchamy sprężonym powietrzem,odkładamy kolejno na czyste podłoże,wraz z nowym rozpylaczem.
Nową końcówkę umieszczamy w dolnej części korpusu.
Później kolejne części.
Podkładka/i regulacyjna/e
Na końcu górna część korpusu.
Korpus skręcamy siłą 70Nm
Kolejnym krokiem jest sprawdzenie i ewentualne wyregulowanie ciśnienia otwierania się rozpylacza.
Tutaj warto wspomnieć,że w 80-ciu % udaje się uzyskać zadane ciśnienie od razu po złożeniu,jeżeli wtryskiwacz jest złożony z tą samą ilością podkładek regulacyjnych.
Jeżeli ciśnienie nie zgadza się z wymaganym,to należy wtryskiwacz rozkręcić i dodać podkładkę lub ująć w zależności od tego w którą stronę chcemy skorygować.Dodając podkładkę zwiększamy ciśnienie,ujmując zmieszamy.Podkładki dostępne np. w InterCars w różnych grubościach od 0,1mm
Ja zazwyczaj staram się ustawić troszkę wyższe niż zadane o ok.3-5 barów,ponieważ w trakcie jazdy końcówka "uklepie się" i ciśnienie nieco spadnie.
Gdy wtryski są już wyregulowane,dobrze jest posmarować gwint wysokotemperaturowym smarem miedziowym.
Odkąd zacząłem tak robić,nie miałem problemów z wykręcaniem.
Zmieniamy podkładki termiczne w gniazdach głowicy,wkręcamy przygotowane wtryskiwacze i dokręcamy momentem 70Nm.
Zdaję sobie sprawę,że nie każdy posiada próbnik do ustawiania wtrysków,ale zawsze można sobie wszystko ładnie przygotować,a ze złożonymi wtryskami podjechać do mechanika lub pompiarza,który np. nie ma czasu żeby zmieniać rozpylacze,ale na sprawdzenie znajdzie
Na zakończenie chcę uczulić,że przy tej pracy wymagana jest czystość,czystość i jeszcze raz czystość!
Dodam także,że skręcenie korpusu siłą 70Nm jest książkowe,ale często bywa za słabe i olej cieknie w miejscu skręcenia,więc trzeba poprawić
Pozdrawiam i życzę miłej pracy
Jak w temacie.Oto foto porada jak to uczynić
Dotyczy klekotów 1,6D/TD i 1,9D
Zdemontowane wtryski trzeba jak najdokładniej umyć w benzynie ekstrakcyjnej.
Przedmuchać sprężonym powietrzem.
Umyte i przedmuchane wtryski,układamy na wcześniej przygotowanym,czystym podłożu np.papierze.
Wylewamy starą benzynę,czyścimy naczynie i nalewamy czystej.
Następnie chwytamy wtryskiwacz w czystym imadle w ten oto sposób.
Rozkręcamy korpus specjalnym kluczem 27
Ja taki klucz wykonałem poprzez rozcięcie nasadki,wydłużenie kawałkiem rury o takiej samej średnicy i zespawanie.Służy mi przede wszystkim do wykręcania i wkręcania wtrysków do głowicy.
Uwaga! W górnej części korpusu nad sprężyną znajduje się podkładka lub podkładki regulacyjne,które w 99% zostają w korpusie,ponieważ są przyklejone na ropie (ON) i trzeba je jakoś wyjąć,bo w przeciwnym razie mogą zginąć!
Oto części składowe kompletnego wtryskiwacza.
Jak widać w środku brudu nie brakuje (wtryski niewiadomego pochodzenia)...
Myjemy wszystkie części w benzynie,dmuchamy sprężonym powietrzem,odkładamy kolejno na czyste podłoże,wraz z nowym rozpylaczem.
Nową końcówkę umieszczamy w dolnej części korpusu.
Później kolejne części.
Podkładka/i regulacyjna/e
Na końcu górna część korpusu.
Korpus skręcamy siłą 70Nm
Kolejnym krokiem jest sprawdzenie i ewentualne wyregulowanie ciśnienia otwierania się rozpylacza.
Tutaj warto wspomnieć,że w 80-ciu % udaje się uzyskać zadane ciśnienie od razu po złożeniu,jeżeli wtryskiwacz jest złożony z tą samą ilością podkładek regulacyjnych.
Jeżeli ciśnienie nie zgadza się z wymaganym,to należy wtryskiwacz rozkręcić i dodać podkładkę lub ująć w zależności od tego w którą stronę chcemy skorygować.Dodając podkładkę zwiększamy ciśnienie,ujmując zmieszamy.Podkładki dostępne np. w InterCars w różnych grubościach od 0,1mm
Ja zazwyczaj staram się ustawić troszkę wyższe niż zadane o ok.3-5 barów,ponieważ w trakcie jazdy końcówka "uklepie się" i ciśnienie nieco spadnie.
Gdy wtryski są już wyregulowane,dobrze jest posmarować gwint wysokotemperaturowym smarem miedziowym.
Odkąd zacząłem tak robić,nie miałem problemów z wykręcaniem.
Zmieniamy podkładki termiczne w gniazdach głowicy,wkręcamy przygotowane wtryskiwacze i dokręcamy momentem 70Nm.
Zdaję sobie sprawę,że nie każdy posiada próbnik do ustawiania wtrysków,ale zawsze można sobie wszystko ładnie przygotować,a ze złożonymi wtryskami podjechać do mechanika lub pompiarza,który np. nie ma czasu żeby zmieniać rozpylacze,ale na sprawdzenie znajdzie
Na zakończenie chcę uczulić,że przy tej pracy wymagana jest czystość,czystość i jeszcze raz czystość!
Dodam także,że skręcenie korpusu siłą 70Nm jest książkowe,ale często bywa za słabe i olej cieknie w miejscu skręcenia,więc trzeba poprawić
Pozdrawiam i życzę miłej pracy