montujemy CAN w AKQ
: czw wrz 16, 2010 17:00
Od jakiegoś czasu drażnił mnie CAN adapter w moim aucie bo zaniżał spalanie. Podumałem nad schematami i okazało się, że wystarczy pociągnąć linię CAN z wtyczki sterownika silnika do wtyczki licznika lub wtyczki pompy abs oraz wymienić sterownik silnika (no i licznik już CAN)
A więc wtyczka sterownika silnika - ta większa pin 29 kolor pomarańczowo/brązowy ciągniemy albo do pinu 20 wtyczki zielonej licznika albo do pinu 10 wtyczki 25 abs (lub 20 wtyczki 47 pinowej ASB/ESP/ASR)
oraz pin 41 pomarańczowo/czarny dajemy do pinu 19 zielonej wtyczki zegarów lub odpowiednio 11 pin wtyczki 25 pinowej ABS (19pin wtyczki 47 pinowej ABS/ESP/ASR).
Dobra mamy wiązkę z głowy.
Teraz sterownik silnika - potrzebujemy z CAN czyli nr 036 906 014 P - obecnie jest o innej literze a ten sam numer. UWAGA - końcowa liczba sterownika musi być 014 (ja przez przeoczenie najpierw kupiłem 032 - to od innego silnika).
Teraz licznik - ja wsadziłem licznik VDO 1J0 920 822A - wyskalowany do 260km/h - odczytujemy pin. Kodujemy kluczyki. Wchodzimy w CAN i zmieniamy wartość z 00006 na 00000 (żeby nie darło mordy o airbag i ABS/ESP - kiedyś zmienimy pompę na ASR to włączymy info).
Małe uzupełnienie - skanując sterownik silnika - wyskoczyły błędy komunikacji z airbagiem i ASBem - ponieważ na dzień dzisiejszy jeszcze nie zmieniłem pompy ASB na nowszą (wskoczy ASR) to trzeba przekodować sterownik silnika - czyli softcoding - zmieniamy z wartości 00031 na 00001
Teraz koszty - bo to chyba też się liczy - sterownik silnika kupiłem za 100zł + 20 przesyłki. Kabelki jakieś miałem to nie liczę jako koszt. Licnzik już miałem zamontowany ale z immo2 licznik z 1/2 fis kupicie za ok 70-100zł. Jeśli nie mieliście MFA to wypadałoby jeszcze kupić manetkę (35zł + 4 kabelki po 0,8mb i 4piny takie jak w kostce ISO radia lub w ASO po 1zł szt)
A więc wtyczka sterownika silnika - ta większa pin 29 kolor pomarańczowo/brązowy ciągniemy albo do pinu 20 wtyczki zielonej licznika albo do pinu 10 wtyczki 25 abs (lub 20 wtyczki 47 pinowej ASB/ESP/ASR)
oraz pin 41 pomarańczowo/czarny dajemy do pinu 19 zielonej wtyczki zegarów lub odpowiednio 11 pin wtyczki 25 pinowej ABS (19pin wtyczki 47 pinowej ABS/ESP/ASR).
Dobra mamy wiązkę z głowy.
Teraz sterownik silnika - potrzebujemy z CAN czyli nr 036 906 014 P - obecnie jest o innej literze a ten sam numer. UWAGA - końcowa liczba sterownika musi być 014 (ja przez przeoczenie najpierw kupiłem 032 - to od innego silnika).
Teraz licznik - ja wsadziłem licznik VDO 1J0 920 822A - wyskalowany do 260km/h - odczytujemy pin. Kodujemy kluczyki. Wchodzimy w CAN i zmieniamy wartość z 00006 na 00000 (żeby nie darło mordy o airbag i ABS/ESP - kiedyś zmienimy pompę na ASR to włączymy info).
Małe uzupełnienie - skanując sterownik silnika - wyskoczyły błędy komunikacji z airbagiem i ASBem - ponieważ na dzień dzisiejszy jeszcze nie zmieniłem pompy ASB na nowszą (wskoczy ASR) to trzeba przekodować sterownik silnika - czyli softcoding - zmieniamy z wartości 00031 na 00001
Teraz koszty - bo to chyba też się liczy - sterownik silnika kupiłem za 100zł + 20 przesyłki. Kabelki jakieś miałem to nie liczę jako koszt. Licnzik już miałem zamontowany ale z immo2 licznik z 1/2 fis kupicie za ok 70-100zł. Jeśli nie mieliście MFA to wypadałoby jeszcze kupić manetkę (35zł + 4 kabelki po 0,8mb i 4piny takie jak w kostce ISO radia lub w ASO po 1zł szt)