montujemy CAN w AKQ
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
montujemy CAN w AKQ
Od jakiegoś czasu drażnił mnie CAN adapter w moim aucie bo zaniżał spalanie. Podumałem nad schematami i okazało się, że wystarczy pociągnąć linię CAN z wtyczki sterownika silnika do wtyczki licznika lub wtyczki pompy abs oraz wymienić sterownik silnika (no i licznik już CAN)
A więc wtyczka sterownika silnika - ta większa pin 29 kolor pomarańczowo/brązowy ciągniemy albo do pinu 20 wtyczki zielonej licznika albo do pinu 10 wtyczki 25 abs (lub 20 wtyczki 47 pinowej ASB/ESP/ASR)
oraz pin 41 pomarańczowo/czarny dajemy do pinu 19 zielonej wtyczki zegarów lub odpowiednio 11 pin wtyczki 25 pinowej ABS (19pin wtyczki 47 pinowej ABS/ESP/ASR).
Dobra mamy wiązkę z głowy.
Teraz sterownik silnika - potrzebujemy z CAN czyli nr 036 906 014 P - obecnie jest o innej literze a ten sam numer. UWAGA - końcowa liczba sterownika musi być 014 (ja przez przeoczenie najpierw kupiłem 032 - to od innego silnika).
Teraz licznik - ja wsadziłem licznik VDO 1J0 920 822A - wyskalowany do 260km/h - odczytujemy pin. Kodujemy kluczyki. Wchodzimy w CAN i zmieniamy wartość z 00006 na 00000 (żeby nie darło mordy o airbag i ABS/ESP - kiedyś zmienimy pompę na ASR to włączymy info).
Małe uzupełnienie - skanując sterownik silnika - wyskoczyły błędy komunikacji z airbagiem i ASBem - ponieważ na dzień dzisiejszy jeszcze nie zmieniłem pompy ASB na nowszą (wskoczy ASR) to trzeba przekodować sterownik silnika - czyli softcoding - zmieniamy z wartości 00031 na 00001
Teraz koszty - bo to chyba też się liczy - sterownik silnika kupiłem za 100zł + 20 przesyłki. Kabelki jakieś miałem to nie liczę jako koszt. Licnzik już miałem zamontowany ale z immo2 licznik z 1/2 fis kupicie za ok 70-100zł. Jeśli nie mieliście MFA to wypadałoby jeszcze kupić manetkę (35zł + 4 kabelki po 0,8mb i 4piny takie jak w kostce ISO radia lub w ASO po 1zł szt)
A więc wtyczka sterownika silnika - ta większa pin 29 kolor pomarańczowo/brązowy ciągniemy albo do pinu 20 wtyczki zielonej licznika albo do pinu 10 wtyczki 25 abs (lub 20 wtyczki 47 pinowej ASB/ESP/ASR)
oraz pin 41 pomarańczowo/czarny dajemy do pinu 19 zielonej wtyczki zegarów lub odpowiednio 11 pin wtyczki 25 pinowej ABS (19pin wtyczki 47 pinowej ABS/ESP/ASR).
Dobra mamy wiązkę z głowy.
Teraz sterownik silnika - potrzebujemy z CAN czyli nr 036 906 014 P - obecnie jest o innej literze a ten sam numer. UWAGA - końcowa liczba sterownika musi być 014 (ja przez przeoczenie najpierw kupiłem 032 - to od innego silnika).
Teraz licznik - ja wsadziłem licznik VDO 1J0 920 822A - wyskalowany do 260km/h - odczytujemy pin. Kodujemy kluczyki. Wchodzimy w CAN i zmieniamy wartość z 00006 na 00000 (żeby nie darło mordy o airbag i ABS/ESP - kiedyś zmienimy pompę na ASR to włączymy info).
Małe uzupełnienie - skanując sterownik silnika - wyskoczyły błędy komunikacji z airbagiem i ASBem - ponieważ na dzień dzisiejszy jeszcze nie zmieniłem pompy ASB na nowszą (wskoczy ASR) to trzeba przekodować sterownik silnika - czyli softcoding - zmieniamy z wartości 00031 na 00001
Teraz koszty - bo to chyba też się liczy - sterownik silnika kupiłem za 100zł + 20 przesyłki. Kabelki jakieś miałem to nie liczę jako koszt. Licnzik już miałem zamontowany ale z immo2 licznik z 1/2 fis kupicie za ok 70-100zł. Jeśli nie mieliście MFA to wypadałoby jeszcze kupić manetkę (35zł + 4 kabelki po 0,8mb i 4piny takie jak w kostce ISO radia lub w ASO po 1zł szt)
Re: montujemy CAN w AKQ
No wreszcie super rozwiązanie problemu i FIS będzie chodził Powiedz mi tylko do silnika 1,4 AKQ z jakim jeszcze oznaczeniem literowym może być sterownik(prócz P)?
montujemy CAN w AKQ
żadnym innymRicS pisze:Powiedz mi tylko do silnika 1,4 AKQ z jakim jeszcze oznaczeniem literowym może być sterownik(prócz P)?
- TDIfan
- Gadatliwa bestia
- Posty: 903
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 09:38
- Lokalizacja: Kościerzyna / pomorskie
- Kontakt:
montujemy CAN w AKQ
w TDI jest ciekawiej bo np w borze z lutego 1999 silnik AGR - sterownik silnika 038 906 018 BL teoretycznie nie ma CANa a ja dzisiaj wsadziłem licznik z CANem 1J0 920 825C bez wymiany sterownika i działa - wada - ponieważ nie jest to licznik VDO o nr 1J0 920 822 nie zapala się kontrolka airbag czyli trzeba by puścić sygnał na inną kontrolkę żeby sygnalizowała błąd airbag lub tez puścić w liczniku linię do diody przy kontrolce airbagTDIfan pisze:w TDI będzie analogicznie?
No najlepszym widzę rozwiązaniem jest jednak licznik 1J0 920 822 VDO jeśli ktoś chce mieć widoczną kontrolkę, a jeśli tego bardzo nie wymaga to nie ma problema.
montujemy CAN w AKQ
Silniki AGR 0d 99roku mają cana,tak samo jak oznaczenia licznika każdy ....920..ma cana.Coś tu nie gra?
- TDIfan
- Gadatliwa bestia
- Posty: 903
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 09:38
- Lokalizacja: Kościerzyna / pomorskie
- Kontakt:
Re: montujemy CAN w AKQ
ja mam tdi AHF 98r. i próbowałem podlączyć licznik full Fis Vdo Immo2 - efekt taki że nie działał obrotomierz, "choinkę" na zegarach jakoś może by się jeszcze ogarnęło. Także wygląda na to, że niestety nie mam Can
montujemy CAN w AKQ
nie gra - bo akurat tu nie masz racji - do maja 1999roku w autach z AGR są liczniki ze środkowym 919 czyli bez CAN - od maja wszedł zresztą inny sterownik silnika - tak więc nie każdy AGR będzie miał CAN i niestety należy to sprawdzać (możliwości są 2 albo wszystkie sterowniki od AGR obsługują CAN a nie we wszystkich autach jest pociągnięta linia ze sterownika albo niektóre - przykladowo w aucie z lutego już jest ale... nie mogę powiedzieć że w każdym bo tylko w 3 z tego okresu sprawdziłemedzio pisze:Silniki AGR 0d 99roku mają cana,tak samo jak oznaczenia licznika każdy ....920..ma cana.Coś tu nie gra?
musiałbyś zmienić sterownik na 038 906 012L - bo ten jest od maja 1999TDIfan pisze:ja mam tdi AHF 98r.
Ostatnio zmieniony wt wrz 21, 2010 23:18 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.
montujemy CAN w AKQ
greg, a czy nie posiadasz może jakiejś rozpiski jakich "komputrów" szukać do jakich silników?
Ponownie szacunek za robote... każdy Twój temat w dziale faq urywa głowe...
Ponownie szacunek za robote... każdy Twój temat w dziale faq urywa głowe...
montujemy CAN w AKQ
siemka ten adapter naprawde przesadza z tym spalaniem i nie jestem pewny czy tez nie oszukuje z temp zewnetrzna bo u kumpla jest tak ok 1.5 stopnie wiecej.
greg, teraz takie pytanko dotyczace tego sterownika silnika czy ten numer co mi kiedys podawałes 06A906019BQ silnik 1.6 SR AKL, bedzie na 100% dobry czy cos pomieszałem.Bo jak juz kupie to zebym go sobie w buty nie wsadził a ta wtyczka bedzie pasowała od mojego sterego sterownika i tylko z niej te dwa przewody wyprowadzic do licznika ???? czy trzeba bedzie nowa wtyczke
greg, teraz takie pytanko dotyczace tego sterownika silnika czy ten numer co mi kiedys podawałes 06A906019BQ silnik 1.6 SR AKL, bedzie na 100% dobry czy cos pomieszałem.Bo jak juz kupie to zebym go sobie w buty nie wsadził a ta wtyczka bedzie pasowała od mojego sterego sterownika i tylko z niej te dwa przewody wyprowadzic do licznika ???? czy trzeba bedzie nowa wtyczke
montujemy CAN w AKQ
krzyzak, jak ci szkoda wydać 100zł na sterownik 06A906019BQ lub 06A906019CA(wersja z tempomatem) to nie licz, że ja kupię golfa AKL 1998 i wsadzę sterownik celem sprawdzenia - chcesz odpowiedzi? Idź do ASO i ja uzyskasz (wg nich nie da się a wg mnie zadziała ).
Żeby napisać tą poradę sam musiałem kupić i sprawdzić - jedno jest pewne sterownik kupujemy od tego samego kodu silnika (do AKQ nie wolno kupować sterownika od AXP - sprawdziłem nie zadziała).
Jeszcze jedno jak wam szkoda kasy to nie kupujcie ani sterownika silnika ani canadaptera. Ten drugi zawyża spalanie
Żeby napisać tą poradę sam musiałem kupić i sprawdzić - jedno jest pewne sterownik kupujemy od tego samego kodu silnika (do AKQ nie wolno kupować sterownika od AXP - sprawdziłem nie zadziała).
Jeszcze jedno jak wam szkoda kasy to nie kupujcie ani sterownika silnika ani canadaptera. Ten drugi zawyża spalanie
montujemy CAN w AKQ
nie szkoda nie szkoda spoko nie denerwuj sie tylko jak juz kupowac to musze wybrac ta wersje z tempomatemgreg pisze:krzyzak, jak ci szkoda wydać 100zł
oj naprawde zawyza ale poza tym jest okgreg pisze:Ten drugi zawyża spalanie
dzieki greg, za odpowiedz
montujemy CAN w AKQ
greg, mam model slinika ALH i zegary mialem o numerze 1J0 919 800 BX ( choć teraz są jakieś inne bo auto jest po kradzieży i budzik jest wyskalowany w milach ). Co muszę wymienić żeby można było założyc zegary z fisem (najlepiej pełny - ale parcia na to nie ma). Byłbym wdzięczny za numery części bo będzie łatwiej szukac.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
[url=http://img38.imageshack.us/i/beztytuubso.jpg/][img]http://img38.imageshack.us/img38/5223/beztytuubso.jpg[/img][/url]
montujemy CAN w AKQ
pojzon, grega od dłuższej chwili na forum już nie ma
zegary z fisem, zarówno jak i bez fisa możesz założyć zarówno mając can, jak i nie majac - po prostu z CAN więcej tego jest na allegro. A podejdą Ci każde zegary o numerach xxx 919 xxx - jest o tym spory temat już
zegary z fisem, zarówno jak i bez fisa możesz założyć zarówno mając can, jak i nie majac - po prostu z CAN więcej tego jest na allegro. A podejdą Ci każde zegary o numerach xxx 919 xxx - jest o tym spory temat już
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości