Strona 1 z 2

[MKII] Wymiana uszczelniaczy i rozrzadu, silnik RP

: śr sie 25, 2010 01:31
autor: Lucki
Witam. Poniżej przedstawiam wymianę uszczelniaczy zaworowych bez zdjęcia głowicy i korzystając z okazji od razu wymieniłem rozrząd. Silnik to RP a jego właścicielem jest Skooterek (oczywiście wszystkie czynności wykonywaliśmy razem).

Potrzebne narzędzia / urządzenia / części:
-klucz 10
-klucz 13
-śrubokręt płaski
-końcówka imbusowa 6


-urządzenie do demontażu zaworów (mojego autorstwa)
-sprężarka
-końcówka do wkręcenia zamiast świecy (gwint 1,25)

-uszczelniacze 10zł
-uszczelka pokrywy zaworów 12zł
-uszczelniacz wałka rozrządu 7zł
-kawa :)

Wychodzi 40zł


-kompletny rozrząd (pasek Conti + rolka Ruville) 90zł



1. Zaczynamy od demontaży pokrywy zaworów. Odkręcamy 8 śrub na deklu, po czym ściągamy pokrywę.
Obrazek Obrazek Obrazek

2. Następnie luzujemy rolkę napinającą pasek rozrządu i ściągamy pasek


3. Teraz odkręcamy 8 śrub trzymających wałek
Obrazek



4. Ściągamy wałek i zaznaczamy na krzywkach ich kolejność!
Obrazek Obrazek

5. Teraz czas na wyciagnięcie szklanek. Tutaj także należy pamiętać o ich kolejności.
Obrazek
Obrazek

6. Wykręcamy świece zapłonowe, następnie i odpowiedni otwór (zależny od robionych zaworów) wkręcam końcówkę i podłączam sprężarkę. Ustawiamy ciśnienie na 3 bary …

7. Teraz można zacząć demontować sprężynki i zabezpieczenia zaworów. Wykorzystam do tego urządzenie, które sam zrobiłem. Na allegro można kupić podobna zabawkę za 100zł.

Obrazek Obrazek Obrazek

8. Nie ma się, czego bać, zawór przy ciśnieniu 3bar nie wpadnie do komory 
Obrazek Obrazek

9. Po ściągnięciu sprężynki i zabezpieczenia pozostaje nam wyjecie starego uszczelniacza i założenie nowego. Sa do tego celu specjalne szczypce (jeszcze się ich nie dorobiłem), ale ja nie mając ich wykorzystam takie jakich na co dzień używam do zszywania ran u pacjentów <lol>

10. Tak wygląda stary uszczelniacz… widać że nie robi roboty

Obrazek

11. Wsadzamy nowy i kluczykiem 8 (długim) z wykorzystaniem małego gumowego młoteczka wbijamy lekko go (lekko !!!!)

12. Wsadzamy sprężynkę i zabezpieczenie. Zawór gotowy. No to przed nami jeszcze tylko 7 lub 15 :)

13. Zakończyliśmy zabawę z zaworami. Teraz wsadzamy szklanki. Krzywki smarujemy lekko olejem żeby nie pracowały przez chwile bez smarowania. Panewki wałka tak samo traktujemy olejem

14.
15. Zakładamy nowy uszczelniacz na wałek i wsadzamy wałek. Przykręcamy panewki.
Obrazek



16. Zakładamy nowa uszczelkę pokrywy zaworów i zakręcamy dekiel.

Obrazek

17. !!! teraz nie odpalamy auta przez 1,5 godz!!! Wszystko niech sobie postoi. Uszczelniacze niech się napełnia i zasysają.

18. Jeśli nie robimy rozrządu to to na tyle. Zakładamy pasek, naciągamy go. Ustawiamy wg znaków i autko już nie będzie kopcić (no chyba ze szlak trafił pierścienie)

Obrazek Obrazek


Czas operacji w 2 osoby to jakieś max 2 godz + 1,5 godz poczekalni . No kiedyś w 3 kę (Ja, Skooterek i Skoniecki) robiliśmy od 19:00 do 2:00 same uszczelniacze :) dlaczego ? Nie było narzędzia do demontażu i powera hehehe :bigok:


------------------------------
ROZRZĄD
------------------------------


Dzisiaj wraz ze Skooterkiem i Skonieckim założyliśmy nowy rozrząd w Fire `rze

Zestaw zabawek wygląda następująco:
Obrazek Obrazek Obrazek

zaczynamy . . .

1. Zdejmujemy pokrywę obudowy paska rozrządu i obudowę filtra powietrza (więcej miejsca !)
2. Następnie wchodzimy pod auto i zdejmujemy kolejno paski: pompa wspomagania i alternator
Obrazek Obrazek

3. Jak już mamy ściągnięte paski zaczynamy odkręcać 4 śruby mocujące koła pasowe (na wale głównym), ja w tym celu popsikałem dużą ilością odrdzewiacza . Kolega Skoniecki przerabiał klucz imbusowy 7 na 6 :-0
Obrazek
Obrazek

4. Koła powinny zejść, jeśli nie chcą no to lekko młoteczkiem je traktujemy
Obrazek

5. No i została do odkręcenia pokrywa dolna rozrządu

6. Ściągamy pokrywę i … no i widzimy cały pasek :) , a jeden z nas sobie siedział w tym czasie w najlepsze a inni musza zasuwać :(
Obrazek
7. Teraz luzujemy napinacz paska i ściągamy go
Obrazek
8. Nowy pasek i rolka

9. Zakładamy nowa rolkę ….
Obrazek

10. I teraz najtrudniejsza sprawa – ustawienie!

-Na kole wałka rozrządu widzimy wygrawerowany znak OT , ma się on pokrywać ze strzałka na obudowie, a także z kropka na wale głównym (kropka nie wycinkiem, wycinek jest do ustawienia zapłonu), znajdziemy ja patrząc przez otwór w skrzyni biegów

Obrazek Obrazek
Obrazek

-Jeśli ustawiliśmy powyższe należy teraz wstępnie ustawić zapłon – obracamy kołem pasowym pośrednim do momentu aż palec pokryje się z kreseczka na aparacie zapłonowym

Obrazek

-teraz zakładamy ostrożnie pasek ! RAZ JESZCZE SPRAWDZAMY WSZYSTKO,, CZYLI USTAWIENIE KOŁA NA WAŁKU ROZRZĄDU I POKRYCIE SIĘ Z KROPKĄ, A TAKŻE KRESKA NA APARACIE ZAPŁONOWYM CZY POKRYWA SIĘ Z PALCEM I WYCINKIEM NAWALE (to samo miejsce co kropka)


11. Jeśli wszystko się zgadza skręcamy wszystko, zakładamy paski i … i przed odpaleniem obracamy kołem pasowym 3 pełne obroty. Raz jeszcze sprawdzamy pokrycie się powyższych znaków. Jeśli wszystko ok. to zaczynamy ……….. i naklejamy naklejkę ;-)
Obrazek
12. Zostało nam tylko za pomocą lampy ustawić zapłon, jako że skooterek nie ma gazowni ustawiłem go na 7st.

13. Oto pierwsze odpalenie:

(UWAGA W VIDEO JEST TROCHĘ NIE CENZURALNYCH SŁÓW)

[youtube][/youtube]





No i działa, hehehe.
Czas to spokojnym tempem 1,5 godz


Jak by były jakieś pytania chętnie odpowiem :-)



OCZEKUJEMY NA VIDEO Z YOUTUBE :)

[MKII] Wymiana uszczelniaczy i rozrzadu, silnik RP

: czw sie 26, 2010 05:47
autor: Skoniecki
Całe szczęście ,że był tam z wami ten kierownik w niebieskim , bo do tej pory siedzielibyście tam zapłakani nad stertą śrubek i pogiętej blachy.
Ktoś musiał was nadzorować.
Pozdro

[MKII] Wymiana uszczelniaczy i rozrzadu, silnik RP

: pt wrz 03, 2010 12:04
autor: thorek89
Witam. To jest 1.8 Na jedno punkcie? nie znam oznaczeń bo od niedawna mam golf II. Przymierzam się do wymiany rozrzadu i pytanie możesz wyjaśnić punkt z znakami bo nie rozumiem a pierwszy do tego podchodzę.

[MKII] Wymiana uszczelniaczy i rozrzadu, silnik RP

: sob wrz 04, 2010 22:23
autor: Lucki
Obrazek Obrazek


Kolego po prostu poszukaj na kole wałka rozrządu znaczka OT i on musi byc ustawiony na znak na obudowie (tam tez jest strzałka i napis OT), następnie ustawiasz sobie wał korbowy. Kręcąc alternatorem (przed zdjęciem wszystkiego) patrzysz sie w dziure w skrzyni i szukasz małej kropeczki. Jest ona zaraz koło takiego wycinka ( na pewno go zobaczysz) .
( Obrazek )


No i masz ustawione.


Znak OT na kole rozrządu + ta kropeczka w dziurce (ma być na środku otworu!).


Teraz zapłon i tu możesz na 2 sposoby :)
1.Na kole wału głównego (te co trzyma pasek od dołu) jest znak i on musi sie pokryć ze znakiem na kole wałka który napędza aparat i pompę oleju ( prawa str)

2. Ustawiasz sobie znaki rozrządu i zdejmujesz kopułkę. Patrzysz żeby żeby przez środek palca przechodziła kreska
(Obrazek )


Teraz wszystko trzeba wyregulować zapłon lampa bo jest on ustawiony żeby auto zapaliło i w miarę równo pracowało.

[MKII] Wymiana uszczelniaczy i rozrzadu, silnik RP

: czw wrz 09, 2010 23:25
autor: kogix
no ok a jeśli było wymieniane sprzęgło to czy koło mogło być inaczej przykręcone i w innym miejscu będzie ta kropka do ustawiaania??

[MKII] Wymiana uszczelniaczy i rozrzadu, silnik RP

: śr wrz 22, 2010 23:21
autor: Lucki
Nie nie mogło :)

[MKII] Wymiana uszczelniaczy i rozrzadu, silnik RP

: czw paź 21, 2010 14:27
autor: dawrom4
odświerzam temat
Ja w okienku kontrolnym nie moge znaleść tej kropeczki,ale ustawiłem znaki ustawcze na kole pasowym wału korbowego i kole wałka pośredniego. no i oczywiście u góry znaczek ot w swoim miejscu. Czy tak wystaczy??

[MKII] Wymiana uszczelniaczy i rozrzadu, silnik RP

: pt paź 22, 2010 23:53
autor: Lucki
Powinno, ale jak ustawiłeś (jaki znak) kolo pasowe wału ?

[MKII] Wymiana uszczelniaczy i rozrzadu, silnik RP

: sob paź 23, 2010 10:07
autor: dawrom4
Ustawiłemje obok siebie na kole wału korbowego jest taka krecha jakby zrobiona przecinakiem i w książce było napisane że mają być obok siebie ta krecha i kropka na kole zebatym wałka pośredniego.
złożyłem i chodzi równo i też dobrze wchodzi na obroty ale z tego co widziałem u ciebie na filmiku to chodzi tak samo jak przed ustawieneim kąta wyprzedzenia zapłonu tylko ja nie mam stroboskopu takiego jak ty i sam tego nie ustawi;/ chyba że znasz jakiś inny sposób??
pozdrawiam:)

[MKII] Wymiana uszczelniaczy i rozrzadu, silnik RP

: sob paź 23, 2010 10:08
autor: miś fazi
Obrazek

Szanowni koledzy , kiedyś na forum był cały temat o możliwości lub niemożliwości założenia koła zamachowego w silniku 1,6 lub 1,8 w nieodpowiedni sposób, 99 procent osób wypowiadało się że nie da rady założyć koła zamachowego w ten sposób aby znak zapłonu wypadał zupełnie w innym miejscu a tylko 1 procent że się da , no i ten 1 procent miał rację . Fakty są takie że docisku do wału nie da się przykręcić inaczej ( śruby niesymetrycznie ) ale koło zamachowe do docisku można przykręcić bez problemu w kilku pozycjach , sprawdziłem to praktycznie , a jeśli nie wierzycie to ten artykuł z książki potwierdza to . Moje postanowienie aby dojść do tego gdzie jest prawda wzięło się z tąd że mój 1,8 ADZ miał znak zapłonu na drugim cylindrze , i okazało się że poprzedni właściciel wymieniał sprzęgło i właśnie źle przykręcił koło zamachowe

[MKII] Wymiana uszczelniaczy i rozrzadu, silnik RP

: ndz lut 27, 2011 15:18
autor: Maateusz09
Witam , Otóz Chce sobie ustawić od Nowa rozrząd Przy Swoim Golfie 1.6 B+LPG , jak ustawić głowice do wału ??
Na wale mam znak , ale na kole od głowicy nie mam zadnego znaku, i niewiem jak go ustawić..
http://iv.pl/images/04853597348051709553.jpg te koło ... na nim nie mam zadnych znaków, a obecne ustawienie jest złe, bo kiedyś się sprzestawił i 2 ząbki i , teraz plaanuje ustawić tak jak ma byc ;]

[MKII] Wymiana uszczelniaczy i rozrzadu, silnik RP

: czw mar 03, 2011 10:49
autor: Lucki
Kolego masz cała instrukcje powyżej :)

Re: [MKII] Wymiana uszczelniaczy i rozrzadu, silnik RP

: pt kwie 19, 2013 23:44
autor: endon
mam pytanko jak powinien wygladac znak "0" na kole zamachowym w 1.8 rp automat ;)

[MKII] Wymiana uszczelniaczy i rozrzadu, silnik RP

: ndz maja 26, 2013 19:57
autor: Wilk2013
A jak przy wymianie rozrządu porobiłbym własne znaki. To muszę ustawiać zapłon??Bo obecnie mam ustawiony na 7 stopni ale mi mechanik ustawiał. Czy kupując lampę stroboskopowa dałbym rade ustawić na te 7stonpni??