Potrzebne narzędzia / urządzenia / części:
-klucz 10
-klucz 13
-śrubokręt płaski
-końcówka imbusowa 6
-urządzenie do demontażu zaworów (mojego autorstwa)
-sprężarka
-końcówka do wkręcenia zamiast świecy (gwint 1,25)
-uszczelniacze 10zł
-uszczelka pokrywy zaworów 12zł
-uszczelniacz wałka rozrządu 7zł
-kawa
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Wychodzi 40zł
-kompletny rozrząd (pasek Conti + rolka Ruville) 90zł
1. Zaczynamy od demontaży pokrywy zaworów. Odkręcamy 8 śrub na deklu, po czym ściągamy pokrywę.
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/95_1282691737_thumb.jpg)
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/75_1282691737_thumb.jpg)
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/1_1282691737_thumb.jpg)
2. Następnie luzujemy rolkę napinającą pasek rozrządu i ściągamy pasek
3. Teraz odkręcamy 8 śrub trzymających wałek
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/73_1282691833_thumb.jpg)
4. Ściągamy wałek i zaznaczamy na krzywkach ich kolejność!
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/69_1282691866_thumb.jpg)
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/18_1282691866_thumb.jpg)
5. Teraz czas na wyciagnięcie szklanek. Tutaj także należy pamiętać o ich kolejności.
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/92_1282691929_thumb.jpg)
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/78_1282692161_thumb.jpg)
6. Wykręcamy świece zapłonowe, następnie i odpowiedni otwór (zależny od robionych zaworów) wkręcam końcówkę i podłączam sprężarkę. Ustawiamy ciśnienie na 3 bary …
7. Teraz można zacząć demontować sprężynki i zabezpieczenia zaworów. Wykorzystam do tego urządzenie, które sam zrobiłem. Na allegro można kupić podobna zabawkę za 100zł.
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/61_1282691999_thumb.jpg)
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/52_1282691999_thumb.jpg)
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/79_1282691999_thumb.jpg)
8. Nie ma się, czego bać, zawór przy ciśnieniu 3bar nie wpadnie do komory
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/36_1282692083_thumb.jpg)
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/38_1282692084_thumb.jpg)
9. Po ściągnięciu sprężynki i zabezpieczenia pozostaje nam wyjecie starego uszczelniacza i założenie nowego. Sa do tego celu specjalne szczypce (jeszcze się ich nie dorobiłem), ale ja nie mając ich wykorzystam takie jakich na co dzień używam do zszywania ran u pacjentów <lol>
10. Tak wygląda stary uszczelniacz… widać że nie robi roboty
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/14_1282692083_thumb.jpg)
11. Wsadzamy nowy i kluczykiem 8 (długim) z wykorzystaniem małego gumowego młoteczka wbijamy lekko go (lekko !!!!)
12. Wsadzamy sprężynkę i zabezpieczenie. Zawór gotowy. No to przed nami jeszcze tylko 7 lub 15
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
13. Zakończyliśmy zabawę z zaworami. Teraz wsadzamy szklanki. Krzywki smarujemy lekko olejem żeby nie pracowały przez chwile bez smarowania. Panewki wałka tak samo traktujemy olejem
14.
15. Zakładamy nowy uszczelniacz na wałek i wsadzamy wałek. Przykręcamy panewki.
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/72_1282692343_thumb.jpg)
16. Zakładamy nowa uszczelkę pokrywy zaworów i zakręcamy dekiel.
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/93_1282692231_thumb.jpg)
17. !!! teraz nie odpalamy auta przez 1,5 godz!!! Wszystko niech sobie postoi. Uszczelniacze niech się napełnia i zasysają.
18. Jeśli nie robimy rozrządu to to na tyle. Zakładamy pasek, naciągamy go. Ustawiamy wg znaków i autko już nie będzie kopcić (no chyba ze szlak trafił pierścienie)
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/38_1282692281_thumb.jpg)
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/4_1282692281_thumb.jpg)
Czas operacji w 2 osoby to jakieś max 2 godz + 1,5 godz poczekalni . No kiedyś w 3 kę (Ja, Skooterek i Skoniecki) robiliśmy od 19:00 do 2:00 same uszczelniacze
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
------------------------------
ROZRZĄD
------------------------------
Dzisiaj wraz ze Skooterkiem i Skonieckim założyliśmy nowy rozrząd w Fire `rze
Zestaw zabawek wygląda następująco:
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/77_1282770033_thumb.jpg)
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/46_1282770034_thumb.jpg)
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/52_1282770034_thumb.jpg)
zaczynamy . . .
1. Zdejmujemy pokrywę obudowy paska rozrządu i obudowę filtra powietrza (więcej miejsca !)
2. Następnie wchodzimy pod auto i zdejmujemy kolejno paski: pompa wspomagania i alternator
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/72_1282769572_thumb.jpg)
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/95_1282769573_thumb.jpg)
3. Jak już mamy ściągnięte paski zaczynamy odkręcać 4 śruby mocujące koła pasowe (na wale głównym), ja w tym celu popsikałem dużą ilością odrdzewiacza . Kolega Skoniecki przerabiał klucz imbusowy 7 na 6 :-0
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/51_1282769653_thumb.jpg)
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/87_1282769782_thumb.jpg)
4. Koła powinny zejść, jeśli nie chcą no to lekko młoteczkiem je traktujemy
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/75_1282769709_thumb.jpg)
5. No i została do odkręcenia pokrywa dolna rozrządu
6. Ściągamy pokrywę i … no i widzimy cały pasek
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/39_1282770585_thumb.jpg)
7. Teraz luzujemy napinacz paska i ściągamy go
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/63_1282770660_thumb.jpg)
8. Nowy pasek i rolka
9. Zakładamy nowa rolkę ….
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/18_1282770728_thumb.jpg)
10. I teraz najtrudniejsza sprawa – ustawienie!
-Na kole wałka rozrządu widzimy wygrawerowany znak OT , ma się on pokrywać ze strzałka na obudowie, a także z kropka na wale głównym (kropka nie wycinkiem, wycinek jest do ustawienia zapłonu), znajdziemy ja patrząc przez otwór w skrzyni biegów
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/100_1282770319_thumb.jpg)
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/65_1282770319_thumb.jpg)
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/51_1282770809_thumb.jpg)
-Jeśli ustawiliśmy powyższe należy teraz wstępnie ustawić zapłon – obracamy kołem pasowym pośrednim do momentu aż palec pokryje się z kreseczka na aparacie zapłonowym
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/33_1282770494_thumb.jpg)
-teraz zakładamy ostrożnie pasek ! RAZ JESZCZE SPRAWDZAMY WSZYSTKO,, CZYLI USTAWIENIE KOŁA NA WAŁKU ROZRZĄDU I POKRYCIE SIĘ Z KROPKĄ, A TAKŻE KRESKA NA APARACIE ZAPŁONOWYM CZY POKRYWA SIĘ Z PALCEM I WYCINKIEM NAWALE (to samo miejsce co kropka)
11. Jeśli wszystko się zgadza skręcamy wszystko, zakładamy paski i … i przed odpaleniem obracamy kołem pasowym 3 pełne obroty. Raz jeszcze sprawdzamy pokrycie się powyższych znaków. Jeśli wszystko ok. to zaczynamy ……….. i naklejamy naklejkę
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/7_1282770877_thumb.jpg)
12. Zostało nam tylko za pomocą lampy ustawić zapłon, jako że skooterek nie ma gazowni ustawiłem go na 7st.
13. Oto pierwsze odpalenie:
(UWAGA W VIDEO JEST TROCHĘ NIE CENZURALNYCH SŁÓW)
[youtube][/youtube]
No i działa, hehehe.
Czas to spokojnym tempem 1,5 godz
Jak by były jakieś pytania chętnie odpowiem
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
OCZEKUJEMY NA VIDEO Z YOUTUBE
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)