Naprawa zacisku hamulcowego tylnego w MKIV,TOLEDO,LEON.OCTAV
: wt lip 06, 2010 21:23
Jako że planuje w swojej ibizie swap heblowni z bębnów na tarcze zakupiłem zaciski od mk IV
Jak to bywa przy takich zakupach zawsze jest jakieś ale...to ale było i tym razem.
Pomimo zapewnien ze zaciski są w super stanie stan faktyczny był
słaby...pordzewiałe/utlenione,brudne i z porwanymi usłonami gumowymi tłoczka.
Postanowiłem przeprowadzic regeneracje.
Poniżej krok po kroku jak naprawić zacisk.
Potrzebujemy:
-zestaw naprawczy zacisku 16zł za 1kit
-smar do tłoczków i zacisków 5zł
-zmywacz w spray-u 14zł
zacisk z MK IV,LEON,TOLEDO,OCTAVIA,IBIZA cene przemilczę
widok zacisku z obu stron
zacisk wstepnie umyty i czesciowo rozebrany-wysunięty tłoczek
widoczne uszkodzenia osłony gumowej
wewnętrzne uszczelnienie tłoczyska
oczyszczone miejsce po uszczelniaczu
nowe uszczelnienie podczas montażu
uszczelniacz na swoim miejscu z naniesionym smarem do tłoczków
tłoczek z nasmarowanym gwintem
nasmarowana powierzchnia wraz z uszczelniaczem
sposób ustawienia uszczelniacza do montazu w zacisku
1faza montażu-wcisnięcie przetłoczenia w uszczelniaczu w rowek w zacisku
tłoczek po czesciowym wkręceniu w zacisk
faza 2 wkręcania
całkowite wkrecenie tłoczka na swoje miejsce
ostatnia faza regeneracji to usunięcie srubokretem starego smaru i brudu spod uszczelnienia trzpienia mechanizmu hamulca ręcznego
wtłoczenie smaru w celu zapobiegnięcia korozji i wnikania wody i brudu
Czasz naprawy z czyszczeniem chemią i drucianka na wiertarce ok 2h roboczych
UWAGI
Przede wszystkim czystosć ,nie żałować zmywacza wewnątrz zacisku umyc wszytko bardzo
dokładnie.Dokładnie nasmarować smarem miejsca zagłębień na pierścienie uszczelniające,nasmarować także miejsca styku uszczelniacz/tłoczek-zapewni nam to bardzo lekkie przesuwanie się tłoczka wewnątrz zacisku.Przy prawidłowym montażu tłoczek wkrecamy ręką w zacisk.
POWODZENIA
Jak to bywa przy takich zakupach zawsze jest jakieś ale...to ale było i tym razem.
Pomimo zapewnien ze zaciski są w super stanie stan faktyczny był
słaby...pordzewiałe/utlenione,brudne i z porwanymi usłonami gumowymi tłoczka.
Postanowiłem przeprowadzic regeneracje.
Poniżej krok po kroku jak naprawić zacisk.
Potrzebujemy:
-zestaw naprawczy zacisku 16zł za 1kit
-smar do tłoczków i zacisków 5zł
-zmywacz w spray-u 14zł
zacisk z MK IV,LEON,TOLEDO,OCTAVIA,IBIZA cene przemilczę
widok zacisku z obu stron
zacisk wstepnie umyty i czesciowo rozebrany-wysunięty tłoczek
widoczne uszkodzenia osłony gumowej
wewnętrzne uszczelnienie tłoczyska
oczyszczone miejsce po uszczelniaczu
nowe uszczelnienie podczas montażu
uszczelniacz na swoim miejscu z naniesionym smarem do tłoczków
tłoczek z nasmarowanym gwintem
nasmarowana powierzchnia wraz z uszczelniaczem
sposób ustawienia uszczelniacza do montazu w zacisku
1faza montażu-wcisnięcie przetłoczenia w uszczelniaczu w rowek w zacisku
tłoczek po czesciowym wkręceniu w zacisk
faza 2 wkręcania
całkowite wkrecenie tłoczka na swoje miejsce
ostatnia faza regeneracji to usunięcie srubokretem starego smaru i brudu spod uszczelnienia trzpienia mechanizmu hamulca ręcznego
wtłoczenie smaru w celu zapobiegnięcia korozji i wnikania wody i brudu
Czasz naprawy z czyszczeniem chemią i drucianka na wiertarce ok 2h roboczych
UWAGI
Przede wszystkim czystosć ,nie żałować zmywacza wewnątrz zacisku umyc wszytko bardzo
dokładnie.Dokładnie nasmarować smarem miejsca zagłębień na pierścienie uszczelniające,nasmarować także miejsca styku uszczelniacz/tłoczek-zapewni nam to bardzo lekkie przesuwanie się tłoczka wewnątrz zacisku.Przy prawidłowym montażu tłoczek wkrecamy ręką w zacisk.
POWODZENIA