Naprawa zacisku hamulcowego tylnego w MKIV,TOLEDO,LEON.OCTAV

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Naprawa zacisku hamulcowego tylnego w MKIV,TOLEDO,LEON.OCTAV

Post autor: Fahoo » wt lip 06, 2010 21:23

Jako że planuje w swojej ibizie swap heblowni z bębnów na tarcze zakupiłem zaciski od mk IV
Jak to bywa przy takich zakupach zawsze jest jakieś ale...to ale było i tym razem.
Pomimo zapewnien ze zaciski są w super stanie stan faktyczny był
słaby...pordzewiałe/utlenione,brudne i z porwanymi usłonami gumowymi tłoczka.
Postanowiłem przeprowadzic regeneracje.
Poniżej krok po kroku jak naprawić zacisk.

Potrzebujemy:
-zestaw naprawczy zacisku 16zł za 1kit
Obrazek
Obrazek
-smar do tłoczków i zacisków 5zł
Obrazek
-zmywacz w spray-u 14zł
Obrazek
zacisk z MK IV,LEON,TOLEDO,OCTAVIA,IBIZA cene przemilczę



widok zacisku z obu stron
Obrazek
Obrazek
zacisk wstepnie umyty i czesciowo rozebrany-wysunięty tłoczek
Obrazek
widoczne uszkodzenia osłony gumowej
Obrazek
wewnętrzne uszczelnienie tłoczyska
Obrazek
oczyszczone miejsce po uszczelniaczu
Obrazek
nowe uszczelnienie podczas montażu
Obrazek
uszczelniacz na swoim miejscu z naniesionym smarem do tłoczków
Obrazek
tłoczek z nasmarowanym gwintem
Obrazek
nasmarowana powierzchnia wraz z uszczelniaczem
Obrazek
Obrazek
sposób ustawienia uszczelniacza do montazu w zacisku
Obrazek
Obrazek

1faza montażu-wcisnięcie przetłoczenia w uszczelniaczu w rowek w zacisku
Obrazek
tłoczek po czesciowym wkręceniu w zacisk
Obrazek
faza 2 wkręcania
Obrazek
całkowite wkrecenie tłoczka na swoje miejsce
Obrazek
ostatnia faza regeneracji to usunięcie srubokretem starego smaru i brudu spod uszczelnienia trzpienia mechanizmu hamulca ręcznego
wtłoczenie smaru w celu zapobiegnięcia korozji i wnikania wody i brudu
Obrazek
Obrazek

Czasz naprawy z czyszczeniem chemią i drucianka na wiertarce ok 2h roboczych


UWAGI
Przede wszystkim czystosć ,nie żałować zmywacza wewnątrz zacisku umyc wszytko bardzo
dokładnie.Dokładnie nasmarować smarem miejsca zagłębień na pierścienie uszczelniające,nasmarować także miejsca styku uszczelniacz/tłoczek-zapewni nam to bardzo lekkie przesuwanie się tłoczka wewnątrz zacisku.Przy prawidłowym montażu tłoczek wkrecamy ręką w zacisk.
POWODZENIA
Ostatnio zmieniony wt lip 06, 2010 22:18 przez Fahoo, łącznie zmieniany 3 razy.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
$iwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:36
Lokalizacja: Prudnik (Opolskie)

Post autor: $iwy » wt lip 06, 2010 22:36

Sorry kolego ale taka regeneracja to dla mnie lipa.
Skoro miałeś już wyciągnięty tłoczek trzeba było kupić odpowiedni zestaw naprawczy do zacisku (taki który ma w komplecie gumeczki do trzpienia od ręcznego itd.) i w miejscu gdzie wkręcasz tłoczek na samym końcu jest jeden lub dwa segery wyciągasz je i wyjmujesz cały trzpień i wtedy czyścisz i smarujesz... Twoja metoda jest krótkodystansowa-kilka miesięcy i problem z ręcznym wróci.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr lip 07, 2010 07:50

$iwy, to są zaciski z mkIV a nie mk III i nie ma mowy o zacinaniu się trzpienia.
Materiał traktuje jak prawidłowo wymienić uszczelnienia i osłony.
Zaciski sa z 2000r wiec mają juz 10 lat i mechanizm ham. ręcznego działa perfekcyjnie i bez zacięć więc nie ma po co dodawać sobie roboty.Ponad to to jest dedykowany zestaw naprawczy do tego zacisku wiec skończ $%^&,bo jeśli w komplecie nie ma innych uszczelnień to stare poprostu sie nie psują


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
$iwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:36
Lokalizacja: Prudnik (Opolskie)

Post autor: $iwy » śr lip 07, 2010 22:09

Fahoo pisze:$iwy, to są zaciski z mkIV a nie mk III i nie ma mowy o zacinaniu się trzpienia.
Materiał traktuje jak prawidłowo wymienić uszczelnienia i osłony.
Zaciski sa z 2000r wiec mają juz 10 lat i mechanizm ham. ręcznego działa perfekcyjnie i bez zacięć więc nie ma po co dodawać sobie roboty.Ponad to to jest dedykowany zestaw naprawczy do tego zacisku wiec skończ $%^&,bo jeśli w komplecie nie ma innych uszczelnień to stare poprostu sie nie psują
Chłopie zachowuj się bo nie jesteś w piaskownicy żeby bluzgać :green_fuck:
Tak się składa iż pracuję w filli jednej z większych hurtowni ... numer pełnego zestawu z Autofrenu to D4373 a OE 1J0698671A
Powiedz mi czym różni się zacisk z mk4 od Mk3?? zasada działania jest ta sama i konstrukcja jest taka sama...
Mam mk4 z 2001 i jak sprowadziłem go z DE to jeden z zacisków musiałem zregenerować.Dużo osób to robi nie zważając na rocznik bo to akurat nie ma nic do tego...
Jak stare uszczelnienia mogą się nie psuć skoro to guma :rotfl: która nie wiem czy wiesz ale z czasem parcieje.

[ Dodano: 10 Lip 2010 22:41 ]
Oto odpowiedź jaką otrzymałem na PW
Fahoo pisze: szczylu- ten palec mozesz sobie wiesz gdzie wsadzic i swoje gówniarskie uwagi zachowaj dla siebie nie jestem twoim rówiesnikiem więc zmień ton.....
Ostrzegam Cię kolego na forum iż na ubliżanie jest odpowiedni paragraf.
Jeśli coś piszesz na łamach forum-coś co ma służyć innym musisz się liczyć z opiniami innych użytkowników forum czy Ci się to podoba czy nie.Jeśli chodzi o palec był odpowiedzią na Twojego posta
Fahoo pisze:wiec skończ $%^&,



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » czw lip 15, 2010 13:53

tak to wygląda po całkowitym czyszczeniu i małym zabiegu odświerzającym :hmm:
Obrazek
Obrazek


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

wolf747
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 152
Rejestracja: śr kwie 14, 2010 12:09
Lokalizacja: Łomża, podlaskie

Post autor: wolf747 » pt lip 16, 2010 10:43

WOOW czym to tak wyczyściłeś? czy może pomalowałeś?


smaruj gofera dżemorem!!!

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » pt lip 16, 2010 13:41

to jest aluminium spray od wurth-a, jedyne 64zł za 400ml w sklepie stacjonarnym :grrr:


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » pn lip 26, 2010 22:35

hej,
macie pomysła jak rozebrać dzwignie ręcznego w tych zaciskach.
Minęła kolejna zima i mam już dość tego, że mi zawsze ręczny zamarza nawet w pozycji spuszczonej.
Rozebrałem tylne hamulce, 2 dni się wkurzałem, żeby tego segera co trzyma koszyczek i sprężynkę rozebrać i teraz po wyciągnięciu segera nie mogę nawet koszyczka wyciągnąć, a jak już tak daleko jestem to chciałbym to zrobić do końca.
Jak się zdenerwuję to wymienię gumki na tłoczkach, posmaruje tam smarem pod tą uszczelką wałka ręcznego, skręcę kolektor hamowania i będzie działać....

[ Dodano: 26 Lip 2010 23:12 ]
PS. Chyba znalazłem opis jak to rozebrać, jutro będę wieczorem działać, więc postaram się uzupełnić FAQ.
Na szybko dodam, że wystarczy rozpiąć seger w środku zacisku, odkręcić śrubę od uchwytu ręcznego i wybić cały ślimak, koszyczek, sprężynę i ten gwint z ręcznego jako jeden element.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

zikr6
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 20:52
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: zikr6 » wt lip 27, 2010 10:58

Czym wyciągałeś pierścień Segera?Bo oryginalne szczypce serwisowe kosztują 240zł.



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » wt lip 27, 2010 21:43

Pierścień segera ściągnąłem w następujący sposób:
najpierw go trochę obróciłem, żeby szczypcami takimi zwykłymi wewnętrznymi 175mm nie haczyć o sam zacisk, potem wsadziłem szczypce tak, że weszły w seger, potem ścisnąłem koszyczek patentami które można znaleźć choćby na tym forum - u mnie długi gedor 16mm, śruba i ścisk stolarski. W zasadzie po 3 wieczorach i na koniec konieczności pójścia do spowiedzi wyszło bez problemu. :smoke:

Po rozpięciu delikatnie wybiłem cały koszyk z tyłu młotkiem. Wtedy już wszystko jest na wierzchu.
Teraz mam mały problem, bo jeden seger mi się rozpadł w zacisku, a nowe standardowe 38mm nie są przewężane i mają duże oczka i nie wiem czy mi się zmieszczą w zacisku. Narazie odpuszczam, bo mam dość nerwów na dziś.
Ostatnio zmieniony wt lip 27, 2010 21:45 przez jasiek21, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

przemko26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 12:09
Lokalizacja: lubuskie

Naprawa zacisku hamulcowego tylnego w MKIV,TOLEDO,LEON.OCTAV

Post autor: przemko26 » sob sie 07, 2010 12:47

Witam . Chciałbym dołączyć się do tematu z następującym problmem.Mam problem z zaciskiem tylnim Golf IV 1.9 110 km, nie odbijają mi klocki w wyniku czego koło się mocno grzeje względem innych kół. Moje pytanie -ponieważ mam do wyboru zakup używanych kompletnych zacisków ,tylko jeden zachowuje się inaczej niż drugi i chciałbym z Waszą pomocą ustalić który jest prawidłowy. Otóż jeden zacisk w momencie gdy ruszam dzwignią do której jest zamontowan linka ham. ręcznego powoduje wysunięcie tłoczka i jego cofnięcie do poprzedniej pozycji , drugi zacisk natomiast -tłoczek się wysuwa lecz nie cofa i po każdym ruchu dzwignią jest coraz dalej. :shock: Które zachowanie jest prawidłowe?Który zacisk wybrać. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Naprawa zacisku hamulcowego tylnego w MKIV,TOLEDO,LEON.OCTAV

Post autor: Fahoo » ndz wrz 05, 2010 21:24

przemko26, ale sprawdzasz to bez zacisku na tarczy?


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

wron
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 641
Rejestracja: pn cze 28, 2010 09:49
Lokalizacja: mazowieckie

Naprawa zacisku hamulcowego tylnego w MKIV,TOLEDO,LEON.OCTAV

Post autor: wron » ndz paź 28, 2012 19:42

mam pytanie: co zrobić żeby po odkręceniu zacisku nie leciał z przewodu płyn?
przewód wydaje się bardzo sztywny i nie wiem czy da się zacisnąć jakimiś szczypcami?



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Naprawa zacisku hamulcowego tylnego w MKIV,TOLEDO,LEON.OCTAV

Post autor: Fahoo » ndz paź 28, 2012 21:52

wron, zacisniesz go i mozesz isc do aso po nowy za 250zł
uzywa się zaslepek


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości