Naprawa zacisku hamulcowego tylnego w MKIV,TOLEDO,LEON.OCTAV
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Naprawa zacisku hamulcowego tylnego w MKIV,TOLEDO,LEON.OCTAV
Jako że planuje w swojej ibizie swap heblowni z bębnów na tarcze zakupiłem zaciski od mk IV
Jak to bywa przy takich zakupach zawsze jest jakieś ale...to ale było i tym razem.
Pomimo zapewnien ze zaciski są w super stanie stan faktyczny był
słaby...pordzewiałe/utlenione,brudne i z porwanymi usłonami gumowymi tłoczka.
Postanowiłem przeprowadzic regeneracje.
Poniżej krok po kroku jak naprawić zacisk.
Potrzebujemy:
-zestaw naprawczy zacisku 16zł za 1kit
-smar do tłoczków i zacisków 5zł
-zmywacz w spray-u 14zł
zacisk z MK IV,LEON,TOLEDO,OCTAVIA,IBIZA cene przemilczę
widok zacisku z obu stron
zacisk wstepnie umyty i czesciowo rozebrany-wysunięty tłoczek
widoczne uszkodzenia osłony gumowej
wewnętrzne uszczelnienie tłoczyska
oczyszczone miejsce po uszczelniaczu
nowe uszczelnienie podczas montażu
uszczelniacz na swoim miejscu z naniesionym smarem do tłoczków
tłoczek z nasmarowanym gwintem
nasmarowana powierzchnia wraz z uszczelniaczem
sposób ustawienia uszczelniacza do montazu w zacisku
1faza montażu-wcisnięcie przetłoczenia w uszczelniaczu w rowek w zacisku
tłoczek po czesciowym wkręceniu w zacisk
faza 2 wkręcania
całkowite wkrecenie tłoczka na swoje miejsce
ostatnia faza regeneracji to usunięcie srubokretem starego smaru i brudu spod uszczelnienia trzpienia mechanizmu hamulca ręcznego
wtłoczenie smaru w celu zapobiegnięcia korozji i wnikania wody i brudu
Czasz naprawy z czyszczeniem chemią i drucianka na wiertarce ok 2h roboczych
UWAGI
Przede wszystkim czystosć ,nie żałować zmywacza wewnątrz zacisku umyc wszytko bardzo
dokładnie.Dokładnie nasmarować smarem miejsca zagłębień na pierścienie uszczelniające,nasmarować także miejsca styku uszczelniacz/tłoczek-zapewni nam to bardzo lekkie przesuwanie się tłoczka wewnątrz zacisku.Przy prawidłowym montażu tłoczek wkrecamy ręką w zacisk.
POWODZENIA
Jak to bywa przy takich zakupach zawsze jest jakieś ale...to ale było i tym razem.
Pomimo zapewnien ze zaciski są w super stanie stan faktyczny był
słaby...pordzewiałe/utlenione,brudne i z porwanymi usłonami gumowymi tłoczka.
Postanowiłem przeprowadzic regeneracje.
Poniżej krok po kroku jak naprawić zacisk.
Potrzebujemy:
-zestaw naprawczy zacisku 16zł za 1kit
-smar do tłoczków i zacisków 5zł
-zmywacz w spray-u 14zł
zacisk z MK IV,LEON,TOLEDO,OCTAVIA,IBIZA cene przemilczę
widok zacisku z obu stron
zacisk wstepnie umyty i czesciowo rozebrany-wysunięty tłoczek
widoczne uszkodzenia osłony gumowej
wewnętrzne uszczelnienie tłoczyska
oczyszczone miejsce po uszczelniaczu
nowe uszczelnienie podczas montażu
uszczelniacz na swoim miejscu z naniesionym smarem do tłoczków
tłoczek z nasmarowanym gwintem
nasmarowana powierzchnia wraz z uszczelniaczem
sposób ustawienia uszczelniacza do montazu w zacisku
1faza montażu-wcisnięcie przetłoczenia w uszczelniaczu w rowek w zacisku
tłoczek po czesciowym wkręceniu w zacisk
faza 2 wkręcania
całkowite wkrecenie tłoczka na swoje miejsce
ostatnia faza regeneracji to usunięcie srubokretem starego smaru i brudu spod uszczelnienia trzpienia mechanizmu hamulca ręcznego
wtłoczenie smaru w celu zapobiegnięcia korozji i wnikania wody i brudu
Czasz naprawy z czyszczeniem chemią i drucianka na wiertarce ok 2h roboczych
UWAGI
Przede wszystkim czystosć ,nie żałować zmywacza wewnątrz zacisku umyc wszytko bardzo
dokładnie.Dokładnie nasmarować smarem miejsca zagłębień na pierścienie uszczelniające,nasmarować także miejsca styku uszczelniacz/tłoczek-zapewni nam to bardzo lekkie przesuwanie się tłoczka wewnątrz zacisku.Przy prawidłowym montażu tłoczek wkrecamy ręką w zacisk.
POWODZENIA
Ostatnio zmieniony wt lip 06, 2010 22:18 przez Fahoo, łącznie zmieniany 3 razy.
Sorry kolego ale taka regeneracja to dla mnie lipa.
Skoro miałeś już wyciągnięty tłoczek trzeba było kupić odpowiedni zestaw naprawczy do zacisku (taki który ma w komplecie gumeczki do trzpienia od ręcznego itd.) i w miejscu gdzie wkręcasz tłoczek na samym końcu jest jeden lub dwa segery wyciągasz je i wyjmujesz cały trzpień i wtedy czyścisz i smarujesz... Twoja metoda jest krótkodystansowa-kilka miesięcy i problem z ręcznym wróci.
Skoro miałeś już wyciągnięty tłoczek trzeba było kupić odpowiedni zestaw naprawczy do zacisku (taki który ma w komplecie gumeczki do trzpienia od ręcznego itd.) i w miejscu gdzie wkręcasz tłoczek na samym końcu jest jeden lub dwa segery wyciągasz je i wyjmujesz cały trzpień i wtedy czyścisz i smarujesz... Twoja metoda jest krótkodystansowa-kilka miesięcy i problem z ręcznym wróci.
$iwy, to są zaciski z mkIV a nie mk III i nie ma mowy o zacinaniu się trzpienia.
Materiał traktuje jak prawidłowo wymienić uszczelnienia i osłony.
Zaciski sa z 2000r wiec mają juz 10 lat i mechanizm ham. ręcznego działa perfekcyjnie i bez zacięć więc nie ma po co dodawać sobie roboty.Ponad to to jest dedykowany zestaw naprawczy do tego zacisku wiec skończ $%^&,bo jeśli w komplecie nie ma innych uszczelnień to stare poprostu sie nie psują
Materiał traktuje jak prawidłowo wymienić uszczelnienia i osłony.
Zaciski sa z 2000r wiec mają juz 10 lat i mechanizm ham. ręcznego działa perfekcyjnie i bez zacięć więc nie ma po co dodawać sobie roboty.Ponad to to jest dedykowany zestaw naprawczy do tego zacisku wiec skończ $%^&,bo jeśli w komplecie nie ma innych uszczelnień to stare poprostu sie nie psują
Chłopie zachowuj się bo nie jesteś w piaskownicy żeby bluzgać :green_fuck:Fahoo pisze:$iwy, to są zaciski z mkIV a nie mk III i nie ma mowy o zacinaniu się trzpienia.
Materiał traktuje jak prawidłowo wymienić uszczelnienia i osłony.
Zaciski sa z 2000r wiec mają juz 10 lat i mechanizm ham. ręcznego działa perfekcyjnie i bez zacięć więc nie ma po co dodawać sobie roboty.Ponad to to jest dedykowany zestaw naprawczy do tego zacisku wiec skończ $%^&,bo jeśli w komplecie nie ma innych uszczelnień to stare poprostu sie nie psują
Tak się składa iż pracuję w filli jednej z większych hurtowni ... numer pełnego zestawu z Autofrenu to D4373 a OE 1J0698671A
Powiedz mi czym różni się zacisk z mk4 od Mk3?? zasada działania jest ta sama i konstrukcja jest taka sama...
Mam mk4 z 2001 i jak sprowadziłem go z DE to jeden z zacisków musiałem zregenerować.Dużo osób to robi nie zważając na rocznik bo to akurat nie ma nic do tego...
Jak stare uszczelnienia mogą się nie psuć skoro to guma która nie wiem czy wiesz ale z czasem parcieje.
[ Dodano: 10 Lip 2010 22:41 ]
Oto odpowiedź jaką otrzymałem na PW
Ostrzegam Cię kolego na forum iż na ubliżanie jest odpowiedni paragraf.Fahoo pisze: szczylu- ten palec mozesz sobie wiesz gdzie wsadzic i swoje gówniarskie uwagi zachowaj dla siebie nie jestem twoim rówiesnikiem więc zmień ton.....
Jeśli coś piszesz na łamach forum-coś co ma służyć innym musisz się liczyć z opiniami innych użytkowników forum czy Ci się to podoba czy nie.Jeśli chodzi o palec był odpowiedzią na Twojego posta
Fahoo pisze:wiec skończ $%^&,
- jasiek21
- Gadatliwa bestia
- Posty: 672
- Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
- Lokalizacja: Pszów / Karczów
- Kontakt:
hej,
macie pomysła jak rozebrać dzwignie ręcznego w tych zaciskach.
Minęła kolejna zima i mam już dość tego, że mi zawsze ręczny zamarza nawet w pozycji spuszczonej.
Rozebrałem tylne hamulce, 2 dni się wkurzałem, żeby tego segera co trzyma koszyczek i sprężynkę rozebrać i teraz po wyciągnięciu segera nie mogę nawet koszyczka wyciągnąć, a jak już tak daleko jestem to chciałbym to zrobić do końca.
Jak się zdenerwuję to wymienię gumki na tłoczkach, posmaruje tam smarem pod tą uszczelką wałka ręcznego, skręcę kolektor hamowania i będzie działać....
[ Dodano: 26 Lip 2010 23:12 ]
PS. Chyba znalazłem opis jak to rozebrać, jutro będę wieczorem działać, więc postaram się uzupełnić FAQ.
Na szybko dodam, że wystarczy rozpiąć seger w środku zacisku, odkręcić śrubę od uchwytu ręcznego i wybić cały ślimak, koszyczek, sprężynę i ten gwint z ręcznego jako jeden element.
macie pomysła jak rozebrać dzwignie ręcznego w tych zaciskach.
Minęła kolejna zima i mam już dość tego, że mi zawsze ręczny zamarza nawet w pozycji spuszczonej.
Rozebrałem tylne hamulce, 2 dni się wkurzałem, żeby tego segera co trzyma koszyczek i sprężynkę rozebrać i teraz po wyciągnięciu segera nie mogę nawet koszyczka wyciągnąć, a jak już tak daleko jestem to chciałbym to zrobić do końca.
Jak się zdenerwuję to wymienię gumki na tłoczkach, posmaruje tam smarem pod tą uszczelką wałka ręcznego, skręcę kolektor hamowania i będzie działać....
[ Dodano: 26 Lip 2010 23:12 ]
PS. Chyba znalazłem opis jak to rozebrać, jutro będę wieczorem działać, więc postaram się uzupełnić FAQ.
Na szybko dodam, że wystarczy rozpiąć seger w środku zacisku, odkręcić śrubę od uchwytu ręcznego i wybić cały ślimak, koszyczek, sprężynę i ten gwint z ręcznego jako jeden element.
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]
- jasiek21
- Gadatliwa bestia
- Posty: 672
- Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
- Lokalizacja: Pszów / Karczów
- Kontakt:
Pierścień segera ściągnąłem w następujący sposób:
najpierw go trochę obróciłem, żeby szczypcami takimi zwykłymi wewnętrznymi 175mm nie haczyć o sam zacisk, potem wsadziłem szczypce tak, że weszły w seger, potem ścisnąłem koszyczek patentami które można znaleźć choćby na tym forum - u mnie długi gedor 16mm, śruba i ścisk stolarski. W zasadzie po 3 wieczorach i na koniec konieczności pójścia do spowiedzi wyszło bez problemu.
Po rozpięciu delikatnie wybiłem cały koszyk z tyłu młotkiem. Wtedy już wszystko jest na wierzchu.
Teraz mam mały problem, bo jeden seger mi się rozpadł w zacisku, a nowe standardowe 38mm nie są przewężane i mają duże oczka i nie wiem czy mi się zmieszczą w zacisku. Narazie odpuszczam, bo mam dość nerwów na dziś.
najpierw go trochę obróciłem, żeby szczypcami takimi zwykłymi wewnętrznymi 175mm nie haczyć o sam zacisk, potem wsadziłem szczypce tak, że weszły w seger, potem ścisnąłem koszyczek patentami które można znaleźć choćby na tym forum - u mnie długi gedor 16mm, śruba i ścisk stolarski. W zasadzie po 3 wieczorach i na koniec konieczności pójścia do spowiedzi wyszło bez problemu.
Po rozpięciu delikatnie wybiłem cały koszyk z tyłu młotkiem. Wtedy już wszystko jest na wierzchu.
Teraz mam mały problem, bo jeden seger mi się rozpadł w zacisku, a nowe standardowe 38mm nie są przewężane i mają duże oczka i nie wiem czy mi się zmieszczą w zacisku. Narazie odpuszczam, bo mam dość nerwów na dziś.
Ostatnio zmieniony wt lip 27, 2010 21:45 przez jasiek21, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]
Naprawa zacisku hamulcowego tylnego w MKIV,TOLEDO,LEON.OCTAV
Witam . Chciałbym dołączyć się do tematu z następującym problmem.Mam problem z zaciskiem tylnim Golf IV 1.9 110 km, nie odbijają mi klocki w wyniku czego koło się mocno grzeje względem innych kół. Moje pytanie -ponieważ mam do wyboru zakup używanych kompletnych zacisków ,tylko jeden zachowuje się inaczej niż drugi i chciałbym z Waszą pomocą ustalić który jest prawidłowy. Otóż jeden zacisk w momencie gdy ruszam dzwignią do której jest zamontowan linka ham. ręcznego powoduje wysunięcie tłoczka i jego cofnięcie do poprzedniej pozycji , drugi zacisk natomiast -tłoczek się wysuwa lecz nie cofa i po każdym ruchu dzwignią jest coraz dalej. Które zachowanie jest prawidłowe?Który zacisk wybrać. Pozdrawiam
Naprawa zacisku hamulcowego tylnego w MKIV,TOLEDO,LEON.OCTAV
przemko26, ale sprawdzasz to bez zacisku na tarczy?
Naprawa zacisku hamulcowego tylnego w MKIV,TOLEDO,LEON.OCTAV
mam pytanie: co zrobić żeby po odkręceniu zacisku nie leciał z przewodu płyn?
przewód wydaje się bardzo sztywny i nie wiem czy da się zacisnąć jakimiś szczypcami?
przewód wydaje się bardzo sztywny i nie wiem czy da się zacisnąć jakimiś szczypcami?
Naprawa zacisku hamulcowego tylnego w MKIV,TOLEDO,LEON.OCTAV
wron, zacisniesz go i mozesz isc do aso po nowy za 250zł
uzywa się zaslepek
uzywa się zaslepek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości