[Bora] BiHalogen/BiXenon w ori lampach H4 od Bory
: wt cze 29, 2010 18:46
Jako chyba największy zwolennik i fan "kwadratowych" lamp w golfach (mk3 -> Vento front, mk4 -> Bora front) w końcu zabrałem się za przeróbkę swojego auta...
To było za mało więc zmotywowany fotami zza oceanu postanowiłem zrobić sobie lampy BiXenonowe (zwane dalej również BiHalogenowe).
Na początku należało zaplanować co i jak oraz pozbierać troszkę gratów tj.:
- lampy od Skody Roomster (soczewka BiHalogenowa na żarówkę H7)
- dodatkowy komplet kierunków
- redukcje, dystansy z PCV (coś co elegancko przysłoni zamontowaną soczewkę)
- klej Poxilina
- śruby i nakrętki
Ogólnie wszystkie plany były wymyślane na bieżąco i zgodne do kolejnego pasowania i składania lampy.
Wszystko zaczęło się od rozłożenia lamp na czynniki pierwsze.
Dlaczego soczewki BiHalogenowe H7 ?? Odpowiedz jest prosta - przepisy montaż soczewek BiXenonowych D2S... zamyka drogę w razie kontroli do powrotu do wymaganych przepisów i tak samo z przeglądami, nie ma szans by podbili dowód gdyż potrzebne są spryskiwacze i samopoziomowanie gdy jeździ się na lampach xenonowych (ale w tym temacie nie będzie o tym ani słowa bo tutaj nie o to chodzi)
Następnym krokiem było ustalenie świecenia ori lampy. By było prościej przymocowałem sam odbłyśnik do stołu, zaznaczyłem sobie co i jak i zapaliłem żarówkę. Na ścianie odrysowałem linie światła i zacząłem ciąć i pasować.
Troszkę to trwało ale gdy już soczewki były jako tako spasowane odbłyśniki wróciły na stół, lampy znów zaświeciły. Światło z soczewek znów zostało spasowane z linią, a soczewki zostały przyklejone na klej na gorąco.
Wtedy powstał pierwszy "paten" przymocowania soczewek do odbłyśnika.
Śruby przykręciłem do soczewki a końcówki przykleiłem Poxiliną do reszty. Po lewej odbłyśnik już z przyklejonymi śrubami, po prawej jeszcze soczewka na kleju i ze śrubami przykręconymi.
Jak wszystko ładnie się związało przyszedł czas na przód. Skromnie mówiąc zaczęły się schody gdyż nigdzie nie mogłem dopasować żadnych redukcji PCV Fajnie było by mieć tokarkę ale ja poradziłem sobie troszkę inaczej Tu polutowałem (zgrzałem), tam wyciąłem i wyszła taka osłona
Dodatkowo wyczyściłem odbłyśnik z tego sreberka
Próbne malowanie i wygląd od du... strony
Teoretycznie myślałem że już jestem w domu ale przy składaniu wyszło parę problemów
Na przykład ten że kierunki w golfie są troszkę inne niż w borze.
Potrzeba było troszkę dociąć i zgrzać aż wszystko ładnie spasowało
Światła postojowe zostały umieszczone w kierunku górnym w najprostszy sposób czyli wywierciłem otwór DN10 i włożyłem tam diodę
Lampy miałem z halogenem więc zostawiłem tą szklaną szybkę (zbiłem dwie w czasie montażu radze więc uważać) a dystans zostawiłem srebrny dla kontrastu
W między czasie szkła (plastiki) lamp przeszły polerowanie gdyż jak wiadomo matowienie im nie obce. Ja zacząłem od papieru 600 na mokro, później pomoc kolegi maszynowo do 2000 (zakupiłem papierki, a on to zrobił w 5min) i na koniec pastą polerską. Przed robotą szybki były totalnie mleczne
Problem powstał też z przysłoną, została podłączona pod "długie" i gdy dostawała prąd to się otwierała, a po wyłączeniu "długich" przysłona się nie cofała. Prawdopodobnie pozostawał minimalny prąd który utrzymywał elektromagnes w stanie załączenia więc zastosowałem dodatkowo przekaźnik/włącznik który ten problem rozwiązał.
Sporo pytań powstaje przy takim projekcie czy lampki się zmieszczą (aku, zbiorniczek spryskiwaczy). U mnie jak się okazało zostało jeszcze sporo miejsca na osłonę samej wtyczki żarówki ale to już wtedy jak wejdzie HID pod H7 czyli w najbliższym czasie
Fotki lamp na aucie
Do pełni szczęścia poszukuje jeszcze szkieł od ori lamp ksenonowych aby oznaczenia zgadzały się z palnikami
Większość zdjęć zrobiona telefonem więc sorry za jakość ale ciężko było mieć zawsze przy sobie cyfrówkę
Sprawne oko zauważyło różnicę między soczewkami ale jest to tylko uchwyt żarówki, cała reszta jest identyczna, sam nie wiem po co to ale jest tak w każdym komplecie
Jak ktoś się za to zabierze to życzę z góry POWODZENIA
To było za mało więc zmotywowany fotami zza oceanu postanowiłem zrobić sobie lampy BiXenonowe (zwane dalej również BiHalogenowe).
Na początku należało zaplanować co i jak oraz pozbierać troszkę gratów tj.:
- lampy od Skody Roomster (soczewka BiHalogenowa na żarówkę H7)
- dodatkowy komplet kierunków
- redukcje, dystansy z PCV (coś co elegancko przysłoni zamontowaną soczewkę)
- klej Poxilina
- śruby i nakrętki
Ogólnie wszystkie plany były wymyślane na bieżąco i zgodne do kolejnego pasowania i składania lampy.
Wszystko zaczęło się od rozłożenia lamp na czynniki pierwsze.
Dlaczego soczewki BiHalogenowe H7 ?? Odpowiedz jest prosta - przepisy montaż soczewek BiXenonowych D2S... zamyka drogę w razie kontroli do powrotu do wymaganych przepisów i tak samo z przeglądami, nie ma szans by podbili dowód gdyż potrzebne są spryskiwacze i samopoziomowanie gdy jeździ się na lampach xenonowych (ale w tym temacie nie będzie o tym ani słowa bo tutaj nie o to chodzi)
Następnym krokiem było ustalenie świecenia ori lampy. By było prościej przymocowałem sam odbłyśnik do stołu, zaznaczyłem sobie co i jak i zapaliłem żarówkę. Na ścianie odrysowałem linie światła i zacząłem ciąć i pasować.
Troszkę to trwało ale gdy już soczewki były jako tako spasowane odbłyśniki wróciły na stół, lampy znów zaświeciły. Światło z soczewek znów zostało spasowane z linią, a soczewki zostały przyklejone na klej na gorąco.
Wtedy powstał pierwszy "paten" przymocowania soczewek do odbłyśnika.
Śruby przykręciłem do soczewki a końcówki przykleiłem Poxiliną do reszty. Po lewej odbłyśnik już z przyklejonymi śrubami, po prawej jeszcze soczewka na kleju i ze śrubami przykręconymi.
Jak wszystko ładnie się związało przyszedł czas na przód. Skromnie mówiąc zaczęły się schody gdyż nigdzie nie mogłem dopasować żadnych redukcji PCV Fajnie było by mieć tokarkę ale ja poradziłem sobie troszkę inaczej Tu polutowałem (zgrzałem), tam wyciąłem i wyszła taka osłona
Dodatkowo wyczyściłem odbłyśnik z tego sreberka
Próbne malowanie i wygląd od du... strony
Teoretycznie myślałem że już jestem w domu ale przy składaniu wyszło parę problemów
Na przykład ten że kierunki w golfie są troszkę inne niż w borze.
Potrzeba było troszkę dociąć i zgrzać aż wszystko ładnie spasowało
Światła postojowe zostały umieszczone w kierunku górnym w najprostszy sposób czyli wywierciłem otwór DN10 i włożyłem tam diodę
Lampy miałem z halogenem więc zostawiłem tą szklaną szybkę (zbiłem dwie w czasie montażu radze więc uważać) a dystans zostawiłem srebrny dla kontrastu
W między czasie szkła (plastiki) lamp przeszły polerowanie gdyż jak wiadomo matowienie im nie obce. Ja zacząłem od papieru 600 na mokro, później pomoc kolegi maszynowo do 2000 (zakupiłem papierki, a on to zrobił w 5min) i na koniec pastą polerską. Przed robotą szybki były totalnie mleczne
Problem powstał też z przysłoną, została podłączona pod "długie" i gdy dostawała prąd to się otwierała, a po wyłączeniu "długich" przysłona się nie cofała. Prawdopodobnie pozostawał minimalny prąd który utrzymywał elektromagnes w stanie załączenia więc zastosowałem dodatkowo przekaźnik/włącznik który ten problem rozwiązał.
Sporo pytań powstaje przy takim projekcie czy lampki się zmieszczą (aku, zbiorniczek spryskiwaczy). U mnie jak się okazało zostało jeszcze sporo miejsca na osłonę samej wtyczki żarówki ale to już wtedy jak wejdzie HID pod H7 czyli w najbliższym czasie
Fotki lamp na aucie
Do pełni szczęścia poszukuje jeszcze szkieł od ori lamp ksenonowych aby oznaczenia zgadzały się z palnikami
Większość zdjęć zrobiona telefonem więc sorry za jakość ale ciężko było mieć zawsze przy sobie cyfrówkę
Sprawne oko zauważyło różnicę między soczewkami ale jest to tylko uchwyt żarówki, cała reszta jest identyczna, sam nie wiem po co to ale jest tak w każdym komplecie
Jak ktoś się za to zabierze to życzę z góry POWODZENIA