Strona 1 z 1

Renowacja lamp tylnych - fotoporada.

: ndz maja 30, 2010 14:06
autor: VwDarek
Witam, parę dni temu kupiłem lampki po okazyjnej cenie, były w średnim stanie ale i cena była bardzo dobra więc zaryzykowałem. Postanowiłem je odnowić i doprowadzić do stanu fabrycznego. Oto kilka zdjęć i rad :bigok:

Potrzebne będą:
- Papiery ścierne WODNE o gramaturze 400, 1000, 2000, 2500.
- Filc polerski (ja kupiłem krążek na wiertarkę, ale robiłem ręcznie)
- Pasta polerska. Miałem w domu TEMPO lekko ścierną i nadała się idealnie.
- Miękka szmatka.
- Miska z wodą.

Zaraz po zakupie lampy były pomalowane sprejem i porysowane:
ObrazekObrazek

Wziąłem się do roboty i już po ok 10 minutach szlifowania papierem 400 na mokro pokazały się takie efekty:
Obrazek

Chwilę później:
Obrazek

A tak wygląda skończona lampa papierem 400. Matowa i zero połysku, ale później będzie lepiej, nie ma strachu :helm:
ObrazekObrazek

Później kolejno papiery 1000, 2000 i 2500. Zaczynało to wyglądać coraz lepiej, coraz drobniejsze ryski:
Obrazek

Po papierze 2500 przyszedł czas na pastę TEMPO i filc. Nakładamy pastę, czekamy ok 1 minuty i polerujemy filcem. Jeśli ktoś chce używać polerki/wiertarki to ostrożnie z obrotami. Przepolerowałem lampę 2 razy i wyszło moim zdaniem zadowalająco :bigok:
ObrazekObrazekObrazekObrazek

I na koniec takie porównanie:
Obrazek

Z drugą lampą zrobiłem tak samo i za nieduże pieniążki mam lampki USA :) Tam gdzie jest wybita homologacja i napis HELLA nie dopracowałem, ale nie chciałem zdzierać napisów. Myślę, że po jakimś czasie samo zejdzie. Koszt papierów i filcu to 25 PLN po 2 arkusze każdego, ale jeszcze duużo mi zostało. Pasta nie wiem ile, ale myślę że w 35 PLN się koszty zamkną. Czas pracy na spokojnie to ok 4 godzinki na 2 lampy. Jak widzicie na lewej w rogu jest mały ubytek, postaram się to naprawić. Wrzucam jeszcze kilka zdjęć gotowych lamp.

ObrazekObrazekObrazekObrazek

Mam nadzieję, że porada się komuś przyda :) Pozdrawiam.

: ndz maja 30, 2010 14:51
autor: dawid018
to ja podpowiem ze zamiast filcu i tempo można zastosowac gąbke polerską i pastę do polerowania lakieru-ja używałem 3M.efekt taki ze lampy wyglądają jak nowe.oczywiście robione maszyną,nie ręcznie.czas poświęcony lampom to ok 20minut mowa o lampach nie malowanych.

można też pomalowac lakierem i spolerować i wtedy efekt też będzie super.

: ndz maja 30, 2010 14:59
autor: VwDarek
dawid018 pisze:można też pomalowac lakierem i spolerować i wtedy efekt też będzie super.
Zgadza się. I bezbarwny na pewno tak szybko się nie będzie rysował jak czysty plastik. Kolega w Vento pomalował górę lamp czarnym lakierem i na to bezbarwny i efekt na prawdę piękny. Wyglądają i świecą jak ori. Ja jeśli będę mocno chciał, żeby w tych góra była czarna to zrobię to według porady AIRWOLF. Chociaż na razie nie mam odwagi :grin:

: pn maja 31, 2010 13:10
autor: BartekGib
Niezabezpieczona spoleorwana lampa lubi sobie szybko stracić efekt .... A już zwłaszcza po zimie, to każda lampka, kierunek, itd. do polerki - od razu.

: pn maja 31, 2010 17:03
autor: VwDarek
BartekGib, No właśnie dziś o tym myślałem. Przy każdym myciu pewnie będzie trzeba odświeżać polerkę, bo wiadomo piasek i kurz będą je ryzować pod gąbką. Jak wypełnię ten ubytek w lewej lampie to chyba prysnę bezbarwnym. Oczywiście zdam relację :bigok:

: pn maja 31, 2010 19:06
autor: sebus_777
VwDarek pisze: Zgadza się. I bezbarwny na pewno tak szybko się nie będzie rysował jak czysty plastik. Kolega w Vento pomalował górę lamp czarnym lakierem i na to bezbarwny i efekt na prawdę piękny. Wyglądają i świecą jak ori. Ja jeśli będę mocno chciał, żeby w tych góra była czarna to zrobię to według porady AIRWOLF. Chociaż na razie nie mam odwagi :grin:
Jam mozesz to pokaz ta porade AIRWOLF

: pn maja 31, 2010 20:25
autor: VwDarek
sebus_777, http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=300231 Destrukcyjna, ale efekt na prawdę super. Żadne "szpraje" czy inne g**no. Trzeba mieć odwagę, pewną rękę, albo drugi komplet na wszelki wypadek :)