Wymiana klocków hamulcowych przód [instrukcja krok po kroku]
: sob maja 15, 2010 16:33
Dziś po raz pierwszy w życiu wymieniałem klocki w aucie. Z uwagi na fakt, że nie miałem żadnego pojęcia jak to zrobić zacząłem szukać na tym forum, jednak dostarczone informacje okazały się niepełne i niesatysfakcjonujące, stąd ten wątek.
Instrukcja jak wymienić klocki hamulcowe w VW Golfie IV:
Potrzebne będą klucz do kół, klucz imbusowy 7, płaski śrubokręt, imadło lub inne narzędzie o dużej sile ścisku.
1. Odkręcamy koło.
2. Po odkręceniu widać tarczę, i klocek
3. Aby zdjąć klocki najpierw trzeba odkręcić zacisk. W tym celu należy przy pomocy śrubokręta zdjąć 2 zaślepki znajdujące się za tarczą (jedna u góry, druga na dole) a później odkręcić śruby za pomocą klucza imbusowego 7. Na zdjęciu widać tarczę, wyżej śrubę. Zaślepka górna na zdjęciu widoczna jest na końcu śruby, za nią widać przewód płynu hamulcowego.
4. Za pomocą młotka odbijamy zacisk. Aby nie walić bezpośrednio w element można użyć narzędzia, np. klucza.
5. Zdejmujemy stare klocki. Nie wymaga to dużo siły, u mnie jeden wypadł sam.
6. Po zdjęciu zacisku należy podnieść maskę i odkręcić zakrętkę wlewu płynu hamulcowego. Znajduje się ona po prawej od wlewu płynu do spryskiwaczy, jest (przynajmniej u mnie) zielona.
7. Gdy zdejmiemy zacisk przystępujemy do ścisku tłoczka. Ja użyłem imadła. Aby nowe klocki się zmieściły, trzeba ścisnąć do końca.
8. Nie próbujcie ściskać tłoczka na założonym zacisku przy pomocy np. łyżki do kół. końcówka tłoka jest wyprodukowana ze względnie miękkiego metalu i w ten sposób można ją uszkodzić (sprawdzone empirycznie )
9. Gdy tłok jest już ściśnięty zakładamy nowe klocki. Zaczepy bezwzględnie muszą się znaleźć na swoim miejscu.
10. Zakładamy zacisk z nowymi klockami. trzeba pamiętać, aby założyć go w taki sposób, ze końcówka klocka znajdzie się z jednej a końcówka zacisku z drugiej strony tego metalowego elementu obok tarczy
11. Pozostało docisnąć zacisk z góry, przykręcić, założyć zaślepki, założyć koło i wykonać jazdę testową. Jeśli wszystko gra, można spokojnie śmigać.
Instrukcja jak wymienić klocki hamulcowe w VW Golfie IV:
Potrzebne będą klucz do kół, klucz imbusowy 7, płaski śrubokręt, imadło lub inne narzędzie o dużej sile ścisku.
1. Odkręcamy koło.
2. Po odkręceniu widać tarczę, i klocek
3. Aby zdjąć klocki najpierw trzeba odkręcić zacisk. W tym celu należy przy pomocy śrubokręta zdjąć 2 zaślepki znajdujące się za tarczą (jedna u góry, druga na dole) a później odkręcić śruby za pomocą klucza imbusowego 7. Na zdjęciu widać tarczę, wyżej śrubę. Zaślepka górna na zdjęciu widoczna jest na końcu śruby, za nią widać przewód płynu hamulcowego.
4. Za pomocą młotka odbijamy zacisk. Aby nie walić bezpośrednio w element można użyć narzędzia, np. klucza.
5. Zdejmujemy stare klocki. Nie wymaga to dużo siły, u mnie jeden wypadł sam.
6. Po zdjęciu zacisku należy podnieść maskę i odkręcić zakrętkę wlewu płynu hamulcowego. Znajduje się ona po prawej od wlewu płynu do spryskiwaczy, jest (przynajmniej u mnie) zielona.
7. Gdy zdejmiemy zacisk przystępujemy do ścisku tłoczka. Ja użyłem imadła. Aby nowe klocki się zmieściły, trzeba ścisnąć do końca.
8. Nie próbujcie ściskać tłoczka na założonym zacisku przy pomocy np. łyżki do kół. końcówka tłoka jest wyprodukowana ze względnie miękkiego metalu i w ten sposób można ją uszkodzić (sprawdzone empirycznie )
9. Gdy tłok jest już ściśnięty zakładamy nowe klocki. Zaczepy bezwzględnie muszą się znaleźć na swoim miejscu.
10. Zakładamy zacisk z nowymi klockami. trzeba pamiętać, aby założyć go w taki sposób, ze końcówka klocka znajdzie się z jednej a końcówka zacisku z drugiej strony tego metalowego elementu obok tarczy
11. Pozostało docisnąć zacisk z góry, przykręcić, założyć zaślepki, założyć koło i wykonać jazdę testową. Jeśli wszystko gra, można spokojnie śmigać.