Cofające się wycieraczki, cofanie się wycieraczek [FOTO]
: śr mar 17, 2010 21:15
Witam,
Miałem problem z wycieraczkami w moim mk3, może nie poważny, ale irytujący. W trybie przerywanym wycieraczki zanim podniosły się normalnie do góry, robiły krótki ruch w dół - cofały.
Po przeszukaniu forum znalazłem temat gdzie ten problem miał kierowca MK4:[MK4] Wycieraczki cofaja sie!!!.
Kiedy zabrałem się za to w MK3, czynność okazała się jednak trochę bardziej uciążliwa do wykonania, niż wynikało to z wyżej wymienionego tematu.
Jeśli ktoś jeszcze miałby problem podobny do mnie, przygotowałem instrukcję z Foto-Story:
1. demontujemy wycieraczki (klucz 13)
2. demontujemy podszybie
3. uruchamiamy na jedno machnięcie wycieraczki, aby silnik ustawił się w pozycji "zero"
4. odłączamy zasilanie od silniczka wycieraczek
5. trzeba wyjąć cały mechanizm odkręcając 3 śruby kluczem 10
6. nie wiem czy we wszystkich mk3 to jest, ale u mnie musiałem odkręcić taką plastikową osłonkę przewodów, inaczej nie dało się manewrować mechanizmem wycieraczek
7. wyjmujemy cały mechanizm i na odwrocie są trzy małe śruby, które odkręcamy.
Przy krokach 7 i 8 trzeba albo wcale nie ruszać ramionami mechanizmu, albo zapamiętać w jakiej pozycji były - żeby nie przestawić silniczka z pozycji "zero", bo cała robota na nic.
8. Odkręcamy śrubę mocującą krótkie ramię z silniczkiem (klucz 13). u mnie była zapieczona i musiałem ramię trzymać kombinerkami, bo inaczej kręcąc samym kluczem poruszymy cały mechanizm, przestawimy silniczek z pozycji "zero" i jesteśmy w lesie.
9. Używając siły zdejmujemy śrubę silniczka z krótkiego ramienia. Ustawiamy długie ramiona mechanizmu na prosto - równolegle do górnej rury i do krótkiego ramienia (na zdjęciach jest widoczna prawidłowa ich pozycja).
10. Zakładamy z powrotem silnik na krótkie ramię, przykręcamy wszystkie śruby, i składamy wszystko do stanu pierwotnego wykonując punkty 1 - 8 w kolejności odwrotnej.
I gotowe
Mam nadzieję, że komuś się przyda ta porada.
Pozdrawiam
Miałem problem z wycieraczkami w moim mk3, może nie poważny, ale irytujący. W trybie przerywanym wycieraczki zanim podniosły się normalnie do góry, robiły krótki ruch w dół - cofały.
Po przeszukaniu forum znalazłem temat gdzie ten problem miał kierowca MK4:[MK4] Wycieraczki cofaja sie!!!.
Kiedy zabrałem się za to w MK3, czynność okazała się jednak trochę bardziej uciążliwa do wykonania, niż wynikało to z wyżej wymienionego tematu.
Jeśli ktoś jeszcze miałby problem podobny do mnie, przygotowałem instrukcję z Foto-Story:
1. demontujemy wycieraczki (klucz 13)
2. demontujemy podszybie
3. uruchamiamy na jedno machnięcie wycieraczki, aby silnik ustawił się w pozycji "zero"
4. odłączamy zasilanie od silniczka wycieraczek
5. trzeba wyjąć cały mechanizm odkręcając 3 śruby kluczem 10
6. nie wiem czy we wszystkich mk3 to jest, ale u mnie musiałem odkręcić taką plastikową osłonkę przewodów, inaczej nie dało się manewrować mechanizmem wycieraczek
7. wyjmujemy cały mechanizm i na odwrocie są trzy małe śruby, które odkręcamy.
Przy krokach 7 i 8 trzeba albo wcale nie ruszać ramionami mechanizmu, albo zapamiętać w jakiej pozycji były - żeby nie przestawić silniczka z pozycji "zero", bo cała robota na nic.
8. Odkręcamy śrubę mocującą krótkie ramię z silniczkiem (klucz 13). u mnie była zapieczona i musiałem ramię trzymać kombinerkami, bo inaczej kręcąc samym kluczem poruszymy cały mechanizm, przestawimy silniczek z pozycji "zero" i jesteśmy w lesie.
9. Używając siły zdejmujemy śrubę silniczka z krótkiego ramienia. Ustawiamy długie ramiona mechanizmu na prosto - równolegle do górnej rury i do krótkiego ramienia (na zdjęciach jest widoczna prawidłowa ich pozycja).
10. Zakładamy z powrotem silnik na krótkie ramię, przykręcamy wszystkie śruby, i składamy wszystko do stanu pierwotnego wykonując punkty 1 - 8 w kolejności odwrotnej.
I gotowe
Mam nadzieję, że komuś się przyda ta porada.
Pozdrawiam