Strona 1 z 1

Cofające się wycieraczki, cofanie się wycieraczek [FOTO]

: śr mar 17, 2010 21:15
autor: denu
Witam,

Miałem problem z wycieraczkami w moim mk3, może nie poważny, ale irytujący. W trybie przerywanym wycieraczki zanim podniosły się normalnie do góry, robiły krótki ruch w dół - cofały.

Po przeszukaniu forum znalazłem temat gdzie ten problem miał kierowca MK4:[MK4] Wycieraczki cofaja sie!!!.
Kiedy zabrałem się za to w MK3, czynność okazała się jednak trochę bardziej uciążliwa do wykonania, niż wynikało to z wyżej wymienionego tematu.

Jeśli ktoś jeszcze miałby problem podobny do mnie, przygotowałem instrukcję z Foto-Story:

1. demontujemy wycieraczki (klucz 13)
2. demontujemy podszybie
3. uruchamiamy na jedno machnięcie wycieraczki, aby silnik ustawił się w pozycji "zero"
4. odłączamy zasilanie od silniczka wycieraczek
Obrazek
5. trzeba wyjąć cały mechanizm odkręcając 3 śruby kluczem 10
Obrazek
6. nie wiem czy we wszystkich mk3 to jest, ale u mnie musiałem odkręcić taką plastikową osłonkę przewodów, inaczej nie dało się manewrować mechanizmem wycieraczek
Obrazek
7. wyjmujemy cały mechanizm i na odwrocie są trzy małe śruby, które odkręcamy.
Przy krokach 7 i 8 trzeba albo wcale nie ruszać ramionami mechanizmu, albo zapamiętać w jakiej pozycji były - żeby nie przestawić silniczka z pozycji "zero", bo cała robota na nic.
Obrazek
8. Odkręcamy śrubę mocującą krótkie ramię z silniczkiem (klucz 13). u mnie była zapieczona i musiałem ramię trzymać kombinerkami, bo inaczej kręcąc samym kluczem poruszymy cały mechanizm, przestawimy silniczek z pozycji "zero" i jesteśmy w lesie.
Obrazek
9. Używając siły zdejmujemy śrubę silniczka z krótkiego ramienia. Ustawiamy długie ramiona mechanizmu na prosto - równolegle do górnej rury i do krótkiego ramienia (na zdjęciach jest widoczna prawidłowa ich pozycja).
10. Zakładamy z powrotem silnik na krótkie ramię, przykręcamy wszystkie śruby, i składamy wszystko do stanu pierwotnego wykonując punkty 1 - 8 w kolejności odwrotnej.

I gotowe :)
Mam nadzieję, że komuś się przyda ta porada.

Pozdrawiam :grin:

: śr mar 17, 2010 22:03
autor: bongo
denu pisze:Mam nadzieję, że komuś się przyda ta porada.
Na pewno :bigok:
Przenosimy do FAQ :bajer:

: pt mar 19, 2010 20:27
autor: Tomasz Bis
Witam . Mechanizm wycieraczek jest tak stary jak one same prawdopodobnie ale jeszcze nie spotkałem tak dobrze zrobionej porady ich regulacji . :bigok: Pozwolisz że opiszę zglebienie tylnej wycieraczki w mk2 . Temat opisany w modyfikacjach,niestety nie wszyscy są tak ambitni żeby się zmusić do użycia szukajki.Jest to też prosta sprawa, wystarczy odnaleźć w tylnej klapie element opisany i widoczny na rysunku przy punkcie 9 . Obrócić krótkie ramię 180* pociągając ramię wycieraczki w dół . Po tej operacji sprawdzamy czy nie występuje zjawisko cofania , wycieraczka nie będzie jeszcze równolegle z uszczelką szyby. Następnie regulujemy ramię wycieraczki , kluczykiem 10 odkręcamy i ściągamy je . Jest ono zamocowane na stożkowym wielowypuście i może stawiać opory przy ściągnięciu. :grin: Przesuwamy na wielowypuście do żądanej pozycji i gotowe. Przy okazji tej operacji proponuję wyciągnąć i nasmarować ośkę ramienia,wtedy wycieraczka szybciej chodzi. Mi osobiście zatarła się i stanęła,silnik się nie spalił.

Cofające się wycieraczki, cofanie się wycieraczek [FOTO]

: czw wrz 08, 2011 10:35
autor: Chmu
U mnie problem jest podobny, aczkolwiek przy włączeniu wycieraczek idą one od razu do góry i po opuszczeniu w dół nie zatrzymują się w najniższym położeniu tylko jeszcze idą kilka centymetrów w górę i dopiero się zatrzymują, niby nic ale troche denerwujące i tak głupio wyglądają potem tak ułożone nieco wyżej na szybie
Czy u mnie podobnie trzeba zrobić jak opisał denu i będzie OK??