Strona 1 z 5

[MK2] Elektryczne szyby z Toledo MK1 do Golfa MK2

: sob sty 02, 2010 20:12
autor: piotreksm
Witam posiadaczy mk2 jako iż trudno zdobyc orginalne elektryczne podnośniki szyb do mk2 postanowiłem coś pokombinowac i oto rezyltat .
Dużo tańsze i częściej spotykane są elektryczne szyby w Seacie Toledo a więc dorwałem całe podnośniki z przednich drzwi i zauważyłem że bardzo prosto można je przerobic do mk2 .

A oto przeróbka krok po kroku :bigok: (!!!!!! PRZEDNIE DRZWI Z ŻAGLEM !!!!!)
Będe bazował na drzwiach od strony kierowcy , ale od strony pasażera robi się identycznie .
A więc tak , potrzebny jest silniczek od strony kierowcy

Obrazek


orginalny podnośnik na korbke do mk2 też od strony kierowcy ,

Obrazek


zaczynamy zabawe , rozbieramy orginalny podnośnik aby dobrac się do linki
UWAGA !!! bardzo ważna sprawa nie wolno połamać tych białych zakończeń linki , z jednej strony jest z gwintem , a drugiej tulejka

Obrazek

w środku znajduje się szpulka z nawiniętą linką rozbieramy aby dostac się do zacisku na lince

Obrazek

następnie nit na lince należy przeciąc idealnie na pół , aby ją zamontować na szpulce w elektrycznym podnośniku , jeden kiniec linki zakładamy od góry na szpulce a drugi koniec linki od dołu na szpulce , pół nita z jednej i drugiej strony spokojnie wystarczy (ktoś kto będzie przerabiał podnośniki i będzie miał w ręku szpulke bardzo szybko zorientuje się jak mają być zaczepione linki , jest tylko jedna możliwość zaczepienia ich !!!)

Obrazek

następnie bardzo ważna sprawa należy skrócić pancerz linki o 3,5 cm od dołu podnośnika , od strony tej białej tulejki z gwintem

Obrazek

i tak oto mamy przygotowany podnośnik do montażu do silniczka :grin:


następnie rozbieramy silniczek wykręcamy 3 śrubki i bez problemu ściągamy biały element ze szpulką

Obrazek

następnie będzie nam potrzebny dwintownik M8 aby nagwintować wprowadzenia na linki

Obrazek

wystarczy nagwintowac jedna ze stron a drugą delikatnie rozwiercić , ale ja nie ryzykowałem z rozwiercaniem tylko przegwintowałem i wyszło idealnie ciasno dla tulejki bez gwintu ,
zaś z drugiej strony wkręcamy tą tulejke z gwintem (regulacja naciągu linki )

Obrazek

następnie nawijamy linke na szpulke i wkładamy do obudowy bardzo prosto jest ją nawinąć i regulujemy naciąg linki




Obrazek


i przykręcamy całośc do silniczka i już mamy gotowy elektryczny podnośnik do mk2

Obrazek


następnie bierzemy się za montaż podnośnika w drzwiach (nie będe tu pisał jak ściągnąc tapicerke i wymotowac podnośnik na korbke , bo chyba kazdy juz to robił )

a więc cały podnośnik pasuje idealnie na śruby a z silniczkiem nie ma problemu aby go umocować nic nie trzeba wiercić

Obrazek

jeden otwór jest fabryczny a drugą śrube przykręcamy na skraju wycięcia , nożna dać większa podkładke ale nie ma potrzeby bo wszystko bardzo dobrze się trzyma , podpinamy silnik pod instalacje i i sprawdzamy .
U mnie wyszło to bardzo dobrze , cały mechanizm chodzi cicho i szyby sprawnie i szybko sie opuszczają i podnoszą :grin:

Brawo

: ndz sty 03, 2010 16:35
autor: superkasztan
Super sprawa,

właśnie się zastanawiałem czy można dorwać fabryczną elektrykę pod szybę z żaglem,
i tu Twoja porada,
świetnie opisane, nie myślałem że te mechanizmy można rozbierać, ba że da się je złożyć po rozbiórce, wyruszam na poszukiwania mechanizmów :)

Pozdrawiam

Proszę napisz jeszcze jak połączyłeś rozciętą na nicie linkę, czy to połączenie jest mocno obciążone?? masz na to jakiś patent??

Pozdro

: ndz sty 03, 2010 18:18
autor: skazany88
czesc ja mam szybki od sieja.
i takie pytanie jaki czas zasuwania szyby? na zapalonym silniku?
tak z ciekawosci

: ndz sty 03, 2010 19:01
autor: piotreksm
nie wiem nie mierzyłem ale dla mnie jest dobrze

[ Dodano: 04 Sty 2010 17:49 ]
dzisiaj mierzyłem czas otwarcia i zamknięcia szyby na odpalonym silniku ;
2 sek - otwarcie szyby
3 sek - zamknięcie

: czw sty 07, 2010 13:44
autor: Toshiba
Da radę to zamontować do szyby bez żagla (ramki)? Po 89 roku już chyba produkowali "normalne" drzwi z szybami?

: czw sty 07, 2010 15:49
autor: marcinek84
piotreksm, bardzo fajne rozwiązanie :) bo też myślałem o elektryce
Toshiba, ten podnośnik manualny z tego tematu wygląda mi na drzwi z żaglem bo linki wychodzą tak mniej więcej pod katem 45stopni a w pełnej szybie jest tak bardziej 180stopni jak tu na zdjęciu z silnikiem. ja też mam bez żagla

: czw sty 07, 2010 21:03
autor: piotreksm
nie mam pojęcia i nie mam gdzie sprawdzić czy to podejdzie do drzwi bez żagla :crazy:

: czw sty 07, 2010 22:13
autor: Toshiba
No dobra, a gdzie się podpiąć jeśli chodzi o kwestię prądu?

: czw sty 07, 2010 23:17
autor: raf-gog
No dobra, a gdzie się podpiąć jeśli chodzi o kwestię prądu?
gdzie łaska, ja mam np. zasilanie silnika pod kable od zaplaniczki (bo bylo najblizej do testowania i najlepsze jest to, ze mzna opuszczac szyby jak nie jest włączony zapłon. (nie tak jak jest nawet w nowych furach ze musi byc zaplon zeby czlowiek czekajacy w samochodzie mogl sobie szybke uchylic)
Podswietlanie przyciskow natomiast mampodlaczone pod "+" wlacznika swiateł, masa juz jest z zapaliniczki.

: czw sty 07, 2010 23:26
autor: skazany88
no zapalniczka toniezadobre miejscie. bo do zapalniczki kabel zasilacjacy idzie chyba o,5mm a w oryg jest 4,0. co skutkuje spadkiem napiecia. a w najgorszym przypadku przegrzaniu i zapaleniu sie kabla
niepolecam

[ Dodano: 07 Sty 2010 22:31 ]
poczytaj to

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hemat+szyb

: pt sty 08, 2010 00:16
autor: piotreksm
u mnie z podłączeniem nie było problemów ponieważ jakiś czas temu kupiłem orginalną instalacje do elek. szyb na 5D , już jakiś czas temu podłączyłem ją i w tylnych drzwiach mam orginalne podnośniki elektr. a teraz tylko dołożyłem przód :helm:


a co do podłączania podnośników pod przewód od zapalniczki to takze nie radze , jest tam za cienki przewód , można sobie instalacje spalić o ile nie całe autko , jak się jakaś konkretna zwara zrobi


to jest orginalna instalacja i tu przewody sa grupsze

Obrazek

: pt sty 08, 2010 01:30
autor: raf-gog
piotreksm pisze:a co do podłączania podnośników pod przewód od zapalniczki to takze nie radze
hm ja mam podnosniki od seja i tam byly kable mniej wiecej grubosci takie jak od zapalniczki wlasnie, ale skoro radzicie zeby zmienic to moze podpowiedziecie gdzie podłaczyć zasilanie jeśli nie chce się bawić w przekaźniki?? naturalnie teraz mam bezpiecznik zalozony na kabel do zasilania szybek, wiec pozarow raczej sie nei boje.

: pt sty 08, 2010 19:45
autor: skazany88
mase masz na powyzej skzrynki bezpiecznikow. wolne piny, a plusa szukaj tez wolnego w skrzynce probowka jest kilka miejsc

el szyby

: czw lut 04, 2010 10:19
autor: superkasztan
Witam

wczoraj zabrałem się za przeróbkę,
kupiłem nowe nie oryginalne podnośniki i popełniłem błąd
skróciłem pancerz, nie wiem czy jest różnica, ale przy nie ori, podnośnikach, są np. na allegro nie należy przycinać pancerza, co prawda gwintowany element trzeba wkręcić do końca, ale po przycięciu pancerza 3,5 cm podnośnik już się nie nadaje ( 14 zł ) na szczęście jest tani :) i jest do wywalenia.
No i w tych podnośnikach nie trzeba nic obcinać ( nitu ), tam linki są podzielone i mają zakończenia tak jak linki w mechanizmie z seata. Trochę cierpliwości i się wszystko da przełożyć :), w sumie pozostaje rozebranie mechanizmów, nagwintowanie obudowy mechanizmu i przełożenie linek.

Jeszcze jedna drobna różnica, mój jest 3d, może z tego wynika różnica w długości pancerza i linek

Pozdrawiam

[ Dodano: 04 Lut 2010 20:59 ]
Witam

dziś przymocowałem napęd, podnośnik, założyłem szybę uszczelki i pupa, na dół jedzie, do góry stęka jak by go zaraz miał szlag trafić i nie chce za bardzo.
Jutro z tym dalej powalczę.

Może ktoś ma jakieś wskazówki ??

Pozdrawiam