Strona 1 z 2

Montaż - kolektor ssący od AWX do 1Z i zaślepienie - EGR OUT

: ndz lis 29, 2009 15:24
autor: Fucker
Witam

-- po kliknięciu w zdjęcie otworzy się w pełnym rozmiarze.
-- krótkie opisy będą widoczne po otwarciu zdjęcia.
-- dłuższe opisy dodaję do wątku.

Nie jest to porada krok po kroku, jak odkręcić stary kolektor i zamontować nowy. Ale na pewno nie jednemu pomoże.


Bardzo stabilna przejściówka - utoczona z jednej bryły metalu. Posiada łagodne przejście. Ma trochę większą średnicę niż oryginalne rury coolera.
Obrazek

Kolektor AWX, po gruntownym czyszczeniu za pomocą środka czyszczącego TENSIL. Kanały przy wylocie troszeczkę przepolerowałem papierem ściernym. Kolektor osadziłem na nowej uszczelce "VICTOR REINZ" , dodatkowo dałem również masę uszczelniająca w końcu jest to przekładka kolektora z innego silnika. Nie wiadomo, czy nie był przeciągnięty itp. Mimo, że pochodzi z prawie tych samych głowic, każdy kolektor się dopasowuje, więc wolę dmuchać na zimne.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Nie wystarczy włożyć wyczyszczonego kolektora ssącego, trzeba również wyczyścić kanały dolotowe w głowicy. Trzeba się trochę pomęczyć, żeby to zrobić, znalazłem na to sposób.
Bardzo pomocne będzie lusterko i lampa / latarka. Jak dobrze ustawisz lusterko i poświecisz w lustro to będziesz widział kawałek zawora. Wbijasz czwarty bieg i ustawiasz tak, żeby zawór był zamknięty. Wtedy tam dłubiesz. Tylko i wyłącznie od wewnątrz na zewnątrz. Nie pchaj tego nagaru do środka. Ja zrobiłem specjalną łyżkę. Jak wszystko wyskrobiesz, wydmuchu'jesz, dla pewności sprężonym powietrzem. I tak po kolei, każdy dolot. Nie zapomni zamykać zaworów.
Na forum raczej nikt jeszcze nie stosował tego sposobu. Każą ściągać pokrywę, ale nie trzeba, tak można z łatwością zobaczyć w jakiej pozycji są zaworki.

Obrazek

Zdradzę Wam również skąd wziąłem blachę kajnerową do zaślepienia EGR'u.
Na pewno, nie jednemu to pomoże.
Obrazek
Obrazek




Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Przycinamy oryginalne złączki przy kolektorze, tak, żeby można było później skręcić rury jak były oryginalnie skręcone. Złączki odpowiednio obracamy.
Jeszcze jedna rada, nie róbcie za długiej przejściówki kolektora, bo później może być problem skręcenia rur coolera w oryginalnych miejscach. Jak jest trochę dłuższa, można więcej przyciąć złączkę, ale jak ktoś przesadzi to przejściówka i rura coolera będzie za blisko siebie.
Obrazek



Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Przy okazji wymieniłem całą rurkę z boost'a. Wielkie było moje zdziwienie.
Pod maską wężyk wyglądał jak nowy, ale za przegrodą (gdzie idzie do ECU), wyglądał bardzo kiepsko. Był pościskany pod filtrem pyłkowym. Guma wężyka była w kilku miejscach popękana. Na całej długości dałem nowy.
Obrazek

Gotowe...
Obrazek


Jeżeli są jakieś pytania odnośnie montażu, to proszę pytać.

Co jeszcze zauważyłem...
Mój stary kolektor nie był "zawalony", więc wielkiej różnicy nie ma. Minimalnie mniej kopci jak "butuję". Ale idę w innym kierunku i przygotowuję silnik na większe mody, więc musi mieć dobre napełnienie cylindrów. Czy się dłużej nagrzewa, to nie zauważyłem.

: pn lis 30, 2009 00:42
autor: mariachi
Porada super , tez myślałem żeby zrobić ale nie chciało mi się cykać tylu fotek


Obrazek

Z mojej strony mogę też coś dorzucić, schemat wykonania przejściówki po mojemu


Trzeba wytoczyć taki pierścień , potem przyłożyć do kolektora , wywiercić 3 dziury, przykręcić, odrysować kształt kolektora , odkręcić i obrobić go najpierw z grubsza szlifierką kątową i dalej pilnikiem , mi to zajęło chwilę .
Potem wbić rurkę , obspawać , na końcu rurki zrobić jakieś zgrubienia żeby węża nie zrzucało i gotowe.

No i wg mnie ważne żeby zrobić rowek na oring. Oryginalnie pomiędzy klapą gaszącą a kolektorem jest właśnie oring.


Wymiarowo wygląda tak

Obrazek

A jeśli chodzi o króciec ciśnienia można to zrobić też tak, : do nagwintowanego otworu z tyłu pasuje odpowietrznik z tylnego zacisku . Trzeba tylko go wkręcić i przewiercić na wylot dziurę w kolektorze i odpowietrznik.

pozdrawiam

: pn lis 30, 2009 10:46
autor: Fucker
mariachi,

Bardzo dobry pomysł z tym odpowietrznikiem z hamulców. Niech każdy coś doda i będzie ładna porada.

Powiedz mi jak wyglądał u Ciebie stary kolektor, miałeś go zawalony??

U mnie kanał z 1 , 2 i 3 cylindra był czysty, a na 4 było może 1mm osadu. (wiadomo licząc od rozrządu).

Jak na razie zostawiłem odmę, żeby tym olejem wypłukała resztę osadu z głowicy, jestem pewny, że to wypłucze, bo teraz już EGR nie ma możliwości spiekania oleju w kolektorze ssącym.

Tylko mam wątpliwości, że jak wywalę odmę to pojawią się jakieś wycieki na silniku, bo w końcu odma robi podciśnienie.

: pn lis 30, 2009 14:48
autor: mariachi
Fucker pisze:mariachi,

Bardzo dobry pomysł z tym odpowietrznikiem z hamulców. Niech każdy coś doda i będzie ładna porada.

Powiedz mi jak wyglądał u Ciebie stary kolektor, miałeś go zawalony??

U mnie kanał z 1 , 2 i 3 cylindra był czysty, a na 4 było może 1mm osadu. (wiadomo licząc od rozrządu).

Jak na razie zostawiłem odmę, żeby tym olejem wypłukała resztę osadu z głowicy, jestem pewny, że to wypłucze, bo teraz już EGR nie ma możliwości spiekania oleju w kolektorze ssącym.

Tylko mam wątpliwości, że jak wywalę odmę to pojawią się jakieś wycieki na silniku, bo w końcu odma robi podciśnienie.
to właściwie nie jest mój pomysł tylko podpatrzyłem go u kogoś na tym forum,
A egr wywaliłem już dawno i wtedy też czyściłem kolektor,ale nie było tam dużo syfu.


Odmy nie możesz wywalić, musi być ,
możesz co najwyżej zrobic tzw oil catch tank
takie coś
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=241195

: pn lis 30, 2009 21:15
autor: Fucker
Odmy nie możesz wywalić, musi być ,
możesz co najwyżej zrobic tzw oil catch tank


mariachi,

Wiadomo, założył bym "oil catch tank"

Tylko musiał by być obieg zamknięty, żeby dalej by było podciśnienie, a nie rura pod auto.

Ale przy obiegu zamkniętym i tak ciepłe opary idą do kolektora.

Czytałem już mnóstwo tematów na temat odmy, ale są podzielone zdania, więc odmę na razie zostawiam.

: pt lip 09, 2010 14:48
autor: Kisielo
Trochę odgrzebię.

Jak wygląda sprawa przy gaszeniu silnika bo skoro poleciał EGR to razem z nim klapka gasząca.

Odczuwalne jest znacząco zwiększone szarpnięcie silnikiem przy gaszeniu?

: sob lip 10, 2010 18:30
autor: beczwóreczka
napiszcie co mogę osiągnąc po zaślepieniu EGR-a

: ndz lip 11, 2010 09:23
autor: Fahoo
Kisielo, tu nie było klapy gaszącej
beczwóreczka, jest osobny wątek na forum pod tym adresem
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=51401

: ndz lip 11, 2010 11:08
autor: Fucker
beczwóreczka pisze:napiszcie co mogę osiągnąc po zaślepieniu EGR-a
Możesz zapobiegać temu:
Obrazek

Ale radził bym Tobie poszperaj na forum. Tematów odnośnie zaślepiania EGR i czyszczenia dolotu jest mnóstwo.

: sob lip 24, 2010 23:09
autor: hanti
mariachi pisze:No i wg mnie ważne żeby zrobić rowek na oring. Oryginalnie pomiędzy klapą gaszącą a kolektorem jest właśnie oring.
a czy dawał ktoś inną uszczelkę, lub inne rozwiązanie, ponieważ flanszę mam gotową i nie mam teraz możliwości dorobienia tego kanałku.

: ndz lip 25, 2010 09:41
autor: Fahoo
hanti, skłądasz na silikon albo robisz uszczelke i wszystko hula
jeśli FUCKER pozwoli w swoim temacie to...coś pokaże i napisze odnosnie flansz

: ndz lip 25, 2010 09:57
autor: Fucker
hanti pisze:a czy dawał ktoś inną uszczelkę, lub inne rozwiązanie, ponieważ flanszę mam gotową i nie mam teraz możliwości dorobienia tego kanałku.
Dobrze by było, żeby płaszczyzna flanszy była idealnie prosta. Możesz też sprawdzić, czy płaszczyzny idealnie dolegają do siebie, poprzez odciśniecie tych dwóch płaszczyzn.

Nie musisz dawać żadnego "oringu" , wystarczy tylko masa uszczelniająca lub uszczelka, którą możesz sobie sam wyciąć. Jak dajesz masę uszczelniającą musisz dobrze odtłuścić.


Fahoo,
Masz info, które coś pomoże? To zapodaj...

: ndz lip 25, 2010 10:20
autor: hanti
Masz info, które coś pomoże? To zapodaj...
moje wykonanie jest proste: wałek stalowy fi 60 L=70 + podstawa z siłownika hamulcowego z ciężarówki( na flanszę). Te materiały mialem za free, a jeśli chodzi o wałek to jest w całości optymalnie wykorzystany. do tego 1 godzina roboty tokarskiej.
Zastanawiałem się nad zrobieniem przejściówki z aluminium, koszt materiałów wyniósłby około 30 PLN.
zapodam foto jak to wyszło

: ndz lip 25, 2010 10:45
autor: Fahoo
w polsce jeździ audi a3 200ps na flanszy bez oringu złozonej na silikon-wiem ze bez oringu bo to moja flansza :hmm:
trurbo to gt18/20 i dmucha 1,5-1,7bara a złacze jest szczelne