Montaż - kolektor ssący od AWX do 1Z i zaślepienie - EGR OUT
: ndz lis 29, 2009 15:24
Witam
-- po kliknięciu w zdjęcie otworzy się w pełnym rozmiarze.
-- krótkie opisy będą widoczne po otwarciu zdjęcia.
-- dłuższe opisy dodaję do wątku.
Nie jest to porada krok po kroku, jak odkręcić stary kolektor i zamontować nowy. Ale na pewno nie jednemu pomoże.
Bardzo stabilna przejściówka - utoczona z jednej bryły metalu. Posiada łagodne przejście. Ma trochę większą średnicę niż oryginalne rury coolera.
Kolektor AWX, po gruntownym czyszczeniu za pomocą środka czyszczącego TENSIL. Kanały przy wylocie troszeczkę przepolerowałem papierem ściernym. Kolektor osadziłem na nowej uszczelce "VICTOR REINZ" , dodatkowo dałem również masę uszczelniająca w końcu jest to przekładka kolektora z innego silnika. Nie wiadomo, czy nie był przeciągnięty itp. Mimo, że pochodzi z prawie tych samych głowic, każdy kolektor się dopasowuje, więc wolę dmuchać na zimne.
Nie wystarczy włożyć wyczyszczonego kolektora ssącego, trzeba również wyczyścić kanały dolotowe w głowicy. Trzeba się trochę pomęczyć, żeby to zrobić, znalazłem na to sposób.
Bardzo pomocne będzie lusterko i lampa / latarka. Jak dobrze ustawisz lusterko i poświecisz w lustro to będziesz widział kawałek zawora. Wbijasz czwarty bieg i ustawiasz tak, żeby zawór był zamknięty. Wtedy tam dłubiesz. Tylko i wyłącznie od wewnątrz na zewnątrz. Nie pchaj tego nagaru do środka. Ja zrobiłem specjalną łyżkę. Jak wszystko wyskrobiesz, wydmuchu'jesz, dla pewności sprężonym powietrzem. I tak po kolei, każdy dolot. Nie zapomni zamykać zaworów.
Na forum raczej nikt jeszcze nie stosował tego sposobu. Każą ściągać pokrywę, ale nie trzeba, tak można z łatwością zobaczyć w jakiej pozycji są zaworki.
Zdradzę Wam również skąd wziąłem blachę kajnerową do zaślepienia EGR'u.
Na pewno, nie jednemu to pomoże.
Przycinamy oryginalne złączki przy kolektorze, tak, żeby można było później skręcić rury jak były oryginalnie skręcone. Złączki odpowiednio obracamy.
Jeszcze jedna rada, nie róbcie za długiej przejściówki kolektora, bo później może być problem skręcenia rur coolera w oryginalnych miejscach. Jak jest trochę dłuższa, można więcej przyciąć złączkę, ale jak ktoś przesadzi to przejściówka i rura coolera będzie za blisko siebie.
Przy okazji wymieniłem całą rurkę z boost'a. Wielkie było moje zdziwienie.
Pod maską wężyk wyglądał jak nowy, ale za przegrodą (gdzie idzie do ECU), wyglądał bardzo kiepsko. Był pościskany pod filtrem pyłkowym. Guma wężyka była w kilku miejscach popękana. Na całej długości dałem nowy.
Gotowe...
Jeżeli są jakieś pytania odnośnie montażu, to proszę pytać.
Co jeszcze zauważyłem...
Mój stary kolektor nie był "zawalony", więc wielkiej różnicy nie ma. Minimalnie mniej kopci jak "butuję". Ale idę w innym kierunku i przygotowuję silnik na większe mody, więc musi mieć dobre napełnienie cylindrów. Czy się dłużej nagrzewa, to nie zauważyłem.
-- po kliknięciu w zdjęcie otworzy się w pełnym rozmiarze.
-- krótkie opisy będą widoczne po otwarciu zdjęcia.
-- dłuższe opisy dodaję do wątku.
Nie jest to porada krok po kroku, jak odkręcić stary kolektor i zamontować nowy. Ale na pewno nie jednemu pomoże.
Bardzo stabilna przejściówka - utoczona z jednej bryły metalu. Posiada łagodne przejście. Ma trochę większą średnicę niż oryginalne rury coolera.
Kolektor AWX, po gruntownym czyszczeniu za pomocą środka czyszczącego TENSIL. Kanały przy wylocie troszeczkę przepolerowałem papierem ściernym. Kolektor osadziłem na nowej uszczelce "VICTOR REINZ" , dodatkowo dałem również masę uszczelniająca w końcu jest to przekładka kolektora z innego silnika. Nie wiadomo, czy nie był przeciągnięty itp. Mimo, że pochodzi z prawie tych samych głowic, każdy kolektor się dopasowuje, więc wolę dmuchać na zimne.
Nie wystarczy włożyć wyczyszczonego kolektora ssącego, trzeba również wyczyścić kanały dolotowe w głowicy. Trzeba się trochę pomęczyć, żeby to zrobić, znalazłem na to sposób.
Bardzo pomocne będzie lusterko i lampa / latarka. Jak dobrze ustawisz lusterko i poświecisz w lustro to będziesz widział kawałek zawora. Wbijasz czwarty bieg i ustawiasz tak, żeby zawór był zamknięty. Wtedy tam dłubiesz. Tylko i wyłącznie od wewnątrz na zewnątrz. Nie pchaj tego nagaru do środka. Ja zrobiłem specjalną łyżkę. Jak wszystko wyskrobiesz, wydmuchu'jesz, dla pewności sprężonym powietrzem. I tak po kolei, każdy dolot. Nie zapomni zamykać zaworów.
Na forum raczej nikt jeszcze nie stosował tego sposobu. Każą ściągać pokrywę, ale nie trzeba, tak można z łatwością zobaczyć w jakiej pozycji są zaworki.
Zdradzę Wam również skąd wziąłem blachę kajnerową do zaślepienia EGR'u.
Na pewno, nie jednemu to pomoże.
Przycinamy oryginalne złączki przy kolektorze, tak, żeby można było później skręcić rury jak były oryginalnie skręcone. Złączki odpowiednio obracamy.
Jeszcze jedna rada, nie róbcie za długiej przejściówki kolektora, bo później może być problem skręcenia rur coolera w oryginalnych miejscach. Jak jest trochę dłuższa, można więcej przyciąć złączkę, ale jak ktoś przesadzi to przejściówka i rura coolera będzie za blisko siebie.
Przy okazji wymieniłem całą rurkę z boost'a. Wielkie było moje zdziwienie.
Pod maską wężyk wyglądał jak nowy, ale za przegrodą (gdzie idzie do ECU), wyglądał bardzo kiepsko. Był pościskany pod filtrem pyłkowym. Guma wężyka była w kilku miejscach popękana. Na całej długości dałem nowy.
Gotowe...
Jeżeli są jakieś pytania odnośnie montażu, to proszę pytać.
Co jeszcze zauważyłem...
Mój stary kolektor nie był "zawalony", więc wielkiej różnicy nie ma. Minimalnie mniej kopci jak "butuję". Ale idę w innym kierunku i przygotowuję silnik na większe mody, więc musi mieć dobre napełnienie cylindrów. Czy się dłużej nagrzewa, to nie zauważyłem.