Strona 1 z 1

[MKII] Regeneracja pompy i wymiana płynu wspomagania

: pt lis 27, 2009 18:30
autor: Lucki
Witam. Dzisiaj postanowiłem wymienić płyn w układzie wspomagania. Stary miał juz prawie 20 lat więc....dawno stracił właściwości i kolor.

Podjechałem dzisiaj do Motorpolu we Wrocławiu z zamiarem kupienia ori płynu. Pan serwisant powiedział mi ze tak naprawdę nie ma oryginału do naszych mk2 i mki3. Poszedł na zaplecze i słyszałem że z kims przez telefon rozmawia. Po chwili wychodzi i mówi że powinien być płyn Dexron IId. Podzienkowałem i pojechałem do IC.
Kupiłem Mobila ATF200 IID + papieros oznaczający czas wymiany :d
Obrazek

Wszedłem do kanału i odkręciłem obejmę przy grubszym wężu pompy:
Obrazek Obrazek
Po odkręceniu poszedłem pokręcić kierownicą żeby cały stary płyn wylać (prawo i lewo do oporu kilka razy)

Po spuszczeniu płynu i zakończeniu palenia papierosa zakręciłem obejmę przy pompie i nalałem do max nowego płynu.

A tak wyglądał stary Obrazek jaki kolor ? hmmm chyba był zielony :jezor:

Obrazek

Nowy nalany:
Obrazek

Teraz jak juz płyn nalany zacząłem kręcić na zgaszonym silniku tak jak przy spuszczaniu ( prawo lewo kilkakrotnie), następnie dolałem płynu, czynność powtórzyłem jeszcze 2 razy, przy czym 2 raz już na włączonym silniku.
Dolałem płynu i pojechałem sie przejechać.

Efekt: troszkę ciszej pracuje pompa i lżej się kierownica kręci :grin:

Wiosna wymienię płyn raz jeszcze ale już po zregenerowanej pompie.

Pozdr

: sob lis 28, 2009 10:05
autor: toudi
dobra porada.radze jeszcze podniesc przod zeby lzej szlo. powinno sie wlac 2 razy nowy plyn dzien po przejechaniu zeby caly ten syf wyplukac.

sa orginały http://moto.allegro.pl/item801185206_or ... skoda.html

http://moto.allegro.pl/item809961333_pl ... rakow.html

: pn mar 15, 2010 22:21
autor: Dystans6
Chyba tez wymienie ten płyn bo u mnie przy dokrecaniu kierownica strasznie piszczy cos nie wiem czy to pomoze ale płyn nie wiem jaki mam zalany i ile ma wiosen czyli 1 litr wystarczy tak jak na fotce u ciebie czy wiecej go jakos w uklad wchodzi ??

: wt mar 16, 2010 01:08
autor: Lucki
Literek styknie, ale najlepiej kupić 2l.

Zapytasz po co ?

A po to żeby wypłukać syf z układu, tzn: zalewasz nowego pojeździsz sobie kilka dni spuszczasz i wlewasz nowy.

Cena tego Mobila to 24zl, tańszy jest np Orlenowski. Najważniejsze żeby był ATF klasy Dexron II.


Pozdr




p.s
tak jak napisałem we wcześniejszym poście - płyn został wymieniony przy regeneracji pompy wspomagania. Cała procedura polega na rozebraniu pompy i wymianie łożyska 6203 i simeringu 19x36x6,5 oraz przeszlifowaniu bieżni dolnej, górnej częsci w której znajdują się blaszki.

Koszt?

hmmm
Łożysko polskie PPL 6203 z luzem C3 ---> 8zł ( polskie łożyska sa naprawdę dobre !!!)
Simering zwykły 2-wargowy ---> 5zł ( człowiek od uszczelnień technicznych powiedział że bez problemu może być zwykły - każdy jest wysokociśnieniowy i odporny na podwyższona temp)
Oringi ---> 1,5zł
Nowy płyn Mobil IID ---> 24zł

Teraz mogę sobie paluszkiem kierownica kręcić i nawet nie słychać jej pracy :)

Zamieszczę jeszcze fotoporade za kilka dni jak będę robił z kolega jego pompę ( ta co na forum wydaje mi się mało precyzyjna)

: sob mar 20, 2010 18:54
autor: Dystans6
Wymienilem płyn u siebie i zalałem zielony FEBI taki mi doradzili w sklepie ze VW na tym jezdza http://www.allegro.pl/item934633573_ply ... elony.html bo powiedzieli ze jak bym zalal ten mobil ATF co ty to mi simeringi wypieprzy i moze zaczac ciec a tak naprawde to nie wiem co mialem bo jak go zlalem swoj to ani nie byl zielony ani czerwony bardziej czarny naciagnolem pasek i nic nie piszczy nie syczy a kierownica zeby lzej chodzila to nie wiem chyba nie zauwazalne

: sob mar 20, 2010 19:52
autor: Lucki
Kolego na tym ATF ie śmigam juz 2 latka i żaden simering nie przeciekał. Taki mi polecili w Motorpolu i taki zalałem.


Pozcytaj o tym febi, on wcale nie jest zamiennikiem tego ori vw.

: ndz mar 21, 2010 11:37
autor: Jessy
W IC jest po 21PLN :green_fuck:

: ndz mar 21, 2010 19:29
autor: Dystans6
Bo to nie jest zamienik tylko na tym febi jezdza VW zreszta ja tam sie nie znam na tym zalalem i już róznic nie odczuwam z tym ze widze ze juz sie zrobil i tak czarny tak wiec jeszcze z raz by sie przydalo wyplukac nim uklad powiedzieli mi tylko ze jak mialem zalany zielony a zaleje ten czerwony ATF to mi wywali i moze zaczac ciec gdzies bo ten ATF to dobry jest jak nowa poampa i wpomganie po wymianie a ja nic nie robilem tylko zmienilem caly plyn jedynie paski ponaciagalem i nie szumi juz nic

: ndz mar 21, 2010 22:12
autor: sebal
Lucki pisze:Zamieszczę jeszcze fotoporade za kilka dni jak będę robił z kolega jego pompę ( ta co na forum wydaje mi się mało precyzyjna)
:food:

: ndz mar 21, 2010 23:40
autor: Lucki
będzie będzie ale jeszcze kolega mi golfika do roboty nie dał :grin:

[MKII] Regeneracja pompy i wymiana płynu wspomagania

: śr wrz 15, 2010 23:39
autor: filozofr
Lucki pisze:będzie będzie ale jeszcze kolega mi golfika do roboty nie dał
Dało radę tą pompę obfotografować? Ja bym bardzo chętnie, bo moja pamięta jeszcze Niemca, co ją do gofera wsadzał :) i by jej się przydała odnowa.

Ciekawy cennik swoją drogą. Z tego co się orientuję, to regenerowana pompa circa 240 zeta kosztuje.

[MKII] Regeneracja pompy i wymiana płynu wspomagania

: czw paź 08, 2015 19:43
autor: pytlex
Te kolanko do którego jest przykrecony na opaskę wąż można odkręcić? W mojej pompie jest uszkodzone i ucieka mi przez nie płyn... :crazy: jak by ktoś dał znać będę wdzięczny :pub: