Wymiana wentylatora chłodnicy MK3 1.8ABS
: wt paź 13, 2009 14:30
Witam
Dziś chciałem dodać kilka słów na temat wymiany wentylatora chłodnicy(mk3).
Jest to czynność prosta i nie powinna nikomu sprawić trudności. Będę się starał opisać wszystko krok po kroku i dodam kilka fotek
Zaczynamy:
1.Diagnoza: sprawdzamy co dolega naszemu "golfikowi" i skompletowanie części, narzędzi, płynów. W moim przypadku "padł" silnik wentylatora. Kupiłem kompletny zamiennik i działa bez zastrzeżeń do tej pory
2.Po zorganizowaniu wszystkiego bierzemy się do dzieła
-zaczynamy od demontażu lamp, grilla, zderzaka (nie będę opisywał bo chyba każdy wie jak to zrobić )
po kilku chwilach ukazuje się nam taki widok
3. Przystępujemy do spuszczenia płynu chłodniczego z układu, odłączamy przewody od chłodnicy (warto zaopatrzyć się w specjalne kombinerki do opasek-znacznie ułatwią prace) i ostrożnie odkręcamy przednią belkę wraz z chłodnicą
Tak autos wygląda po tym zabiegu
A tak prezentuje się wykręcona belka z chłodnicą (kiepskie foto robione kom. i jeszcze cień )
4.Demontujemy belkę by uzyskać coś takiego:
i jednocześnie ułatwi nam to pracę na późniejszym etapie. Chłodnicę odstawiamy w bezpieczne miejsce.
W międzyczasie możemy ją przepłukać, ja użyłem zwykłej wody bez żadnych środków. Warto to zrobić Wszystko co niepotrzebne sobie wypłynęło.
5.Bierzemy na warsztat to co zostało nam po "pozbyciu" się chłodnicy
- widzimy plastykową obejmę, na zdjęciu powyżej jest zaznaczona. Odwracamy całość i wybijamy plastykowe kołeczki (ja użyłem gwoździka), zbieramy, żeby nie pogubić
-następnie odkręcamy wentylator, jest przytrzymany 3 śrubami (trzecia jest niewidoczna na zdjęciu)
6. Zakładamy nowy "sprzęcik" , skręcamy wszystko do kupy, uzupełniamy płyny i cieszymy się sprawnym wozem
A po wszystkim proponuje bo zasłużenie nam się należy
Dziś chciałem dodać kilka słów na temat wymiany wentylatora chłodnicy(mk3).
Jest to czynność prosta i nie powinna nikomu sprawić trudności. Będę się starał opisać wszystko krok po kroku i dodam kilka fotek
Zaczynamy:
1.Diagnoza: sprawdzamy co dolega naszemu "golfikowi" i skompletowanie części, narzędzi, płynów. W moim przypadku "padł" silnik wentylatora. Kupiłem kompletny zamiennik i działa bez zastrzeżeń do tej pory
2.Po zorganizowaniu wszystkiego bierzemy się do dzieła
-zaczynamy od demontażu lamp, grilla, zderzaka (nie będę opisywał bo chyba każdy wie jak to zrobić )
po kilku chwilach ukazuje się nam taki widok
3. Przystępujemy do spuszczenia płynu chłodniczego z układu, odłączamy przewody od chłodnicy (warto zaopatrzyć się w specjalne kombinerki do opasek-znacznie ułatwią prace) i ostrożnie odkręcamy przednią belkę wraz z chłodnicą
Tak autos wygląda po tym zabiegu
A tak prezentuje się wykręcona belka z chłodnicą (kiepskie foto robione kom. i jeszcze cień )
4.Demontujemy belkę by uzyskać coś takiego:
i jednocześnie ułatwi nam to pracę na późniejszym etapie. Chłodnicę odstawiamy w bezpieczne miejsce.
W międzyczasie możemy ją przepłukać, ja użyłem zwykłej wody bez żadnych środków. Warto to zrobić Wszystko co niepotrzebne sobie wypłynęło.
5.Bierzemy na warsztat to co zostało nam po "pozbyciu" się chłodnicy
- widzimy plastykową obejmę, na zdjęciu powyżej jest zaznaczona. Odwracamy całość i wybijamy plastykowe kołeczki (ja użyłem gwoździka), zbieramy, żeby nie pogubić
-następnie odkręcamy wentylator, jest przytrzymany 3 śrubami (trzecia jest niewidoczna na zdjęciu)
6. Zakładamy nowy "sprzęcik" , skręcamy wszystko do kupy, uzupełniamy płyny i cieszymy się sprawnym wozem
A po wszystkim proponuje bo zasłużenie nam się należy