Wymiana osłon prowadników zacisku hamulcowego tylnego
: pn wrz 14, 2009 20:21
Potrzebne narzędzia:
-klucze nr 13 i 15
-śrubokręt płaski
-kawałek drutu lub sznurka
-WD-40 lub płyn o podobnym działaniu
Dla wersji 1.8 GT (tarcze przód 256mm wentylowane i 226mm tył) osłony prowadnika i śruby prowadnika są takie same na przód i tył jak również schemat postępowania przy wymianie przodu i tyłu wygląda podobnie. Komplet naprawczy taki jak na foto kosztował 13 zł.
Zaczynamy od dobrania się do samego zacisku
Odkręcamy śruby prowadnika kluczem nr13 jednocześnie kluczem nr 15 trzymając prowadnik.
Wyciągamy zacisk hamulca i wieszamy go np. na drucie na sprężynie. Zdarza się że klocek hamulcowy potrafi zaczepić się na wytworzonym od hamowania rancie na krawędzi tarczy hamulcowej co może powodować piszczenie klocków. Dla pewności warto potraktować go flexem;) Zeszlifowaną krawędź widać na foto.
Następnie wyciągamy prowadniki z gniazd, wywalamy stare gumki osłaniające, czyścimy prowadniki( no chyba że mamy kupione nowe) i gniazda prowadników w jarzmie zacisku( kawałkiem szmatki nawiniętej na śrubokręt.
Zakładamy nowe gumki na prowadniki odpowiednią stroną! Do prawidłowego ułożenia gumek użyć można śrubokręta tak aby kołnierz gumki wpadł w rowek na prowadniku.
Uwaga! Sprawdzić trzeba już w sklepie czy kupowana nowa gumka nie jest uszkodzona! Bo takie kwiatki też się zdarzają.
Smarujemy prowadnik i gniazdo prowadnika dołączonym silikonem
Wkładamy prowadnik w gniazdo. Kołnierz gumki naciągamy na rowek gniazda prowadnika
Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności, pamiętając o blaszkach mocujących klocki hamulcowe. Ich brak powoduje złe ułożenie klocków co może objawiać się piszczeniem okładzin.
Ważne. Przy skręcaniu śruby i prowadnika nie doprowadzić do przekręcania się prowadnika tzn. klucz nr 15 trzymać w jednej pozycji gdyż obrót może uszkodzić gumkę.
W przypadku omawianej wersji koszt zestawu na całe auto to 52zł. Dodatkowo można posmarować klocki i blaszki trzymające klocki smarem do hamulców ATE.
-klucze nr 13 i 15
-śrubokręt płaski
-kawałek drutu lub sznurka
-WD-40 lub płyn o podobnym działaniu
Dla wersji 1.8 GT (tarcze przód 256mm wentylowane i 226mm tył) osłony prowadnika i śruby prowadnika są takie same na przód i tył jak również schemat postępowania przy wymianie przodu i tyłu wygląda podobnie. Komplet naprawczy taki jak na foto kosztował 13 zł.
Zaczynamy od dobrania się do samego zacisku
Odkręcamy śruby prowadnika kluczem nr13 jednocześnie kluczem nr 15 trzymając prowadnik.
Wyciągamy zacisk hamulca i wieszamy go np. na drucie na sprężynie. Zdarza się że klocek hamulcowy potrafi zaczepić się na wytworzonym od hamowania rancie na krawędzi tarczy hamulcowej co może powodować piszczenie klocków. Dla pewności warto potraktować go flexem;) Zeszlifowaną krawędź widać na foto.
Następnie wyciągamy prowadniki z gniazd, wywalamy stare gumki osłaniające, czyścimy prowadniki( no chyba że mamy kupione nowe) i gniazda prowadników w jarzmie zacisku( kawałkiem szmatki nawiniętej na śrubokręt.
Zakładamy nowe gumki na prowadniki odpowiednią stroną! Do prawidłowego ułożenia gumek użyć można śrubokręta tak aby kołnierz gumki wpadł w rowek na prowadniku.
Uwaga! Sprawdzić trzeba już w sklepie czy kupowana nowa gumka nie jest uszkodzona! Bo takie kwiatki też się zdarzają.
Smarujemy prowadnik i gniazdo prowadnika dołączonym silikonem
Wkładamy prowadnik w gniazdo. Kołnierz gumki naciągamy na rowek gniazda prowadnika
Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności, pamiętając o blaszkach mocujących klocki hamulcowe. Ich brak powoduje złe ułożenie klocków co może objawiać się piszczeniem okładzin.
Ważne. Przy skręcaniu śruby i prowadnika nie doprowadzić do przekręcania się prowadnika tzn. klucz nr 15 trzymać w jednej pozycji gdyż obrót może uszkodzić gumkę.
W przypadku omawianej wersji koszt zestawu na całe auto to 52zł. Dodatkowo można posmarować klocki i blaszki trzymające klocki smarem do hamulców ATE.