Demontaż skrzyni z silnika 1.8 GX

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Demontaż skrzyni z silnika 1.8 GX

Post autor: wojtas4589 » pn wrz 07, 2009 13:42

Jako, że zmieniałem skrzynie w swoim MK2 i nie mogłem znależc żadnej fotoporady na ten temat postanowiłem sam cyknąc kilka fotek, a może kiedyś to komuś ułatwi wyjęcie skrzyni, no wiec...

Cały manewr musimy wykonać mając kanał i dobre dojście do skrzynie od spodu.
W pierwszej kolejności odkrecamy półośki od flanszy - końcówka M8, śrub jest 6szt na kada stronę...
Obrazek

po odkręceniu dwóch półosi od flanszy musimy wyjąc lewą półoś, ażeby później można było wyjąc skrzynie w miarę swobodnie. W tym celu luzujemy nakrętkę (klucz nasadowy nr. 30) która trzyma półoś z piastą...
Obrazek

Luzujemy ją gdy auto jeszcze stoi na kołach, gdyż jest mocno zakręcona! Następnie luzujemy szpilki i podnosimy golfa w górę, zdejmujemy koło. Odkręcamy śrubę zabezpieczającą sworzeń wahacza...
Obrazek
po odkręceniu nakrętki wybijamy śrubę dornikiem i odkręcamy drązek kierowniczy w celu swobodnej manipulacji piastą :hmm:
drązek - strzałka zielona
Obrazek

Nastepnie bierzemy jakąś brech - łom i rozdzielamy wahacz z piastą (od razu mówię że łątwo nie będzie :smoke:
Obrazek

Następnie odkręcamy do końca nakrętke nr. 30 ( te w środku piasty) i wybijamy półośkę, która powinna nam ładnie wyskoczyć w stronę skrzyni. Jak widać na zdjeciu wyzej półośki już nie ma, a od drugiej strony zostaje nam taka dziura...
Obrazek

% min przerwy na piwko :pub: i jedziemy dalej...
Teraz odkręcamy śruby wokół skrzyni, najpierw na dole... dwie nr. 10
Obrazek

następne dwie sa ukryte za flanszą cięzko do nich sie dostać ale trzeba, takze nr 10
Obrazek
przykręcony jest nimi taki oto uszczelniacz...
Obrazek
teraz odkręcamy śrubę rozmiar 19
Obrazek

Teraz trzeba koniecznie podstawic coś pod silnik tak ażeby nie spadł na Nas podczas dalszych prac!!!

Nastepnie odkręcamy trzy śruby między skrzynią a przegrodą silnika - na zdjęciu widać tylko pierwsza od góry, następne dwie widać od dołu pod autem
Obrazek

oczywiscie wczesniej rozpinamy wszystkie cięgna od zmiany biegów widoczne na foto wyżej :gora:
Teraz wykręcamy rozrusznik (po wcześniejszym odłączeniu akumulatora i wypięciu z niego wszystkich kabli) trzyma się na 3 śrubach
Obrazek
Obrazek

Pamiętaj, że śruby rozrusznika trzymaja cały silnik i zgodnie z wcześniejszymi wskazówkami musisz podstawić legary pod silnik lub podwiesić go z góry, żeby nie spadł!

Teraz wykręcamy dwie śruby lewej strony stojąc przodem do auta, widac je też od strony wcześniej zdjętego koła
Obrazek
Odpinamy linkę sprzęgła i linkę prędkościomierza (odkręcamy jedną srubkę i podnosimy linke do góry)
Obrazek
wyjdzie nam taki ślimak ze środka
Obrazek

Teraz odkręcamy dwie śruby na górze...
Obrazek

Skrzynka jest już odkręcona :smoke:
Nabieramy sił, wchodzimy pod auto i prubujemy ja rozdzielić z silnikiem a póżniej wydostac ze środka co nie było dla mnie łatwe gdyż wyjmowałem ją sam ( tutaj radze robic to we dwie osoby gdyz kręgosłup może nie wytrzymać jak już skrzynia pójdzie w dół - mój naszczęście dał rade :panna: )

Skrzynka wytargana z autka :okej: o sprzegło nie należy sie martwić wszystko zostaje przy silniku
Obrazek

Teraz aby włożyć nową skrzynkę, robimy wszystko od tyłu :kac:

Pewnie o czymś zapomniałem więc piszcie i poprawiajcie, ale myślę lepsza taka fotoporada niż wcale

Porada dotyczy demontazu skrzyni AUG z silnika GX, zamiast skrzyni AUG została założona skrzynia 4T

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony śr wrz 09, 2009 19:03 przez wojtas4589, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn wrz 07, 2009 13:53

uszczelniacz wybieraka, uszczelniacze półosi, mozna jeszcze wymienić uszczelniacz wala wejściowego i dźwigni od sprzęgła. Chyba, że cieknie z połówki, wtedy trzeba rozpołowić i na nowo uszczelnić.



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pn wrz 07, 2009 13:56

sporo oleju było w kielichu tu gdzie sprzęgło lata, więc chyba cieknie z tego głównego wałka tak? i mówisz że tam jest jakiś simering? łatwo go wymienić, da się bez rozebrania skrzyni?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn wrz 07, 2009 13:56

I jak już skrzynie bedziesz mial wytarganą, to mozna by odkręcić koło zamoachowe i wymienieć uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni.

[ Dodano: Pon Wrz 07, 2009 13:58 ]
W skrzyni powinen być dostęp od zewnątrz do wymiany tego uszczelniacz - o ile pamietam - można go wydłubać bez rozbierania skrzyni.

[ Dodano: Pon Wrz 07, 2009 13:58 ]
Z resztą jak masz tą skrzynie, to zobacz - powinno być widać uszczelniacz - czarny pierścień wokół łączenia osi i obudowy



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pn wrz 07, 2009 14:01

Lipek81 pisze:W skrzyni powinen być dostęp od zewnątrz do wymiany tego uszczelniacz - o ile pamietam - można go wydłubać bez rozbierania skrzyni
zobacze jak się da to napewno zmienię. Może ktoś ma dostęp do katalogu i poda jakieś nr. tych simeringów będe wdzięczny

skrzynia 4T typ 020
może da się kupić jakiś cały komplet tych simeringów? tzw zestaw naprawczy? :helm:



DariuszK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: pt maja 16, 2008 18:51
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: DariuszK » pn wrz 07, 2009 15:43

najlepiej je wycignac albo wyjac flansze i odczytac rozmiary, obyś miał przykrecane flansze na imbus a nie na seger, bo te drugie potem ciezko zlozyc w całosc :) a co do wymiany uszczelniacza wału za kolem zamachowym to sprawdz czy nie ma wycieku bo to drogawy interesik ok 50 zł
Ostatnio zmieniony pn wrz 07, 2009 15:44 przez DariuszK, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14138
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn wrz 07, 2009 16:35

Tak się składa,że też przymierzam się do wymiany skrzynki na 4T i kupiłem te uszczelniacze:
Obrazek
Te z elringa są dwa takie same
Fotka ciut niewyraźna-te 2 małe:21,9/40/8 i 18/30/7
Ostatnio zmieniony pn wrz 07, 2009 16:39 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn wrz 07, 2009 17:45

DariuszK pisze:obyś miał przykrecane flansze na imbus a nie na seger, bo te drugie potem ciezko zlozyc w całosc
- trzeba poszukać na forum - sam kilka razy pisałem, jak je poskładać w całość, żeby było ok. A w skrzyni typu 020 niestety flansze nie są na imbusy.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn wrz 07, 2009 18:06

Lipek81 pisze:niestety flansze nie są na imbusy
na duuuzy klucz.potem samemu to skrecic to trzeba miec krzepe bo sprezyna tam mocna.kup kapselki nowe moze co w kielichy idą.



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pn wrz 07, 2009 19:03

chłopaki zakładanie flanszy to mały pikuś jakoś daje rady sam a mam właśnie na spręzynach i zabezpieczenie na końcu. Simeringi też już kupiłem i pozmieniałem (dzięki wszystkim za odpowiedzi).
Mam teraz wielki problem bo nie mogę rozdzielić skrzyni z silnikiem, po prostu nie chce zejść. Poszło jakieś 2cm i dalej ani rusz, wiecie może o co chodzi bo ja pierwszy raz taki manewr wykonuje :crazy:



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn wrz 07, 2009 19:18

jesli 2cm poszlo to juz nic jej nietrzyma.zapewne tylko sie klinuje.musisz rowno ją śćiagać.niekrzywiąc w gore czy dół czy na boki.rowno odciągać.mechanizm od biegów odczepilesc?(ciegno lewarka)



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pn wrz 07, 2009 19:26

duber pisze:mechanizm od biegów odczepilesc?(ciegno lewarka)
tak odczepiony
jak nacisnąłem sprzęgłem to włąsnie poszło te 2cm i dalej już nie mogę jej przesunąć nie iwem czemu nie chce mi sie zsunąć. Tam jest jeszcze taka osłona przykręcona żeby syf nie leciał do sprzęgła Jej czasem nie trzeba odkręcić żeby zdjać skrzynie. I czy dam rade wyjąc bez odkręcania lewej półośki bo jakoś mi się zdaje że jeszcze pójdzie z 1cm i zachaczy o półoś. I ile cm tak w przybliżeniu trzeba wysunac żeby zeszła całkowicie?



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn wrz 07, 2009 19:34

osłony niepamietam,ale ja półoś wyciągalem w mk3 w mk2 chyba też



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pn wrz 07, 2009 19:43

Też mi sie wydaje że będe musiał odkręcić półośke no ale narazie to nie ona trzyma.
duber pisze:osłony niepamietam
Ta osłona jest przykręcona do skrzyni i zasłania sprzegło. Tylko zaczym nie wyjme skrzyni to i tej osłony nie zdejme :crazy: nawet nie jestem pewien czy da się wykręcić wszystkie śruby które ją trzymają



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości