Demontaż skrzyni z silnika 1.8 GX
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
Demontaż skrzyni z silnika 1.8 GX
Jako, że zmieniałem skrzynie w swoim MK2 i nie mogłem znależc żadnej fotoporady na ten temat postanowiłem sam cyknąc kilka fotek, a może kiedyś to komuś ułatwi wyjęcie skrzyni, no wiec...
Cały manewr musimy wykonać mając kanał i dobre dojście do skrzynie od spodu.
W pierwszej kolejności odkrecamy półośki od flanszy - końcówka M8, śrub jest 6szt na kada stronę...
po odkręceniu dwóch półosi od flanszy musimy wyjąc lewą półoś, ażeby później można było wyjąc skrzynie w miarę swobodnie. W tym celu luzujemy nakrętkę (klucz nasadowy nr. 30) która trzyma półoś z piastą...
Luzujemy ją gdy auto jeszcze stoi na kołach, gdyż jest mocno zakręcona! Następnie luzujemy szpilki i podnosimy golfa w górę, zdejmujemy koło. Odkręcamy śrubę zabezpieczającą sworzeń wahacza...
po odkręceniu nakrętki wybijamy śrubę dornikiem i odkręcamy drązek kierowniczy w celu swobodnej manipulacji piastą
drązek - strzałka zielona
Nastepnie bierzemy jakąś brech - łom i rozdzielamy wahacz z piastą (od razu mówię że łątwo nie będzie
Następnie odkręcamy do końca nakrętke nr. 30 ( te w środku piasty) i wybijamy półośkę, która powinna nam ładnie wyskoczyć w stronę skrzyni. Jak widać na zdjeciu wyzej półośki już nie ma, a od drugiej strony zostaje nam taka dziura...
% min przerwy na piwko i jedziemy dalej...
Teraz odkręcamy śruby wokół skrzyni, najpierw na dole... dwie nr. 10
następne dwie sa ukryte za flanszą cięzko do nich sie dostać ale trzeba, takze nr 10
przykręcony jest nimi taki oto uszczelniacz...
teraz odkręcamy śrubę rozmiar 19
Teraz trzeba koniecznie podstawic coś pod silnik tak ażeby nie spadł na Nas podczas dalszych prac!!!
Nastepnie odkręcamy trzy śruby między skrzynią a przegrodą silnika - na zdjęciu widać tylko pierwsza od góry, następne dwie widać od dołu pod autem
oczywiscie wczesniej rozpinamy wszystkie cięgna od zmiany biegów widoczne na foto wyżej
Teraz wykręcamy rozrusznik (po wcześniejszym odłączeniu akumulatora i wypięciu z niego wszystkich kabli) trzyma się na 3 śrubach
Pamiętaj, że śruby rozrusznika trzymaja cały silnik i zgodnie z wcześniejszymi wskazówkami musisz podstawić legary pod silnik lub podwiesić go z góry, żeby nie spadł!
Teraz wykręcamy dwie śruby lewej strony stojąc przodem do auta, widac je też od strony wcześniej zdjętego koła
Odpinamy linkę sprzęgła i linkę prędkościomierza (odkręcamy jedną srubkę i podnosimy linke do góry)
wyjdzie nam taki ślimak ze środka
Teraz odkręcamy dwie śruby na górze...
Skrzynka jest już odkręcona
Nabieramy sił, wchodzimy pod auto i prubujemy ja rozdzielić z silnikiem a póżniej wydostac ze środka co nie było dla mnie łatwe gdyż wyjmowałem ją sam ( tutaj radze robic to we dwie osoby gdyz kręgosłup może nie wytrzymać jak już skrzynia pójdzie w dół - mój naszczęście dał rade )
Skrzynka wytargana z autka o sprzegło nie należy sie martwić wszystko zostaje przy silniku
Teraz aby włożyć nową skrzynkę, robimy wszystko od tyłu
Pewnie o czymś zapomniałem więc piszcie i poprawiajcie, ale myślę lepsza taka fotoporada niż wcale
Porada dotyczy demontazu skrzyni AUG z silnika GX, zamiast skrzyni AUG została założona skrzynia 4T
Pozdrawiam!
Cały manewr musimy wykonać mając kanał i dobre dojście do skrzynie od spodu.
W pierwszej kolejności odkrecamy półośki od flanszy - końcówka M8, śrub jest 6szt na kada stronę...
po odkręceniu dwóch półosi od flanszy musimy wyjąc lewą półoś, ażeby później można było wyjąc skrzynie w miarę swobodnie. W tym celu luzujemy nakrętkę (klucz nasadowy nr. 30) która trzyma półoś z piastą...
Luzujemy ją gdy auto jeszcze stoi na kołach, gdyż jest mocno zakręcona! Następnie luzujemy szpilki i podnosimy golfa w górę, zdejmujemy koło. Odkręcamy śrubę zabezpieczającą sworzeń wahacza...
po odkręceniu nakrętki wybijamy śrubę dornikiem i odkręcamy drązek kierowniczy w celu swobodnej manipulacji piastą
drązek - strzałka zielona
Nastepnie bierzemy jakąś brech - łom i rozdzielamy wahacz z piastą (od razu mówię że łątwo nie będzie
Następnie odkręcamy do końca nakrętke nr. 30 ( te w środku piasty) i wybijamy półośkę, która powinna nam ładnie wyskoczyć w stronę skrzyni. Jak widać na zdjeciu wyzej półośki już nie ma, a od drugiej strony zostaje nam taka dziura...
% min przerwy na piwko i jedziemy dalej...
Teraz odkręcamy śruby wokół skrzyni, najpierw na dole... dwie nr. 10
następne dwie sa ukryte za flanszą cięzko do nich sie dostać ale trzeba, takze nr 10
przykręcony jest nimi taki oto uszczelniacz...
teraz odkręcamy śrubę rozmiar 19
Teraz trzeba koniecznie podstawic coś pod silnik tak ażeby nie spadł na Nas podczas dalszych prac!!!
Nastepnie odkręcamy trzy śruby między skrzynią a przegrodą silnika - na zdjęciu widać tylko pierwsza od góry, następne dwie widać od dołu pod autem
oczywiscie wczesniej rozpinamy wszystkie cięgna od zmiany biegów widoczne na foto wyżej
Teraz wykręcamy rozrusznik (po wcześniejszym odłączeniu akumulatora i wypięciu z niego wszystkich kabli) trzyma się na 3 śrubach
Pamiętaj, że śruby rozrusznika trzymaja cały silnik i zgodnie z wcześniejszymi wskazówkami musisz podstawić legary pod silnik lub podwiesić go z góry, żeby nie spadł!
Teraz wykręcamy dwie śruby lewej strony stojąc przodem do auta, widac je też od strony wcześniej zdjętego koła
Odpinamy linkę sprzęgła i linkę prędkościomierza (odkręcamy jedną srubkę i podnosimy linke do góry)
wyjdzie nam taki ślimak ze środka
Teraz odkręcamy dwie śruby na górze...
Skrzynka jest już odkręcona
Nabieramy sił, wchodzimy pod auto i prubujemy ja rozdzielić z silnikiem a póżniej wydostac ze środka co nie było dla mnie łatwe gdyż wyjmowałem ją sam ( tutaj radze robic to we dwie osoby gdyz kręgosłup może nie wytrzymać jak już skrzynia pójdzie w dół - mój naszczęście dał rade )
Skrzynka wytargana z autka o sprzegło nie należy sie martwić wszystko zostaje przy silniku
Teraz aby włożyć nową skrzynkę, robimy wszystko od tyłu
Pewnie o czymś zapomniałem więc piszcie i poprawiajcie, ale myślę lepsza taka fotoporada niż wcale
Porada dotyczy demontazu skrzyni AUG z silnika GX, zamiast skrzyni AUG została założona skrzynia 4T
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony śr wrz 09, 2009 19:03 przez wojtas4589, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
I jak już skrzynie bedziesz mial wytarganą, to mozna by odkręcić koło zamoachowe i wymienieć uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni.
[ Dodano: Pon Wrz 07, 2009 13:58 ]
W skrzyni powinen być dostęp od zewnątrz do wymiany tego uszczelniacz - o ile pamietam - można go wydłubać bez rozbierania skrzyni.
[ Dodano: Pon Wrz 07, 2009 13:58 ]
Z resztą jak masz tą skrzynie, to zobacz - powinno być widać uszczelniacz - czarny pierścień wokół łączenia osi i obudowy
[ Dodano: Pon Wrz 07, 2009 13:58 ]
W skrzyni powinen być dostęp od zewnątrz do wymiany tego uszczelniacz - o ile pamietam - można go wydłubać bez rozbierania skrzyni.
[ Dodano: Pon Wrz 07, 2009 13:58 ]
Z resztą jak masz tą skrzynie, to zobacz - powinno być widać uszczelniacz - czarny pierścień wokół łączenia osi i obudowy
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
zobacze jak się da to napewno zmienię. Może ktoś ma dostęp do katalogu i poda jakieś nr. tych simeringów będe wdzięcznyLipek81 pisze:W skrzyni powinen być dostęp od zewnątrz do wymiany tego uszczelniacz - o ile pamietam - można go wydłubać bez rozbierania skrzyni
skrzynia 4T typ 020
może da się kupić jakiś cały komplet tych simeringów? tzw zestaw naprawczy?
najlepiej je wycignac albo wyjac flansze i odczytac rozmiary, obyś miał przykrecane flansze na imbus a nie na seger, bo te drugie potem ciezko zlozyc w całosc a co do wymiany uszczelniacza wału za kolem zamachowym to sprawdz czy nie ma wycieku bo to drogawy interesik ok 50 zł
Ostatnio zmieniony pn wrz 07, 2009 15:44 przez DariuszK, łącznie zmieniany 1 raz.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14244
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Tak się składa,że też przymierzam się do wymiany skrzynki na 4T i kupiłem te uszczelniacze:
Te z elringa są dwa takie same
Fotka ciut niewyraźna-te 2 małe:21,9/40/8 i 18/30/7
Te z elringa są dwa takie same
Fotka ciut niewyraźna-te 2 małe:21,9/40/8 i 18/30/7
Ostatnio zmieniony pn wrz 07, 2009 16:39 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
chłopaki zakładanie flanszy to mały pikuś jakoś daje rady sam a mam właśnie na spręzynach i zabezpieczenie na końcu. Simeringi też już kupiłem i pozmieniałem (dzięki wszystkim za odpowiedzi).
Mam teraz wielki problem bo nie mogę rozdzielić skrzyni z silnikiem, po prostu nie chce zejść. Poszło jakieś 2cm i dalej ani rusz, wiecie może o co chodzi bo ja pierwszy raz taki manewr wykonuje
Mam teraz wielki problem bo nie mogę rozdzielić skrzyni z silnikiem, po prostu nie chce zejść. Poszło jakieś 2cm i dalej ani rusz, wiecie może o co chodzi bo ja pierwszy raz taki manewr wykonuje
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
tak odczepionyduber pisze:mechanizm od biegów odczepilesc?(ciegno lewarka)
jak nacisnąłem sprzęgłem to włąsnie poszło te 2cm i dalej już nie mogę jej przesunąć nie iwem czemu nie chce mi sie zsunąć. Tam jest jeszcze taka osłona przykręcona żeby syf nie leciał do sprzęgła Jej czasem nie trzeba odkręcić żeby zdjać skrzynie. I czy dam rade wyjąc bez odkręcania lewej półośki bo jakoś mi się zdaje że jeszcze pójdzie z 1cm i zachaczy o półoś. I ile cm tak w przybliżeniu trzeba wysunac żeby zeszła całkowicie?
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
Też mi sie wydaje że będe musiał odkręcić półośke no ale narazie to nie ona trzyma.
Ta osłona jest przykręcona do skrzyni i zasłania sprzegło. Tylko zaczym nie wyjme skrzyni to i tej osłony nie zdejme nawet nie jestem pewien czy da się wykręcić wszystkie śruby które ją trzymająduber pisze:osłony niepamietam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości