Strona 1 z 1

montaż reg. kolumny kierowniczej GOLF II by AIRWOLF

: ndz cze 28, 2009 22:13
autor: AIRWOLF
Regulacja kolumny kierowniczej golf II

może komuś się przydadzą fotki i inf. które zebrałem przy przekładce
a więc potrzebne nam będzie:

-kokpit golf II z regulacja kierownicy

Obrazek

-kolumna kierownicza z mechanizmem regulacji

Obrazek

-plastikowa obudowa manetek inna niż zwykła bez regulacji

Obrazek

3 godzinki czasu


narzędzia:

-szlifierka
-klucz płaski 10,13 oraz klucz nasadowy na przedłużeniu chyba 22 do kierownicy)
-śrubokręt krzyżakowy(odkręcenie małych śrubek osłony manetek i płaski do samych manetek)

zaczynamy

zaczynamy rozkręcać deskę rozdzielczą, jest 6 śrób, (2 pod podszybiem od strony komory silnika, dwie po bokach deski, i dwie nad tunelem środkowym u góry jedna po lewej a druga po prawej), wyjmujemy konsole środkową,wyciągamy wszystkie przełączniki,ściągamy kierownicę, odkręcamy plastik (osłonę) manetek, odkręcamy manetki, odłączamy wtyczki od stacyjki, ściągamy stacyjkę, dobrze jest wyjąc lewy kanał powietrzny co pozwoli nam sprawnie i szybko wszystko robić
i naszym oczom ukazuje się taki widok (mniej więcej)

Obrazek


teraz zaczyna sie ciężka robota :grin:
na zdjęciu poniżej widać kawałem wzmocnienia metalowego które jest przyspawane do grodzi samochodu,

Obrazek

a w wersji z regulacją kierownicy ta cześć jest przykręcana wraz z elementami kolumny kierowniczej co widać na tym foto

Obrazek

w takim wypadku ja zrobiłem tak:

usuwamy nitowane połączenie z omawianym elementem tak żeby mam została sama kolumna z regulacją bez tego stelaża

Obrazek

ja szlifowałem szlifierka łebki nitów i później tylko stuknąłem lekko trzonkiem młotka i stelaż odpadł

jesteśmy na półmetku

teraz trzeba tak samo zeszlifować główki nitów w naszym samochodzie
ja ze względów bezpieczeństwa zrobiłem to tak, owinąłem do okola wszystko szmata i szlifowałem kawałkami patrząc czy nic się nie zaczyna kopcić, w pogotowiu były dwie gaśnice :smoke:


Obrazek

Obrazek

na foto poniżej widać co trzeba zeszlifować po obu stronach by odchylić i wyciągnąć obudowę kolumny kierowniczej

Obrazek

by wyciągnąć kolumnę kierownicza trzeba jeszcze przed tym odkręcić śrubę mocująca ja z łącznikiem drążka kierowniczego(chyba tak to się nazywa)

foto
Obrazek

goła wyciągnięta kolumna kier. wygląda tak(będzie jeszcze potrzebna)

Obrazek

zaczynamy montaż obudowy kolumny kierowniczej, na dole przy grodzi jest mocowanie ruchome w które wciskamy obudowę i swobodnie się porusza od nas do przodu, następnie mocujemy obudowę kierownicy na dwie śruby w taki sposób
(poprzednio było na nity)

Obrazek
wkładamy kolumnę kierownicza do obudowy, przykręcamy na dole, zakładamy stacyjkę podłączamy przewody do stacyjki

teraz czas na montaż deski rozdzielczej, na forum jest napisane dużo o tym więc chyba nie warto pisać jeszcze raz

ogólnie składamy wszystko do kupy

Obrazek

Obrazek

ja miałem obudowę na manetki starszego typu ale zrobiłem otwór w tej że wygląda jak fabryczna pod światła awaryjne w manetkach

życzę udanej roboty

: wt sie 11, 2009 02:33
autor: lukas.g60
hmm no nie jest to chyba za trudne,ja jzu zakupiłem wsio łacznie z deska z US.powiedz mi tylko czy bez tej obudowy na stacyjke US bedzie kupa czy da sie normalna EU jakos dociąć czy cos?

: wt sie 11, 2009 10:49
autor: AIRWOLF
obudowa na stacyjkę ma przysłonę żeby nie było widać flaków z pod deski , ona jak się opuszcza kiere podnosi(jest na jakimś zawiasie sprężystym), jak się podnosi kiere ona się kładzie

wybór należy do Ciebie, ale trudno znaleźć taką osłonę pod deskę z regulacja
ja tez mam z regulacją miękką USA :grin:

sam tylko wycinałem otworek na migacz awaryjnych bo miałem stary typ na awaryjne w panelu przeł, ale przynajmniej na szerokie manetki już były :grin:

: sob sty 30, 2010 00:43
autor: dm414
AIRWOLF, bo z tego co wiem.. to nie było obudowy oryginalnej z dziurą na awaryjne. nawet jak golf usa był po 89 roku miał regulacje kiery to awaryjne były w desce :green_fuck:

: wt lut 02, 2010 10:49
autor: tgoral
A teraz moje pytanie.
Czy da sie zamontować regulacje bez deski i obudowy stacyjki ( znaczy zostanie z wersji bez regulacji)
Jak na szybko przymierzałem to obudowa stacyjki pasuje. Ale co z deska?

: wt lut 02, 2010 17:48
autor: AIRWOLF
Etka pokazuje że szłoby takie coś zrobić zostawiając deskę , trzeba by było taka ramkę mieć wokoło obudowy manetek i dociąć deskę, niestety ta ramka pisze że część nieprodukowana więc prawdopodobnie było to w komplecie
a obudowa manetek ma taka ruchoma cześć u góry która przy obniżeniu kolumny podnosi się i zasłania bebechy pod deską a za maskownica manetek

Obrazek

: wt lut 02, 2010 18:10
autor: tgoral
Ok dzieki :D
Mam taka obudowe z tej deski, tylko ta deska jest w kiepskim stanie. W takim razie poprzycinam i wstawie :D


A jeszcze pytanie. Jak szukałem w etce obudowy stacyjki pod regulacje to wyswietla mi tylko numer górnej części. Nie orientujesz sie moze czy dolne czesci w obu wersjach sa takie same?

Pozdro

: wt lut 02, 2010 22:56
autor: AIRWOLF
tgoral pisze:Ok dzieki :D
Mam taka obudowe z tej deski, tylko ta deska jest w kiepskim stanie. W takim razie poprzycinam i wstawie :D


A jeszcze pytanie. Jak szukałem w etce obudowy stacyjki pod regulacje to wyswietla mi tylko numer górnej części. Nie orientujesz sie moze czy dolne czesci w obu wersjach sa takie same?

Pozdro
Na 99% taka same bo na otwory montażowe wszystko pasuje i w środku tak ukształtowane że pasuje.

: wt mar 16, 2010 20:25
autor: abrams
AIRWOLF pisze:a obudowa manetek ma taka ruchoma cześć u góry która przy obniżeniu kolumny podnosi się i zasłania bebechy pod deską a za maskownica manetek
numer takowej części ?? zapewne nie da się tego już dostać nigdzie ?? :/

montaż reg. kolumny kierowniczej GOLF II by AIRWOLF

: śr lut 22, 2012 10:54
autor: maniek8855
Zrobię odkop, aby nie zakładać nowego tematu :bigok:

Czy normalna półka od strony kierowcy pasuje bez problemu pod tą regulowaną kierownicę czy coś trzeba rzeżbić jeszcze?

montaż reg. kolumny kierowniczej GOLF II by AIRWOLF

: śr lut 22, 2012 12:26
autor: AIRWOLF
Tak, pasuje bez problemu, sa chyba dwa rodzaje, starszy typ i nowszy typ, ale obie pasuja.
Jedynymi rzeczami z plastików różniacych sie jest obudowa manetek i deska.

montaż reg. kolumny kierowniczej GOLF II by AIRWOLF

: śr lut 22, 2012 14:49
autor: maniek8855
deska i osłonkę bedę miał, tylko pozostanie chyba kwetsia dorobienia tej dziury na awaryjne :bigok:

I pytanie czemu wywałałeś ten element przy kolumnie kierownicy tej z regulacja/ ak najlepiej dopasować ?

montaż reg. kolumny kierowniczej GOLF II by AIRWOLF

: śr lut 22, 2012 18:30
autor: AIRWOLF
Jak dobrze sie przypatrzysz dwum kolumnom to w moim przypadku miałem tak:
Kolumna kier z reg. miała kawałek takiej profilowanej blachy zanitowanej do siebie która to znowu w samochodzie w którym była mocowana przykrecało sie do podszybia/grodzi jak tam zwał.
A u mnie w golfie zwykła kolumna kier. miała ten kawałek blachy wyprofilowanej już dospawany do grodzi/podszybia.
Więc przeciąłem nity pomiedzy blachą a kolumna kier. w kolumnie z regulacja i została mi kolumna z regulacją bez tej blachy wyprofilowanej. I gołą już kolumne z regulacją przykreciłem do takiego samego elementu ale już wspawanego w mój samochód. bo lepiej mi było tam odciąc nity niż wycinać w karoserii ten cały element i wspawac nowy.

Re: montaż reg. kolumny kierowniczej GOLF II by AIRWOLF

: czw cze 25, 2015 01:45
autor: Tribal
Witam
U mnie sama deska US jak i obudowa stacyjki to był najmniejszy problem przy montażu. Problemy zaczęły się dużo później gdy już myślałem że mam całą robotę zrobioną i zostaje mi tylko włożenie licznika. Po przykręceniu łapy do ściany grodziowej odpowiadającej za trzymanie całej kolumny powstał niemały problem, a mianowicie łapa przeszkadza lince licznika żeby dokładnie w linii prostej naszła na bolec wystający z licznika. Trzeba rzeźbić w łapie - zrobić otwór przez który przejdzie linka licznika centralnie w linii prostej ponieważ linka ma w sobie bolec i nijak idzie ją zainstalować po pewnym kątem, jedyna opcja to zrobienie otworu w łapie. Dodam jeszcze że licznik mam diesla z obrotomierzem i zegarem cyfrowym. Ale dla chcącego (mieć regulowaną kolumnę kierownicy) nic trudnego :)