montaż reg. kolumny kierowniczej GOLF II by AIRWOLF
: ndz cze 28, 2009 22:13
Regulacja kolumny kierowniczej golf II
może komuś się przydadzą fotki i inf. które zebrałem przy przekładce
a więc potrzebne nam będzie:
-kokpit golf II z regulacja kierownicy
-kolumna kierownicza z mechanizmem regulacji
-plastikowa obudowa manetek inna niż zwykła bez regulacji
3 godzinki czasu
narzędzia:
-szlifierka
-klucz płaski 10,13 oraz klucz nasadowy na przedłużeniu chyba 22 do kierownicy)
-śrubokręt krzyżakowy(odkręcenie małych śrubek osłony manetek i płaski do samych manetek)
zaczynamy
zaczynamy rozkręcać deskę rozdzielczą, jest 6 śrób, (2 pod podszybiem od strony komory silnika, dwie po bokach deski, i dwie nad tunelem środkowym u góry jedna po lewej a druga po prawej), wyjmujemy konsole środkową,wyciągamy wszystkie przełączniki,ściągamy kierownicę, odkręcamy plastik (osłonę) manetek, odkręcamy manetki, odłączamy wtyczki od stacyjki, ściągamy stacyjkę, dobrze jest wyjąc lewy kanał powietrzny co pozwoli nam sprawnie i szybko wszystko robić
i naszym oczom ukazuje się taki widok (mniej więcej)
teraz zaczyna sie ciężka robota
na zdjęciu poniżej widać kawałem wzmocnienia metalowego które jest przyspawane do grodzi samochodu,
a w wersji z regulacją kierownicy ta cześć jest przykręcana wraz z elementami kolumny kierowniczej co widać na tym foto
w takim wypadku ja zrobiłem tak:
usuwamy nitowane połączenie z omawianym elementem tak żeby mam została sama kolumna z regulacją bez tego stelaża
ja szlifowałem szlifierka łebki nitów i później tylko stuknąłem lekko trzonkiem młotka i stelaż odpadł
jesteśmy na półmetku
teraz trzeba tak samo zeszlifować główki nitów w naszym samochodzie
ja ze względów bezpieczeństwa zrobiłem to tak, owinąłem do okola wszystko szmata i szlifowałem kawałkami patrząc czy nic się nie zaczyna kopcić, w pogotowiu były dwie gaśnice
na foto poniżej widać co trzeba zeszlifować po obu stronach by odchylić i wyciągnąć obudowę kolumny kierowniczej
by wyciągnąć kolumnę kierownicza trzeba jeszcze przed tym odkręcić śrubę mocująca ja z łącznikiem drążka kierowniczego(chyba tak to się nazywa)
foto
goła wyciągnięta kolumna kier. wygląda tak(będzie jeszcze potrzebna)
zaczynamy montaż obudowy kolumny kierowniczej, na dole przy grodzi jest mocowanie ruchome w które wciskamy obudowę i swobodnie się porusza od nas do przodu, następnie mocujemy obudowę kierownicy na dwie śruby w taki sposób
(poprzednio było na nity)
wkładamy kolumnę kierownicza do obudowy, przykręcamy na dole, zakładamy stacyjkę podłączamy przewody do stacyjki
teraz czas na montaż deski rozdzielczej, na forum jest napisane dużo o tym więc chyba nie warto pisać jeszcze raz
ogólnie składamy wszystko do kupy
ja miałem obudowę na manetki starszego typu ale zrobiłem otwór w tej że wygląda jak fabryczna pod światła awaryjne w manetkach
życzę udanej roboty
może komuś się przydadzą fotki i inf. które zebrałem przy przekładce
a więc potrzebne nam będzie:
-kokpit golf II z regulacja kierownicy
-kolumna kierownicza z mechanizmem regulacji
-plastikowa obudowa manetek inna niż zwykła bez regulacji
3 godzinki czasu
narzędzia:
-szlifierka
-klucz płaski 10,13 oraz klucz nasadowy na przedłużeniu chyba 22 do kierownicy)
-śrubokręt krzyżakowy(odkręcenie małych śrubek osłony manetek i płaski do samych manetek)
zaczynamy
zaczynamy rozkręcać deskę rozdzielczą, jest 6 śrób, (2 pod podszybiem od strony komory silnika, dwie po bokach deski, i dwie nad tunelem środkowym u góry jedna po lewej a druga po prawej), wyjmujemy konsole środkową,wyciągamy wszystkie przełączniki,ściągamy kierownicę, odkręcamy plastik (osłonę) manetek, odkręcamy manetki, odłączamy wtyczki od stacyjki, ściągamy stacyjkę, dobrze jest wyjąc lewy kanał powietrzny co pozwoli nam sprawnie i szybko wszystko robić
i naszym oczom ukazuje się taki widok (mniej więcej)
teraz zaczyna sie ciężka robota
na zdjęciu poniżej widać kawałem wzmocnienia metalowego które jest przyspawane do grodzi samochodu,
a w wersji z regulacją kierownicy ta cześć jest przykręcana wraz z elementami kolumny kierowniczej co widać na tym foto
w takim wypadku ja zrobiłem tak:
usuwamy nitowane połączenie z omawianym elementem tak żeby mam została sama kolumna z regulacją bez tego stelaża
ja szlifowałem szlifierka łebki nitów i później tylko stuknąłem lekko trzonkiem młotka i stelaż odpadł
jesteśmy na półmetku
teraz trzeba tak samo zeszlifować główki nitów w naszym samochodzie
ja ze względów bezpieczeństwa zrobiłem to tak, owinąłem do okola wszystko szmata i szlifowałem kawałkami patrząc czy nic się nie zaczyna kopcić, w pogotowiu były dwie gaśnice
na foto poniżej widać co trzeba zeszlifować po obu stronach by odchylić i wyciągnąć obudowę kolumny kierowniczej
by wyciągnąć kolumnę kierownicza trzeba jeszcze przed tym odkręcić śrubę mocująca ja z łącznikiem drążka kierowniczego(chyba tak to się nazywa)
foto
goła wyciągnięta kolumna kier. wygląda tak(będzie jeszcze potrzebna)
zaczynamy montaż obudowy kolumny kierowniczej, na dole przy grodzi jest mocowanie ruchome w które wciskamy obudowę i swobodnie się porusza od nas do przodu, następnie mocujemy obudowę kierownicy na dwie śruby w taki sposób
(poprzednio było na nity)
wkładamy kolumnę kierownicza do obudowy, przykręcamy na dole, zakładamy stacyjkę podłączamy przewody do stacyjki
teraz czas na montaż deski rozdzielczej, na forum jest napisane dużo o tym więc chyba nie warto pisać jeszcze raz
ogólnie składamy wszystko do kupy
ja miałem obudowę na manetki starszego typu ale zrobiłem otwór w tej że wygląda jak fabryczna pod światła awaryjne w manetkach
życzę udanej roboty