dla posiadaczy Mk4 TDI o mocy 90 KM - łatwe rozpoznanie czy silnik o oznaczeniu AGR (zwykła turbina) czy ALH (turbina o zmiennej geometrii czyli VNT) :
wystarczy że podniesiecie maskę komory silnika i spojrzycie na elektrozawór N75 - ten zaznaczony czerwonym okręgiem,
jeśli taki jak na tej fotce to silnik AGR (proszę kliknąć na fotkę a się powiększy)
czyli taki elektrozawór (kolory ułożonych na nim elementów wskazują na schemat ich podłączenia czyli czerwony górny wylot, niebieski dolny boczny wylot i czarny dolny pionowy wylot)
a jeśli taki z białą główką to silnik ALH (proszę kliknąć na fotkę a się powiększy)
czyli taki elektrozawór (praktycznie dochodzą do niego same czarne przewody - w niektórych egzemplarzach są różne kolory przeplotów ale u mnie wszystkie białe na czarnych więc trzeba trochę pogłówkować i zobaczyć jak lecą stare przewody
)
[ Dodano: 19 Maj 2008 22:19 ]
Temat o silnikach VR6 czyli: historia, konstrukcja, elektronika, informacje, oznaczenia literowe, numery silnika i skrzyń biegów, oznaczenia literowe skrzyń biegów i lokalizacja czujników silnika
http://www.auto-plus.pl/vwaudi/VW_Corrado/silnik.htm