Zdalne otwieranie klapy bagażnika Golf 3
: pt kwie 17, 2009 23:33
Potrzebne materiały:
- siłownik o zwiększonym uciągu 6kg. (ja zastosowałem zwykłego SLAVE i też śmiga)
- około 8m przewodu na zasilanie
- około 1m przewodu na masę
- bezpiecznik 5A i gniazdo do niego da zabezpieczenia układu
- przekaźnik i gniazdo do niego
- konektorki samice do przygotowania gniazda z okablowaniem
- przycisk otwierania klapy (jeśli ktoś ma taką funkcję w alarmie to włącznik nie potrzebny)
Jak widać na zdjęciu do siłownika dołączono pręt do odciągu oraz listwę
metalową do montażu.
Podstawową różnicą w tej modyfikacji był sam wygląd klapy tylnej. Klapa pozostała bez żadnych zmian, została rejestracja z listwą oświetleniową oraz wycieraczka. W ten sposób ograniczyło to dostępne miejsce ale jest możliwość wszystko ładnie zainstalować.
1. Siłownik został zamontowany na wygiętej odpowiednio listwie metalowej, jako punkt przyczepienia wykorzystałem śrubę od silnika wycieraczki i jeden z otworów w klapie (tutaj pole do popisu jest ogromne i na pewno łatwiej będzie dla tych co mają klapę na gładko bo jest więcej miejsca). Masę siłownika przykręciłem również do najbliższej śruby mocującej silnik wycieraczki.
2. Teraz należało się skupić nad połączeniem siłownika z oryginalnym zamkiem. Część która nas interesuje to pręt wychodzący z samego zamka i idący dalej do przycisku otwierania klapy. Jeśli zrobimy klapę na gładko nie będzie problemu, ponieważ nasz nowy siłownik po prostu podepniemy do
niego. Ja chciałem zostawić wszystko tak jak było fabrycznie, żeby kiedyś była możliwość powrotu do standardowego otwierania. Dlatego pręt dołączony do siłownika połączyłem za pomocą łącznika z oryginalnym prętem wychodzącym z zamka. Tutaj już musi ponieść nas fantazja i obrazowanie w przestrzeni żeby wyobrazić sobie jak trzeba wygiąć tan pręt żeby się otwierało i nic nie haczyło trudno wyjaśnić pisząc ale na foto i jak już ktoś w praktyce będzie atakował po tym jest to o wiele prostsze ;]
3. Kolejnym krokiem jest przeciągnięcie przewodu aż do deski rozdzielczej. Wybrałem lewą stronę żeby potem było mi łatwiej pociągnąć kabel plusowy ze skrzynki bezpieczników.
Przewód przeciągałem małymi krokami. W pierwszej kolejności wyciągnąłem gumową zaślepkę kabla ogrzewania tylnej szyby. Do przeciągania używałem miękkiego drutu miedzianego zakończonego haczykiem.
Wykorzystałem oryginalny kołnierz gumowy łączący klapę z karoserią.
Gdy byłem już w bagażniku zostało tylko przeciągnięcie przewodu w dół po błotniku.
Przewód dalej puściłem wzdłuż istniejącej instalacji zakładając przewód w oryginalne spinki.
Tutaj było już łatwo dostać się do osłony progu i puścić przewód w niej aż do deski rozdzielczej.
W tym momencie mamy już najważniejszy przewód w miejscu gdzie zamierzamy zamontować przycisk do otwierania Lub podłączyć się pod centralkę sterującą.
Dwa możliwe zakończenia
Zakończenie A
Podłączenie się pod centralkę. (przekaźnik obowiązkowo)
Tutaj widać już gotowy zarobiony przekaźnik oraz zabezpieczony obwód za pomocą bezpiecznika (na kawałki przewodów zagniatamy konektorki a całość wtykamy do gniazda przekaźnika a przewód zasilający zabezpieczamy bezpiecznikiem)
Przekaźnik składamy sobie wg. tego schematu:
Szukamy w śród plątaniny przewodów, przewodu od sterowania klapy. Wpinamy przekaźnik zgodnie z opisem na schemacie.
No i teraz mamy tylną klapę otwieraną z pilota.
Zakończenie B (przekaźnik nie jest potrzebny)
Przy tym rozwiązaniu gdy mamy już przewód przeciągnięty pod deską rozdzielczą potrzeba go wpiąć na stałe zasilanie 12V poprzez włącznik typu reset oraz obwód musi być zabezpieczony bezpiecznikiem.
Oto schemat (równie dobrze można zastosować schemat pierwszy a włącznik wmontować na przewodzie co idzie od styku 85, będzie ten sam efekt) :
Włącznik instalujemy gdzieś na kokpicie gdzie tylko nam odpowiada i otwieranie klapy gotowe (tutaj też należy pamiętać że gdy używamy siłownika SLAVE należy pamiętać o polaryzacji napięcia).
Myślę że komuś się to przyda. Sugestie i uwagi proszę kierować na GG lub PW.
- siłownik o zwiększonym uciągu 6kg. (ja zastosowałem zwykłego SLAVE i też śmiga)
- około 8m przewodu na zasilanie
- około 1m przewodu na masę
- bezpiecznik 5A i gniazdo do niego da zabezpieczenia układu
- przekaźnik i gniazdo do niego
- konektorki samice do przygotowania gniazda z okablowaniem
- przycisk otwierania klapy (jeśli ktoś ma taką funkcję w alarmie to włącznik nie potrzebny)
Jak widać na zdjęciu do siłownika dołączono pręt do odciągu oraz listwę
metalową do montażu.
Podstawową różnicą w tej modyfikacji był sam wygląd klapy tylnej. Klapa pozostała bez żadnych zmian, została rejestracja z listwą oświetleniową oraz wycieraczka. W ten sposób ograniczyło to dostępne miejsce ale jest możliwość wszystko ładnie zainstalować.
1. Siłownik został zamontowany na wygiętej odpowiednio listwie metalowej, jako punkt przyczepienia wykorzystałem śrubę od silnika wycieraczki i jeden z otworów w klapie (tutaj pole do popisu jest ogromne i na pewno łatwiej będzie dla tych co mają klapę na gładko bo jest więcej miejsca). Masę siłownika przykręciłem również do najbliższej śruby mocującej silnik wycieraczki.
2. Teraz należało się skupić nad połączeniem siłownika z oryginalnym zamkiem. Część która nas interesuje to pręt wychodzący z samego zamka i idący dalej do przycisku otwierania klapy. Jeśli zrobimy klapę na gładko nie będzie problemu, ponieważ nasz nowy siłownik po prostu podepniemy do
niego. Ja chciałem zostawić wszystko tak jak było fabrycznie, żeby kiedyś była możliwość powrotu do standardowego otwierania. Dlatego pręt dołączony do siłownika połączyłem za pomocą łącznika z oryginalnym prętem wychodzącym z zamka. Tutaj już musi ponieść nas fantazja i obrazowanie w przestrzeni żeby wyobrazić sobie jak trzeba wygiąć tan pręt żeby się otwierało i nic nie haczyło trudno wyjaśnić pisząc ale na foto i jak już ktoś w praktyce będzie atakował po tym jest to o wiele prostsze ;]
3. Kolejnym krokiem jest przeciągnięcie przewodu aż do deski rozdzielczej. Wybrałem lewą stronę żeby potem było mi łatwiej pociągnąć kabel plusowy ze skrzynki bezpieczników.
Przewód przeciągałem małymi krokami. W pierwszej kolejności wyciągnąłem gumową zaślepkę kabla ogrzewania tylnej szyby. Do przeciągania używałem miękkiego drutu miedzianego zakończonego haczykiem.
Wykorzystałem oryginalny kołnierz gumowy łączący klapę z karoserią.
Gdy byłem już w bagażniku zostało tylko przeciągnięcie przewodu w dół po błotniku.
Przewód dalej puściłem wzdłuż istniejącej instalacji zakładając przewód w oryginalne spinki.
Tutaj było już łatwo dostać się do osłony progu i puścić przewód w niej aż do deski rozdzielczej.
W tym momencie mamy już najważniejszy przewód w miejscu gdzie zamierzamy zamontować przycisk do otwierania Lub podłączyć się pod centralkę sterującą.
Dwa możliwe zakończenia
Zakończenie A
Podłączenie się pod centralkę. (przekaźnik obowiązkowo)
Tutaj widać już gotowy zarobiony przekaźnik oraz zabezpieczony obwód za pomocą bezpiecznika (na kawałki przewodów zagniatamy konektorki a całość wtykamy do gniazda przekaźnika a przewód zasilający zabezpieczamy bezpiecznikiem)
Przekaźnik składamy sobie wg. tego schematu:
Szukamy w śród plątaniny przewodów, przewodu od sterowania klapy. Wpinamy przekaźnik zgodnie z opisem na schemacie.
No i teraz mamy tylną klapę otwieraną z pilota.
Zakończenie B (przekaźnik nie jest potrzebny)
Przy tym rozwiązaniu gdy mamy już przewód przeciągnięty pod deską rozdzielczą potrzeba go wpiąć na stałe zasilanie 12V poprzez włącznik typu reset oraz obwód musi być zabezpieczony bezpiecznikiem.
Oto schemat (równie dobrze można zastosować schemat pierwszy a włącznik wmontować na przewodzie co idzie od styku 85, będzie ten sam efekt) :
Włącznik instalujemy gdzieś na kokpicie gdzie tylko nam odpowiada i otwieranie klapy gotowe (tutaj też należy pamiętać że gdy używamy siłownika SLAVE należy pamiętać o polaryzacji napięcia).
Myślę że komuś się to przyda. Sugestie i uwagi proszę kierować na GG lub PW.