Strona 1 z 1

Łożysko przednie, przegub zewnętrzny, drążek kierowniczy

: wt mar 31, 2009 09:54
autor: mosquitosound
Witam
zamieszczam tutaj kilka przykładowych fotek z operacji wymiany łożysk, przegubów zewnętrznych, i drążków kierowniczych w golfie II 91r benzyna:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Koszt:
-2x osłony przegubów FEBI 20zł/szt.
-2x przegub zewnętrzny RUVILLE 90zł/szt.
-2x łożysko przednie FAG 80zł/szt.
-1x osłona drążka ----- 10zł/szt
-1x lewy drążek HART 44zł/szt.
-1x końcówka drążka FEBI 30zł/szt.

Narzędzia:
-Ściągacz do drążków kierowniczych (widoczny na zdjęciu)
-nasadka 30 do przegubu (doskonała również do wybicia piasty ze zwrotnicy)
-ogólnie klucze (nasadki i płasko-oczkowe) o rozmiarach 17, 18, 19, 20, 22
-imbusy (chyba nr5)
-szczypce do pierścieni
-młotek itp.

Wszystko rozebrałem sam, wybiłem łożyska ze zwrotnicy i piasty (młotkiem max. 0,5kg -było ciężko ale nie takie rzeczy się robiło), a później wsadziłem nowe u mechanika na prasie.

I oczywiście na sam koniec ustawianie zbieżności i kątów kół Serwis FIAT-a 70zł

Opisywać tego nie będę gdyż nie mam czasu, a poza tym na forum już jest kilka opisów.
Ewentualnie jak ktoś chce to może dodać opis (nie pogniewam się).
A tu link do wszystkich zdjęć: Zdjęcia z operacji

: sob sty 02, 2010 11:38
autor: Cukier
mosquitosound pisze:chce to może dodać opis (nie pogniewam się).
i nie gniewaj się, że wykorzystam Twoje zdjęcia :bigok:


Opiszę wymianę łożysk kół przednich w MK2 1.8 B.

Więc tak zaczynając od początku to ja wymieniłem dwa łożyska, ale tylko jedno mi dawało znać o sobie. Słyszałem, że jak się wymienia jedno, to albo to nowe daje znać o sobie, albo to stare.

Na sam początek potrzebujemy klucz 30 i odkręcamy nakrętkę od przegubu. Auto ma stać na swoich kołach, bo jak podniesiecie to nie odkręcicie. Dobry klucz, dobra długa rura i heja. Odkręcone. :)

zdj. 1
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 7bba6.html

Popuszczamy szpilki w kołach i autko do góry.

Mamy autko uniesione w górze i zdejmujemy koła.

Potrzebujemy:
- dwa klucze 19 aby odkręcić amortyzator. (zdj2)
- imbus by odkręcić zacisk (zdj3)
- śrubokręt by odkręcić tarczę hamulcową
- klucze 17 by odkręcić gałkę wahacza i drążka kierowniczego. (zdj4)

zdj2:

http://mosquitosound.fotosik.pl/albumy/612329-16.html

zdj3:

(na razie brak)

zdj4:

http://mosquitosound.fotosik.pl/albumy/612329-18.html (gałki na zdjęciach +przegub)

Gdy poodkręcamy śruby musimy wybić gałkę drążka kierowniczego i potrzebujemy jakąś rurę by wyciągnąć gałkę wahacza. Gdy wybijamy przegub najlepiej zakręcić nakrętkę i delikatnie uderzamy w nią. Nie ciągniemy za sam przegub z łożyskiem tylko trzymając za przegub ciągniemy łożysko.

otrzymujemy takie cuś:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5c8 ... d7221.html

ja się nie bawiłem z wybijaniem i wsadzaniem łożyska na swoje miejsce (wolałem nic nie zepsuć.) tylko zawiozłem do mechanika za robotę obu łożysk kosztowało mnie to 30zł

oczywiście po wymianie łożysk skręcamy wszystkie śruby :) w niektórych wersjach jest tak, że trzeba jechać na zbieżność, a w niektórych nie ma takiej potrzeby.

cieszmy się jazdą z VW pozdraVWiam :pub: :pub: