[mk4] Czas na słupek i zegar BOOST turbo !!!
: ndz mar 29, 2009 01:33
Witam
Może komuś sie przyda taka mała porada co i jak żeby wykonać słupek A pod dodatkowy wskaźnik w moim przypadku BOOST turbo w mk4 1.8 T.
Co potrzebujemy:
1. żywica z utwardzaczem i włóknem szklanym-15zł
2. szpachla(mała)- ok. 7zł
3. szpachla natryskowa/podkład w sprayu- 10zł
4. papier ścierny o gramaturze np.: 80, 140, 400 oraz wodny:800. - max 10zl
5. farba w sprayu tzw. struktura plastiku - 22zł (wykończenie)
Gdy już mamy wszystkie potrzebne w/w rzeczy oraz nasz wskaźnik i uchwyt do montażu jedziemy dalej
W moim przypadku było to
I zaczynamy robote
1.Na początek demontaż naszego słupka A: wystarczy ściągnąć uszczelkę i delikatnie pociągnać słupek od góry w stronę pasażera.
2.Odrazu po przymiarce naszego uchwytu do słupka widać było że trzeba będzie go trochę przypasować. W ruch poszła piłka, nóż, pilnik i ostatecznie opalarką brzegi zostały podgrzane żeby dopasowac je do podłoża/kształtu naszego słupka.
Przed i po wszystko widać na zdjeciach
3.Kolejnym krokiem była przymiarka na aucie i ustalenie wyskosci i kąta uchwytu.
Prowizorycznie na taśmę ale sie trzymało warto zaznaczyć sobie np.ołówkiem miejsce zamocowania uchwytu
4. Dalej za pomocą 2 małych wkretów przykreciłem uchwyt do słupka aby wszystko było stabilniejsze
5.Wreszcie przydała sie żywica i włókno szklane - wszystko do kupy trzeba skleić - odstawiamy na bok do wyschnięcia
6.Po wyschnięciu żywicy należy przyciąć odstające elementy włókna.Czas rozrobić trochę szpachlu i wstepnie pokryć nasz słupek
7.Nastepnie pierwsze szlifowanie papierem 80 lub 140 i pierwszy malunek podkładem
8.Do samego końca nie mogłem sie zdecydować jak wysoko ingerować w słupek ale ostatecznie zrobiłem odcięcie taśmą malarską i do niej był on pokryty szpachlem i podkładem.Przynajmniej jeszcze raz uzupełniałem braki w szpachlu tak żeby całość ładnie wyglądała
9.Ostatecznie słupek pomalowałem czarną farbą w sprayu tzw. struktura plastiku
MONTAŻ WSKAŹNIKA BOOST
1.Montaż słupka razem z wcześniej zamontowanym w nim wskaźnikiem na aucie.Ja przedłuzyłem sobie jeszcze kabelki bo były troche krótkie.Podświetlenie samego wskaźnika jak i wskażówki (u mnie 2 kabelki pomarańczowy i czerwony, które połączyłęm razem) podłączyłem pod włącznik świateł.Kable jak i wężyk do podciśnienia puściłem pod boczną osłoną foto poniżej
2.Po podłączeniu podświetlenia i złożeniu plastików wyszło tak
3.Podłączenie wężyka podciśnienia zacząłem od doprowadzenia wężyka pod maskę co nie było takie proste.Kilka chwil szukania, zdjęcie plastików nad pedałami i znalałem przelot od strony wnętrza nad pedałem sprzegła a widok spod maski obok pompy ABS.Żeby wężyk się nie zagniatał puściłem go w trochę grubszym tym czarnym na foto
4.Demontaż osłon z silnika to następny krok a także odnalezienie odpowiedniego wężyka w który trzeba się wpiąć
Na koniec jeszcze foto w dzień i w nocy
Poskładanie plastików to ostatnie zadanie a fakt że udało sie mi to zrobić od początku do końca samemu jest nie do opisania pozdravwiam
Może komuś sie przyda taka mała porada co i jak żeby wykonać słupek A pod dodatkowy wskaźnik w moim przypadku BOOST turbo w mk4 1.8 T.
Co potrzebujemy:
1. żywica z utwardzaczem i włóknem szklanym-15zł
2. szpachla(mała)- ok. 7zł
3. szpachla natryskowa/podkład w sprayu- 10zł
4. papier ścierny o gramaturze np.: 80, 140, 400 oraz wodny:800. - max 10zl
5. farba w sprayu tzw. struktura plastiku - 22zł (wykończenie)
Gdy już mamy wszystkie potrzebne w/w rzeczy oraz nasz wskaźnik i uchwyt do montażu jedziemy dalej
W moim przypadku było to
I zaczynamy robote
1.Na początek demontaż naszego słupka A: wystarczy ściągnąć uszczelkę i delikatnie pociągnać słupek od góry w stronę pasażera.
2.Odrazu po przymiarce naszego uchwytu do słupka widać było że trzeba będzie go trochę przypasować. W ruch poszła piłka, nóż, pilnik i ostatecznie opalarką brzegi zostały podgrzane żeby dopasowac je do podłoża/kształtu naszego słupka.
Przed i po wszystko widać na zdjeciach
3.Kolejnym krokiem była przymiarka na aucie i ustalenie wyskosci i kąta uchwytu.
Prowizorycznie na taśmę ale sie trzymało warto zaznaczyć sobie np.ołówkiem miejsce zamocowania uchwytu
4. Dalej za pomocą 2 małych wkretów przykreciłem uchwyt do słupka aby wszystko było stabilniejsze
5.Wreszcie przydała sie żywica i włókno szklane - wszystko do kupy trzeba skleić - odstawiamy na bok do wyschnięcia
6.Po wyschnięciu żywicy należy przyciąć odstające elementy włókna.Czas rozrobić trochę szpachlu i wstepnie pokryć nasz słupek
7.Nastepnie pierwsze szlifowanie papierem 80 lub 140 i pierwszy malunek podkładem
8.Do samego końca nie mogłem sie zdecydować jak wysoko ingerować w słupek ale ostatecznie zrobiłem odcięcie taśmą malarską i do niej był on pokryty szpachlem i podkładem.Przynajmniej jeszcze raz uzupełniałem braki w szpachlu tak żeby całość ładnie wyglądała
9.Ostatecznie słupek pomalowałem czarną farbą w sprayu tzw. struktura plastiku
MONTAŻ WSKAŹNIKA BOOST
1.Montaż słupka razem z wcześniej zamontowanym w nim wskaźnikiem na aucie.Ja przedłuzyłem sobie jeszcze kabelki bo były troche krótkie.Podświetlenie samego wskaźnika jak i wskażówki (u mnie 2 kabelki pomarańczowy i czerwony, które połączyłęm razem) podłączyłem pod włącznik świateł.Kable jak i wężyk do podciśnienia puściłem pod boczną osłoną foto poniżej
2.Po podłączeniu podświetlenia i złożeniu plastików wyszło tak
3.Podłączenie wężyka podciśnienia zacząłem od doprowadzenia wężyka pod maskę co nie było takie proste.Kilka chwil szukania, zdjęcie plastików nad pedałami i znalałem przelot od strony wnętrza nad pedałem sprzegła a widok spod maski obok pompy ABS.Żeby wężyk się nie zagniatał puściłem go w trochę grubszym tym czarnym na foto
4.Demontaż osłon z silnika to następny krok a także odnalezienie odpowiedniego wężyka w który trzeba się wpiąć
Na koniec jeszcze foto w dzień i w nocy
Poskładanie plastików to ostatnie zadanie a fakt że udało sie mi to zrobić od początku do końca samemu jest nie do opisania pozdravwiam