Wymiana termostatu w 1.4 ABD, 1.6 ABU
: sob lut 21, 2009 03:32
Witam!
Dziś postanowiłem wymienić termostat, przy okazji zrobiłem kilka fotek.
Potrzebne narzędzia:
- klucz płaski nr 10 (do odkręcenia górnej śrubki obudowy termostatu)
- kombinerki (do poluzowania opaski z węża)
- żabka (do ściśniecia opaski na wężu)
- klucz nasadowy nr 10 (do odkręcenia dolnej śrubki obudowy termostatu)
- nowy termostat (najlepiej niemiecki WAHLER)
- litr nowego płynu do chłodnicy (przy upuszczaniu płynu może trochę się wylać /mi poszło 3 litry/ )
- butelka np. po płynie do spryskiwaczy położona na płask z wyciętą boczną ścianką lub jakaś brytwanna o pojemności najlepiej min. 5 litrów - posłuży jako naczynie do złapania spuszczonego płynu
zdjęcie ogólne miejsca gdzie znajduje się termostat
- zaczynamy od podłożenia pod spód silnika wspomniajej wcześniej uciętej butelki, aby złapać płyn
- odkręcamy korek wlewu płynu na zbiorniczku wyrównawczym
- bierzemy kombinerki i ściskając obejmę węża ściągamy wąż (UWAGA!!) będzie leciał płyn do naczynia pod silnikiem
Jeżeli już płyn zleciał odkręcamy śrubkę górną kluczem płaskim nr 10 i dolną kluczem nasadowym też nr 10.
Tak wygląda po odkręceniu:
tu mamy przedstawiony stary termostat VERNET(po prawej) i nowy termostat WAHLER (po lewej)
tak będzie wyglądać obudowa termostatu po demontażu
trzeba dokładnie wyczyścić krawędzie suchą szmatką
a tu już przedstawiona kolejność montażu termostatu:
- obudowa termostatu
- oring uszczelniający
- termostat
a tu już zdjęcie przedstawiające jak to wszystko wygląda złożone w środku
przykręcamy obudowę wraz z termostatem do króćca wodnego uważając, aby termostat był równo ułożony (nic na siłę)
potem zakładamy wąż na budowę termostatu używając przygotowanej wcześniej żabki (niestety kombinerkami nie zdołamy objąć dwóch końców obejmy)
No i potem zalewamy ubytek płynu, odpalamy autko, czekamy aż do włączenia się wentylatora chłodnicy, aby się odpowietrzył cały układ chłodzenia i jedziemy
Powodzenia
Dziś postanowiłem wymienić termostat, przy okazji zrobiłem kilka fotek.
Potrzebne narzędzia:
- klucz płaski nr 10 (do odkręcenia górnej śrubki obudowy termostatu)
- kombinerki (do poluzowania opaski z węża)
- żabka (do ściśniecia opaski na wężu)
- klucz nasadowy nr 10 (do odkręcenia dolnej śrubki obudowy termostatu)
- nowy termostat (najlepiej niemiecki WAHLER)
- litr nowego płynu do chłodnicy (przy upuszczaniu płynu może trochę się wylać /mi poszło 3 litry/ )
- butelka np. po płynie do spryskiwaczy położona na płask z wyciętą boczną ścianką lub jakaś brytwanna o pojemności najlepiej min. 5 litrów - posłuży jako naczynie do złapania spuszczonego płynu
zdjęcie ogólne miejsca gdzie znajduje się termostat
- zaczynamy od podłożenia pod spód silnika wspomniajej wcześniej uciętej butelki, aby złapać płyn
- odkręcamy korek wlewu płynu na zbiorniczku wyrównawczym
- bierzemy kombinerki i ściskając obejmę węża ściągamy wąż (UWAGA!!) będzie leciał płyn do naczynia pod silnikiem
Jeżeli już płyn zleciał odkręcamy śrubkę górną kluczem płaskim nr 10 i dolną kluczem nasadowym też nr 10.
Tak wygląda po odkręceniu:
tu mamy przedstawiony stary termostat VERNET(po prawej) i nowy termostat WAHLER (po lewej)
tak będzie wyglądać obudowa termostatu po demontażu
trzeba dokładnie wyczyścić krawędzie suchą szmatką
a tu już przedstawiona kolejność montażu termostatu:
- obudowa termostatu
- oring uszczelniający
- termostat
a tu już zdjęcie przedstawiające jak to wszystko wygląda złożone w środku
przykręcamy obudowę wraz z termostatem do króćca wodnego uważając, aby termostat był równo ułożony (nic na siłę)
potem zakładamy wąż na budowę termostatu używając przygotowanej wcześniej żabki (niestety kombinerkami nie zdołamy objąć dwóch końców obejmy)
No i potem zalewamy ubytek płynu, odpalamy autko, czekamy aż do włączenia się wentylatora chłodnicy, aby się odpowietrzył cały układ chłodzenia i jedziemy
Powodzenia