Strona 1 z 1

Wymiana podstawy gaźnika w Golfie mkII 1.6 PN

: ndz sty 25, 2009 00:12
autor: Lipek81
Częstą przyczyną problemów z silnikiem 1.6 PN jest uszkodzona podstawa gaźnika.
Oto porada jak ją wymienić.


Potrzebne narzędzia - klucz 10mm, wkrętaki płaski i krzyżakowy do rozpinania opasek zaciskowych.

Przy odpinaniu wtyczek i wężyków starajmy się zapamiętać, gdzie powinny być wpięte oraz jak były poprowadzone (mam nadzieję, że poniższe zdjęcia pomoga w tym zakresie).



Otwieramy maskę i mamy taki oto widok:
Obrazek

Kluczem 10mm luzujemy nakrętkę trzymajacą obudowę filtra na wsporniku:
Obrazek

Następnie odpinamy górne zapinki obudowy filtra powietrza:
Obrazek

Odpinamy wężyk odpowietrzenia nastawnika przepustnicy:
Obrazek

Oraz wężyk idący od termostatu do klapki przełączającej ciepłe/zimne powietrze:
Obrazek

Odpinamy boczne klamry spinające obie części obudowy filtra powietrza:
ObrazekObrazek

Wyczepiamy z zapięć znajdujących się na rurze prowawdzącej do filtra przewody paliwowe:
Obrazek

Odczepaimy rurę ciepłego powietrza od mechanizmu klapki:
ObrazekObrazek

Odciągamy przednią część obudowy filtra (nie musimy jej całkiem wyciagać) i wyciagamy filtr powietrza:
ObrazekObrazek

Luzujemy opaskę zaciskającą od węża odmy i odczepamy wąż od pokrywy zaworów:
ObrazekObrazek

Odłaczamy wężyk od termostatu:
Obrazek

Wypinamy z zapięć elektrozawór sterujący filtrem z węglem aktywnym:
ObrazekObrazek

Wypinamy wężyk paliwowy:
Obrazek

Ściągamy klamrę trzymającą tylną połówkę obudowy filtra powietrza i wyciągamy pozostałą część obudowy:
ObrazekObrazek

Mamy już dostęp do gaźnika:
Obrazek

Wypinamy przewody elektryczne -
Od nastawnika pszesłony wstępnej:
Obrazek

i od potencjometru przepustnicy:
Obrazek

Jakby ktoś nie wiedział - wtyczkę od potencjometru przepustnicy odpina się naciskając ten drucik (jak wtyczka jest podłaczona, to go nie widać, jest pod spodem):
Obrazek

Odłączamy wtyczkę zasilającą zawór przewietrzania komory pływakowej:
Obrazek

Rozpinamy złączkę za gaźnikiem, zasilającą podgrzewacz paliwa i elektrozawór paliwa:
Obrazek

Odczepiamy przewód masowy gaźnika:
Obrazek

Odłaczamy wtyczkę nastawnika przepustnicy (naciskamy na drucik, tak jak w przypadku wtyczki potencjometru przepustnicy):
Obrazek

Rozpinamy wężyk odpowietrzenia komory pływakowej:
Obrazek

Odpinamy linkę gazu od półksiężyca:
Obrazek

Wusuwamy pancerz linki gazu z gomowej przelotki (nie ruszamy zawleczki na lince ustalającej położenie linki):
Obrazek

Wyciągamy gumową przelotkę:
Obrazek

Kluczem 10 mm odkrecamy gaźnik (uważamy, aby nie uszkodzoć delikatnych mechanizmów gaźnika):
ObrazekObrazekObrazek

Odłączamy przewód paliwowy (poleci trochę paliwa):
Obrazek

Wyciągamy gaźnik z samochodu:
Obrazek

UWAGA! Nie należy obracać gaźnikiem - gdyż wyleje się z niego benzyna. Trzymajmy go zawsze w takiej pozycji, jak jest zamontowany.

Upssss..... Zapominiałem odpiąć przewód od termostatu:
Obrazek

Mamy teraz dostęp do podstawy gaźnika:
Obrazek

Odkręcamy ją (klucz 10mm):
Obrazek

Wyciągamy.....
Obrazek

Czyscimy szmatką powierzchnię kolektora dolotowego, do której przylega podstawa. To samo robimy z powierzchnią spodnią gaźnika (pamiętając o jego nieobracaniu).
Obrazek

Nową podstawę przykręcamy z umiarkowaną siłą. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności, zapinając wszystkie przewody na swoje miejsce i w swoje uchwyty. Pamiętajmy o tym, że śruba, która trzyma gaźnik, a która jest najblizej ściany grodziowej, musi być włożona w korpus gaźnika zanim umieścimy gaźnik na właściwym miejscu - po przykręceniu dwóch pozostałych śrub włożenie tej trzeciej będzie niemożliwe.

UWAGA! Z paliwem nie ma żartów, po złożeniu wszystkiego 10x sprawdźmy, czy opaski zaciskowe są dociągnięte prawidłowo (nie za lekko, ale i nie za mocno), oraz czy wszystkie przewody są odpowiednio zapięte w swoje uchwyty.

I choć wyciągałem gaźnik z samochodu już nie raz, to dziś dopiero zauważyłem, że nawet zawór regulacji ciśnienia paliwa ma swoje specjalne zatrzaski w tylnej obudowie filtra:
Obrazek

Milego dłubania!

: sob lut 27, 2010 16:58
autor: Harry Harry
Chcialbym zapytac gdzie wpiety jest wezyk ktory podaje paliwo. Jesli moglbys zaznacz mi na ktoryms z tych zdjec :)

: wt mar 02, 2010 15:10
autor: krzychu1202
Upssss..... Zapominiałem odpiąć przewód od termostatu:

z kad idzie przewod do tego termosatu ??

Nikt nie wie gdzie to podlaczone jest ??

: sob mar 06, 2010 15:47
autor: Lipek81
Harry Harry pisze:Chcialbym zapytac gdzie wpiety jest wezyk ktory podaje paliwo. Jesli moglbys zaznacz mi na ktoryms z tych zdjec :)
Zobacz na tym zdjęciu:
Lipek81 pisze:Odłączamy przewód paliwowy (poleci trochę paliwa):
I jeszcze tutaj wyraźnie widać, w którym mniejscu dokłądnie jest podłaczonm do gaźnika:
Lipek81 pisze:Upssss..... Zapominiałem odpiąć przewód od termostatu:
krzychu1202 pisze:Upssss..... Zapominiałem odpiąć przewód od termostatu:

z kad idzie przewod do tego termosatu ??
- z przekaźnika 31 nbad skrzynką przekaźników.
krzychu1202 pisze:Nikt nie wie gdzie to podlaczone jest ??
- daruj sobie takie "poganiacze" - jak sam widzisz i tak nie powodują one przeniesienia postu na górę strony.

: sob kwie 24, 2010 21:47
autor: bulek238
mam proźbe gdzie podłączyc węzyki od filtru powietrza prosze o odpowiedz bulek238@wp.pl Obrazek

Wymiana podstawy gaźnika w Golfie mkII 1.6 PN

: sob sie 28, 2010 14:44
autor: Szeski
Witam, sorry, że odkopuje ale odpięły mi się wężyki od filtra powietrza w Golf II 1.6 (zdjęcie jak w poście wyżej zaznaczone po lewej stronie filtra powietrza). Mógłby ktoś podpowiedzieć gdzie je dopiąć? :otepienie: wielkie dzięki za odp

Wymiana podstawy gaźnika w Golfie mkII 1.6 PN

: wt paź 05, 2010 13:23
autor: Pasjonata
Witam. Mam taki problem z golfem II 1.6 benz, silnik odpalał bezproblemowo i dopuki nie zszedł ze ssania wszystko było ok gdy sie zagrzal gasl i nie dalo sie go odpalic, wymienilem więc podstwae gaznika (była uszkodzona), węzyki podcisnienia (dla pewności ze nie lapie lewego pow.) i co najsmieszniejsze po złożeniu nie odpala w ogole, podłączyłem wszystko tak jak było i nie mam zielonego poęcia co teraz. Gaznik to pierburg 2e. Jesli ktoś ma jakis pomysł to proszę o odp.

ps:ten foto poradnik przydalo by sie odświerzyc bo zdjecia na fotosiku wygasły.


Niestety nikt nie odpisal ale poradzilem sobie sam, poprostu musialo mi sie troche wylac z gaznika bezyny i trwalo troche samowyrownanie w gazniku (1dzien po kilka razy pompowanie + odpalanie samochodu)

pzdr

Wymiana podstawy gaźnika w Golfie mkII 1.6 PN

: czw wrz 13, 2012 18:44
autor: MatVWeusz
witam , sory ze odkopuję Temat, alee Poprosił bym o zdjęcia jeszcze raz, bo te w 1 Poście wygasły :grrr: bo zamierzam to zrobić :bigok:

Wymiana podstawy gaźnika w Golfie mkII 1.6 PN

: czw lut 07, 2013 23:08
autor: Robsonnnn
Mi tez by sie przydaly foty :)

Wymiana podstawy gaźnika w Golfie mkII 1.6 PN

: śr cze 12, 2013 16:35
autor: baropl
Mógłby ktoś odswiezyc fotki :)

Wymiana podstawy gaźnika w Golfie mkII 1.6 PN

: pn cze 17, 2013 23:43
autor: barto125
Fotek nie trzeba, tu nie ma żadnej filozofii, wtyczki chyba też wszystkie pasują na jedno miejsce, śruby wszystkie te same są.