Strona 1 z 1

Termometr temperatury zewnętrznnej / Golf 3

: pt lis 21, 2008 22:27
autor: eldorado84
Witam
Bez owijania w bawełnę przejdźmy do rzeczy:
Co potrzebne:
- termometr temp. zew. ; ja mam od -50 do 100 :jezor:
http://www.allegro.pl/item481915541_3su ... rzewo.html

- i listwę z diodami smd
http://www.allegro.pl/item479376969_ela ... ej_3m.html

Ok, teraz rozbieramy termometr. Wyciągamy prostokątną ramkę i ucinamy dolne ramię będzie wyglądać tak

Obrazek

- potem przycinamy listwę z diodami smd no i można na poczotek na "ryja" :grin: przymocować kabelki

Obrazek

- potem wycinamy kawałek ścianki (1), i przyklejamy listwę diodową (ma pasek plejący) (2), wkładamy ramkę wcześniej przyciętą (3). Na zdjęciu zaznaczyłem nr. (4) papier przepuszczający światło, bo wcześniej zdrapałem do samego gołego :hmm: szkiełka folijkę - czego wam narazie nie proponuję na tym etapie (bo sami sprawdzicie jak na ori folijce przepuszcza światło z ledów, ja nie wiem bo nie sprawdzałem)

Obrazek

- no to teraz zaczynamy składać :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

a świeci tak

Obrazek

Co do samego świecenia mi pasi :rolleyes: ; jak dla kogoś za jasno to można dać opornik. Zaznaczam że to moja wersja rozwojowa, każdy może po swojemu wykonać podświetlenie kombinując z folijkami z wyświetlacza albo bawić się lutownicą i zrobić podświetlenie po bokach wyświetlacza lub kupując taki termometr który też można rozłożyć na części pierwsze, po to aby pomalować go na czarno sprayem a nawet wymieniając podświetlenie

http://www.allegro.pl/item482605423_scy ... ometr.html

sądze że moja porada przyda się wszystkim majsterkowiczom :pub:

: pn lis 24, 2008 18:13
autor: PitrekT
Jakiś czas temu wykonałem termomter + woltomierz.Problem pojawił się z odpowiednią obudową jak i miejscem zamocowania. W ręce wpadła mi obudowa TID-a z astry I.Okazuje się,że idealnie pasuje w tunelu po niewielkich przeróbkach.Tak wygląda w aucie:

Obrazek

Tak więc jak by ktoś szukał obudowy tego typu, która pasuje do tunelu MKIII to może zastosować obudowę TID-a.

: śr sty 21, 2009 08:40
autor: eldorado84
PitrekT pisze:Jakiś czas temu wykonałem termomter + woltomierz.Problem pojawił się z odpowiednią obudową jak i miejscem zamocowania. W ręce wpadła mi obudowa TID-a z astry I.Okazuje się,że idealnie pasuje w tunelu po niewielkich przeróbkach.Tak wygląda w aucie:

[url=http://images32.fotosik.pl/406/6252fba8cd0a9c81m.jpg]Obrazek[/URL]

Tak więc jak by ktoś szukał obudowy tego typu, która pasuje do tunelu MKIII to może zastosować obudowę TID-a.
powiem że nie głupio to wygląda, jakie koszty. Jakie są wymiary wyświetlacza, bo twój pomysł będzie dla nie inspiracją do innej zabudowy

: czw sty 22, 2009 21:28
autor: PitrekT
Koszt to ok 70 zł.Co do wyświetlacza LCD to jest to typ 2x20 a wymiary zewnetrzne są następujące 36x118.

: czw sty 22, 2009 22:01
autor: eldorado84
PitrekT pisze:Koszt to ok 70 zł.Co do wyświetlacza LCD to jest to typ 2x20 a wymiary zewnetrzne są następujące 36x118.
czyli wyświetlacz sam wykonałeś - płytka, wyświetacz, podświetlenie itp.? Kożystałeś z jakiegoś schematu? Skąd wziąłeś czujniki temp.?

: pt sty 23, 2009 18:29
autor: PitrekT
Do projektu zakupiłem: wyświetlacz LCD z podświetleniem, obudowa i części.Płytka drukowana, program do procesora oraz montaż zrobiony we własnym zakresie.Co do czujników to są to typowe czujniki cyfrowe z dokładnością pomiaru +/- 0.5 stopnia.

: pt sty 22, 2010 18:39
autor: reansys
Witam,

pozwolę odświeżyć temat. Ja zamontowałem termometr w taki sposób. Kupiłem w Lidlu termometr samochodowy po 14,99 (można jeszcze takie dostać w sklepie bądź kupić na allegro ale już po innych cenach np: http://allegro.pl/item886628613_termome ... iowym.html ).

Wymiarami pasuje idealnie jak 3 zaślepki w konsoli pod panelem nawiewu. Po zdemontowaniu zaślepek trzeba było przerobić termometr. Z tyłu trochę odstaje co znacząco przeszkadza, można wyciąć ramki w konsoli ale później nie zamontujemy zaślepek.

Rozkręcić wystarczy termometr, przedłużyć kabelki, ja dodałem kabel od ładowarki samochodowej. W ten sposób część z baterią umieściłem schowaną w konsoli a sam panel termometru umieściłem w otworze po zaślepkach. Jedyny minus to brak podświetlenia, można go dodać ale to już kwestia gustu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: pt sty 22, 2010 20:57
autor: Karcz3
reansys pisze:przedłużyć kabelki, ja dodałem kabel od ładowarki samochodowej. W ten sposób część z baterią umieściłem schowaną w konsoli a sam panel termometru umieściłem w otworze po zaślepkach. Jedyny minus to brak podświetlenia, można go dodać ale to już kwestia gustu.
Kolego mozesz dokladniej opisac jak podłaczyłes i pod co ten termometr bo on chyba na baterie fabrycznie jest zasilany,

: sob sty 23, 2010 12:27
autor: reansys
Jak rozkręcisz ten termometr zobaczysz płytkę a na niej 4 przewody. + i - od baterii do zasilania płytki oraz + i - do zasilania głośniczka informującego o gołoledzi ( prąd bierze z płytki ). Tak zasilanie jest z normalnej baterii. Ja w połowie długości rozciąłem przewód + i - od płytki, dolutowałem do niego długi przewód ( w moim przypadku kabel od ładowarki samochodowej idealnie pasuje ) a drugi koniec przylutowałem przy baterii. Przewody od głośniczka zostawiłem tak jak były, wyciągnąłem je jedynie wraz z nowym przewodem, zaizolowałem je a na odkrytą płytkę przykręciłem przeźroczysty kawałek plastiku.

Obrazek

Czujnik temperatury zewnętrznej wyrzuciłem do komory silnika obok akumulatora, ale dziś stwierdzam, że przy uruchomionym silniku podczas postoju temperatura źle wskazuje bo łapie ciepło z silnika, ale podczas jazdy spada i pokazuje fizyczny stan. Wezmę go obniżę gdzieś obok zderzaka.

: sob sty 23, 2010 18:36
autor: Karcz3
no własnie ja tez mam w zderzaku czujnik i na postoju mi łapoe ciepło od silnika i źle wskazuje, ja sie zastanawiam jak mozna podłaczyc zasilanie bezposrednio pod instalacje z samochodu omijajac baterie ale nie wiem jak to podłaczyc zeby nie spalic bo napiecie z bateri jest mniejsze niz w instalacji samochodu.