Strona 1 z 7

mont. i dem. alterant.+wym. na koło pasowe ze sprzęgiełkiem

: pt wrz 12, 2008 21:16
autor: jaszczur
wiec tak moi mili,jeśli ktoś narzeka na piszczenie paska,drżenie napinacza i inne niepokojące odgłosy dochodzące z paska mikro,to bardzo dobrym rozwiązaniem jest montaż koła pasowego na alternator ze sprzągłem jednokierunkowym,zakupiłem wiec rouvilla o nr evr 55471,a oto porada jak to prosto i szybko wykonać,czas operacji to 40 min :bajer:
1.narzędzia potrzebne do naszych prac
-nasadki 8,10,24,kombinerki,breszka,oraz specjalny klucz do dokręcenia koła ze sprzęgiełkiem (patrz foty poniżej),oraz oczywiście same koło pasowe


Obrazek Obrazek

2.następnie odkręcamy i wypinamy przewody dochodzące do altka i demontujemy obudowę filtra powietrza

Obrazek Obrazek

3.następnie ściągamy pasek mikro,użyłem breszki ponieważ,łatwiej szybciej i wygodniej :bajer:

Obrazek

Obrazek

4.po demontażu paska przystępujemy do demontażu alternatora,czyli nasadka nr 13 wykręcamy śruby mocujące,przy czym do tej 2 dolnej tez trzeba użyć breszki(przytrzymać musi 2 osoba aby wykręcić dolna śrubę-patrz foto powyżej)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

altek będzie ciasno siedział to jedna osoba go trzyma 2a 2 delikatnie breszką podważa

Obrazek

5.następnie alternator wkręcamy za koło pasowe w imadło i nasadka 24 wykręcamy stare zwykłe koło

Obrazek

6.następnie alternator mocujemy w imadle w poniżej pokazany sposób i za pomocą specjalnych kluczy wkręcamy nowe koło ze sprzęgiełkiem

Obrazek Obrazek

7.po montażu kółka zakładamy altek i całą resztę powyżej ciesząc się błoga ciszą :pub:

Obrazek

a tu krótki filmik poglądowy z zachowania się napinacza i rolki napinacza,paska mikro,po wymianie(jak widać 0 drgań),bloga cisza tylko słychać przyjemny dla ucha klekot :grin:
[youtube][/youtube]

: sob wrz 13, 2008 16:22
autor: miś fazi
fajna sprawa , napisz prosze ile kosztuje takie kółko , i czy taki klucz do przykręcania takiego kółka można dostać bez problemu

: sob wrz 13, 2008 17:02
autor: jaszczur
miś fazi, ok 170 zł,klucz ten zewnętrzny ok 36 zł,ten wewnętrzny 14 zł

: sob wrz 13, 2008 17:04
autor: jaszczur
miś fazi pisze:i czy taki klucz do przykręcania takiego kółka można dostać bez problemu
w intercars

: sob wrz 13, 2008 18:04
autor: miś fazi
dzięki piękne za info

: sob wrz 13, 2008 18:10
autor: jaszczur
poprawiłem filmik już głosem jest :bajer:

: czw paź 16, 2008 15:10
autor: Robertuss
kurde u mnie tez nie za cicho to wszystko chodzi :(
łozysko w rolce napinacza mam chyba do wymiany bo słychac dziwne "tykanie"!
a nie wystarczy wymienic samej rolki, napinacza (tj. tej sprężyny napinającej) i tulejek?
to kółko pasowe ze sprzęgiełkiem troche kosztuje...:(

: czw paź 16, 2008 16:17
autor: jaszczur
Robertuss pisze:a nie wystarczy wymienic samej rolki, napinacza (tj. tej sprężyny napinającej) i tulejek?
ja to robiłem wymieniłem dosłownie wsio,dopiero po załozeniu kólka ustało

: pn paź 20, 2008 22:33
autor: Kri$
jaszczur, a czy Tobie piszczalo tylko na zimnym przez kilka sekund po odpaleniu czy w innych sytuacjach rowniez?
Pytam, bo mam AFN, wyczytalem, ze poranne piszczenie, to niekoniecznie pasek, rolka, napinacz tylko wlasnie moze to byc wina kola pasowego ze sprzegielkiem.

: pn paź 20, 2008 23:15
autor: jaszczur
Kri$, na samym poczatku jak był zimny,później cały czas

: śr sty 14, 2009 10:27
autor: marrcin
jaszczur, ja mam taki problem że mi piszczy jak zimny , po przejechaniu ok 4km ustaje , jak wezme imbusem napręże w napinaczu tą środkową srubke to ucicha jak w drugą strone poluzuje to więcej słychac. Niecałe 2 lata temu wymieniałem ten napinacz bo nie piszczał ale wibrowało wszystko i teraz nie wiem czy wymieniać napinacz czy kupić tą rolke ze sprzęgiełkiem. Tu też mam do Ciebie pytanie czy wszystko pasuje OK czy coś trzeba przerabiać itp? Ile mechanik może zawołać za wymiane tego?
Na allegro znalazłem takie aukcjie:
http://moto.allegro.pl/item520606471_ko ... _audi.html
http://moto.allegro.pl/item510595890_ko ... _audi.html
http://moto.allegro.pl/item510644173_ko ... _audi.html
wszystkie niby pasują do AHU , czy one się różnią?

: śr sty 14, 2009 15:04
autor: jaszczur
marrcin, wszystko w zależności jaki masz altek ja mam 120 amper i nr rolki widać na 1 focie,co do roboty,samemu bym to robił bo filozofii nie ma,jeśli byś się zdecydował na takie kółko(a warto mieć spokój) to i kupisz klucz do tego bo się przyda w przyszłości

: śr sty 14, 2009 17:18
autor: AFN140KM
jaszczur pisze:...ja to robiłem wymieniłem dosłownie wsio,dopiero po załozeniu kólka ustało...
Potwierdzam! Ja u siebie również wymieniłem wszystko (pasek, rolka napinacza, napinacz, tulejki dźwigni napinacza) i dopiero wymiana kółka alternatora ze sprzęgiełkiem dała zadowalający efekt. Teraz jak jest zimno to popiszczy tak ok. 5 sekund po uruchomieniu zimnego silnika i potem jest cisza.

: śr sty 14, 2009 18:26
autor: marrcin
A powiedzcie mi na czym polega praca w tej rolce ze sprzęgiłkiem bo rozumiem ze teraz mam rolke bez sprzęgiełka?
AFN140KM pisze:dopiero wymiana kółka alternatora

ile płaciłeś za tą rolke bo na alegro są po 170zł a w sklepie mi powiedział 340zł !