Aktualny link:
Kod: Zaznacz cały
http://www.vwgolf.pl/porady/podwojne-kontrolki-kierunkowskazow-golf-mk2/
EDIT. Mógłby ktoś wyjasnić jak to zrobić? Mam instalacje na dwie wtyki i jedyny przewód jaki mi idzie od migaczy we wtyczce zegarów to
niebiesko-różowy, który miga razem z awaryjnymi, lewym albo prawym migaczem. Natomiast znalazłem takie przewody:
czarno-biały, który miga razem z lewym migaczem i
czarno-zielony, który miga razem z prawym migaczem. I teraz myśle czy po prostu lewy polaczyc z lewym, prawy z prawym? Ale wtedy czy beda migaly obydwa jak się włączy awaryjne?
EDIT2. Zrobiłem próbe i wyszło tak:
1. Podczas połączenia jak w poradniku tj. przeciwsobnie cokolwiek to znaczy, na włączonym zapłonie miga albo lewy, albo prawy migacz na desce, przy włączeniu awaryjnych na desce nic nie miga. Na zgaszonym zapłonie również nic nie miga na desce.
2. Próba polegała na tym, że obydwu diodom w desce dałem stały minus/masę i odpowiednio połączyłem plus jednej diody z czarno-zielonym w przełączniku awaryjnych. Plus drugiej diody natomiast z czarno-białym w przełączniku awaryjnych(nie mylic z czarno-białym i zielonymi prążkami co jakiś czas!). Na przewodach plusowych oczywiście dałem oporniki. I teoretycznie wyszło wszystko dobrze bo na zgaszonym zapłonie migają na desce 2 diody od awaryjnych, natomaist włączając migacze nic nie miga. Ponadto na zapalonym zapłonie lewy migacz to lewa dioda, prawy migacz to prawa dioda i awaryjne to obydwie diody. Wszystko się zgadza więc raczej połącze wg tego drugiego mojego schematu, a nie schematu Diody83, ale moje pytanie do Was czy ma to jakies negatywne skutki na instalacje albo czy gdzies nie popelnilem bledu? I co Dioda83 miał w zamyśle łącząc te diody przeciwsobnie?