Porada jak zalozyc centralny zamek w MK2 5D
: śr lip 16, 2008 19:21
Wybieramy najtańszy zestaw centralnego zamka bo im taniej tym lepiej dla naszej kieszeni.
Są 2 rodzaje siłowników i 2 rodzaje ich działania.
Rodzaje główek w siłownikach (zależy jakie nam potrzeba):
a) obracane
b) nie obracane
Rodzaje działania:
a) "szarpiące" (ze sprzęgiełkiem) tylko raz się z nimi spotkałem i nie polecam ich - chyba że nam zamki zamarzają to wówczas wskazane jest ich użycie ale w golfach nie potrzebne są.
b) na listwie zębatej (obecnie najbardziej popularne)
Ja użyłem obracanych (białe główki) i nie obracanych (czarne ale oba rodzaje wykonane na listwie zębatej)
Zaczynamy od odkręcenia śrubek i demontażu poszyć wewnętrznych drzwi
Klamkę (ramkę klamki) zdejmujemy przesuwając w stronę zamka drzwi
Korbkę zdejmujemy zaczynając od jej zaślepki i odkręcenia śrubki
Następnie podważamy od dolnej jej części zaślepkę i odkręcamy 2 śrubki (przyda się tu większy wkrętak)
Cały boczek podnosimy w górę bo musimy zdjąć go z rantu w drzwiach.
Zdejmujemy nakładki plastikowe z progów i przeciągamy instalację (przewody) do każdego siłownika. Zdejmujemy osłony znajdujące się za słupkiem z pasami i przeciągamy poprzez otwory tak aby wyciągający się pas nie ocierał o przewody.
Zdejmujemy zaślepki ze słupków od zewnętrznej strony i robimy w nich otwory na przewody (możemy użyć wkrętaka lub nożyka i tą samą czynność w zaślepkach od drzwi)
Musimy nawiercić i kombinerkami "wyskubać" miejsce połączenia cięgna siłownika z cięgnem "rygielka" od blokowania dzrzwi.
Poglądowe zdjęcia dla każdych z drzwi
Dla estetyki można założyć coś na te przewody połączeniowe miedzy słupkiem a drzwiami jak kogoś rażą te kolorowe przewody np. kawałek szlaufa ogrodowego bądź coś podobnego.
Składamy analogicznie tylko pamiętajmy aby po nałożeniu na górny rant w drzwiach założyć na dole na te 2 plastikowe elementy i dopiero wkręcać wkręty po zew. i wew. stronie drzwi.
Po chwilach emocji mamy zamontowany centralny i przeciągniętą instalacje.
Jeśli decydujemy się na montaż alarmu + centralny to nie musimy montować sterownika do centralnego tylko łączymy siłowniki bezpośrednio pod centralkę alarmową. No chyba ze chcemy aby centralny był niezależny od alarmu. Wówczas siłownik 5 przewodowy (w komplecie 1 lub 2 sztuki) steruje resztą siłowników poprzez sterownik.
W przypadku samego centralnego wystarczy sterownik podpiąć pod + i - zasilania.
Jeśli alarm ma sterować to również + i - ale i krańcówki drzwi, przedniej klapy, sygnalizacja kierunkami, blokada zapłonu i inne .... . Troszke tego jest ale wszystko da się zrobić.
Nigdy nie miałem natomiast okazji pobawić się fabrycznym centralnym.
Montowałem kilkanaście centralnych zamków i alarmów.
Jak coś nie jasne pytać
Są 2 rodzaje siłowników i 2 rodzaje ich działania.
Rodzaje główek w siłownikach (zależy jakie nam potrzeba):
a) obracane
b) nie obracane
Rodzaje działania:
a) "szarpiące" (ze sprzęgiełkiem) tylko raz się z nimi spotkałem i nie polecam ich - chyba że nam zamki zamarzają to wówczas wskazane jest ich użycie ale w golfach nie potrzebne są.
b) na listwie zębatej (obecnie najbardziej popularne)
Ja użyłem obracanych (białe główki) i nie obracanych (czarne ale oba rodzaje wykonane na listwie zębatej)
Zaczynamy od odkręcenia śrubek i demontażu poszyć wewnętrznych drzwi
Klamkę (ramkę klamki) zdejmujemy przesuwając w stronę zamka drzwi
Korbkę zdejmujemy zaczynając od jej zaślepki i odkręcenia śrubki
Następnie podważamy od dolnej jej części zaślepkę i odkręcamy 2 śrubki (przyda się tu większy wkrętak)
Cały boczek podnosimy w górę bo musimy zdjąć go z rantu w drzwiach.
Zdejmujemy nakładki plastikowe z progów i przeciągamy instalację (przewody) do każdego siłownika. Zdejmujemy osłony znajdujące się za słupkiem z pasami i przeciągamy poprzez otwory tak aby wyciągający się pas nie ocierał o przewody.
Zdejmujemy zaślepki ze słupków od zewnętrznej strony i robimy w nich otwory na przewody (możemy użyć wkrętaka lub nożyka i tą samą czynność w zaślepkach od drzwi)
Musimy nawiercić i kombinerkami "wyskubać" miejsce połączenia cięgna siłownika z cięgnem "rygielka" od blokowania dzrzwi.
Poglądowe zdjęcia dla każdych z drzwi
Dla estetyki można założyć coś na te przewody połączeniowe miedzy słupkiem a drzwiami jak kogoś rażą te kolorowe przewody np. kawałek szlaufa ogrodowego bądź coś podobnego.
Składamy analogicznie tylko pamiętajmy aby po nałożeniu na górny rant w drzwiach założyć na dole na te 2 plastikowe elementy i dopiero wkręcać wkręty po zew. i wew. stronie drzwi.
Po chwilach emocji mamy zamontowany centralny i przeciągniętą instalacje.
Jeśli decydujemy się na montaż alarmu + centralny to nie musimy montować sterownika do centralnego tylko łączymy siłowniki bezpośrednio pod centralkę alarmową. No chyba ze chcemy aby centralny był niezależny od alarmu. Wówczas siłownik 5 przewodowy (w komplecie 1 lub 2 sztuki) steruje resztą siłowników poprzez sterownik.
W przypadku samego centralnego wystarczy sterownik podpiąć pod + i - zasilania.
Jeśli alarm ma sterować to również + i - ale i krańcówki drzwi, przedniej klapy, sygnalizacja kierunkami, blokada zapłonu i inne .... . Troszke tego jest ale wszystko da się zrobić.
Nigdy nie miałem natomiast okazji pobawić się fabrycznym centralnym.
Montowałem kilkanaście centralnych zamków i alarmów.
Jak coś nie jasne pytać