Termometr w desce rozdzielczej MK III
: czw cze 16, 2005 10:19
Montaż termometra w deskę rozdzielczą GOLF MK III.
Największym problemem i kosztem zarazem jest znalezienie takiego właśnie termometra jaki udało mi się znaleźć.
Termometr którego szukamy powiniem mieć:
- wymiary zaślepki
- czarny kolor
- zasilanie 12V DC
- dwa czujniki (temp. Wewnętrznej i zewnętrznej)
Są to w sumie wszystkie warunki jakie termometr musi spełnić żeby zainstalować go do naszego Golfa.
Instalację rozpoczynamy od odcięcia czujnika temperatury zewnętrznej który znajduje się na kablu. Wiadomo że trzeba będzie zainstalować go na zewnątrz auta i to w miejscu schowanym przed bezpośrednim słońcem i wiatrem.
Ja wybrałem wewnętrzną stronę wzmocnienia zderzaka, tuż za zaślepką między halogenem i kierunkiem.
Czujnik temperatury wewnętrznej jest zamontowany wewnątrz termometra więc z nim nie musimy nic robić.
Do przeciągnięcia przewodu od czujnika wykorzystałem oryginalny otwór w grodzi silnika i kabiny samochodu, przewód poprowadziłem po błotniku i w dół koło światła.
Zasilanie termometr dostał z bardzo łatwo dostępnego miejsca, mianowicie z kostki radia.
Żeby zamontować termometr w deskę rozdzielczą i uniknąć niepotrzebnych trzasków i dźwięków których nikt z nas nie lubi wykorzystałem zwykłą chusteczkę higieniczną (jako izolator) i okleiłem termometr dookoła czarną taśmą izolacyjną. Może sposób śmieszny, ale działa. W ten sposób termometr otrzymał miękkie obramowanie i idealnie wpasował się w deskę rozdzielczą.
Mam nadzieję żę mój poradnik pozwoli wam zainstalować nowe urządzenie w swoim aucie i cieszyć się komfortową jazdą w zimie a także latem.
Jeśli twój licznik nie posiada MFA to jest to najtańsze rozwiązanie a zarazem najlepsze żeby znać temperatury panujące w aucie i po za nim.
Na rynku można także spotkać tak rozwinięte urządzenia jak produkt firmy In.Pro Chech Temp II ale jego cena jest ok. ośmiokrotnie wyższa niż koszt wykonania mojego projektu.
Największym problemem i kosztem zarazem jest znalezienie takiego właśnie termometra jaki udało mi się znaleźć.
Termometr którego szukamy powiniem mieć:
- wymiary zaślepki
- czarny kolor
- zasilanie 12V DC
- dwa czujniki (temp. Wewnętrznej i zewnętrznej)
Są to w sumie wszystkie warunki jakie termometr musi spełnić żeby zainstalować go do naszego Golfa.
Instalację rozpoczynamy od odcięcia czujnika temperatury zewnętrznej który znajduje się na kablu. Wiadomo że trzeba będzie zainstalować go na zewnątrz auta i to w miejscu schowanym przed bezpośrednim słońcem i wiatrem.
Ja wybrałem wewnętrzną stronę wzmocnienia zderzaka, tuż za zaślepką między halogenem i kierunkiem.
Czujnik temperatury wewnętrznej jest zamontowany wewnątrz termometra więc z nim nie musimy nic robić.
Do przeciągnięcia przewodu od czujnika wykorzystałem oryginalny otwór w grodzi silnika i kabiny samochodu, przewód poprowadziłem po błotniku i w dół koło światła.
Zasilanie termometr dostał z bardzo łatwo dostępnego miejsca, mianowicie z kostki radia.
Żeby zamontować termometr w deskę rozdzielczą i uniknąć niepotrzebnych trzasków i dźwięków których nikt z nas nie lubi wykorzystałem zwykłą chusteczkę higieniczną (jako izolator) i okleiłem termometr dookoła czarną taśmą izolacyjną. Może sposób śmieszny, ale działa. W ten sposób termometr otrzymał miękkie obramowanie i idealnie wpasował się w deskę rozdzielczą.
Mam nadzieję żę mój poradnik pozwoli wam zainstalować nowe urządzenie w swoim aucie i cieszyć się komfortową jazdą w zimie a także latem.
Jeśli twój licznik nie posiada MFA to jest to najtańsze rozwiązanie a zarazem najlepsze żeby znać temperatury panujące w aucie i po za nim.
Na rynku można także spotkać tak rozwinięte urządzenia jak produkt firmy In.Pro Chech Temp II ale jego cena jest ok. ośmiokrotnie wyższa niż koszt wykonania mojego projektu.