Wymiana amortyzatorów tył

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Wymiana amortyzatorów tył

Post autor: lolo_golf » sob mar 01, 2008 15:55

Dziś wymieniałem amortyzatory z tyłu i postanowiłem zrobić poradę. Na razie bez fotek przy pracy bo zapomniałem aparatu ale sprawa jest banalnie prosta i na pewno komuś sie przyda. Przed zmianą szukałem o tym na forum i co do golfa 4 to nie ma za wiele :chytry:

Wszystko wygląda tak:
Obrazek

A teraz jak to zrobić:

Podnosimy samochód. Wystarczy zwykły fabryczny podnośnik aby unieść sobie tył z jednej strony. Polecam podłożyć sobie jakiś pieniek itp pod auto, zaciągnąć ręczny i podłożyć coś pod resztę kół - dla bezpieczeństwa.
1. Ściągamy koło. Po ściągnięciu koła wszystko mamy na wierzchu.
2. Odkręcamy śrube numer 8/9 (dwa klucze 17). I mamy luźny amor na dole.
3. Teraz odkręcamy śruby 11(są dwie po dwóch stronach) (klucz nasadowy 17).
4. Wyjmujemy cały amortyzator na bok.

5. Ściągamy plastikową czapeczkę numer 5 i widzimy śrubę numer 13 (klucz plaski 16).
6. Odkręcamy śrubę 13 i wszystko ładnie z góry nam schodzi. Czyli metalowe mocowanie i odboje.
7. Czesci 2 i 14 nie ruszamy - sa przymocowane do amortyzatora.
8. Potem zakładamy nowy odbój na amor , na górę metalowe mocowanie amora i skręcamy śrubkę numer 13 do oporu tak aby nie było luzu.
9. Skręcony zestaw wkładamy w nadkole i przykręcamy śruby 11 mocno dokręcając.
10. Celujemy amorem w belkę i przykręcamy go na dole śrubą 8/9.
Gotowe. Polecam przy robocie każdą śrubę wyczyścić szczotką drucianą i przed przykręceniem nasmarować smarem.

Obok podałem ceny i porównania z ASO i sklepem motoryzacyjnym - są dość znaczne :kac:
Zabieg ten nie ingeruje w ustawienia auta jak np. z przodu (geometria), także możemy wszystko spokojnie rozkręcić i po złożeniu bedzie wszystko jak należy.
Myślę że komus sie to przyda. Jeżeli czego nie rozumiesz pytaj!
Ostatnio zmieniony sob mar 01, 2008 23:23 przez lolo_golf, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob mar 01, 2008 16:20

podaj jeszcze momenty dokręcania bo to bardzo ważne oraz jak podniesione było auto.
pzdr sas
Ostatnio zmieniony sob mar 01, 2008 16:21 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » sob mar 01, 2008 23:17

sas_gti pisze:podaj jeszcze momenty dokręcania bo to bardzo ważne oraz jak podniesione było auto.
pzdr sas
Myślę że teraz jest oki :pub:



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz mar 02, 2008 14:44

nadal nie podałeś momentów dokręcania któe podaje się w Nm. Dokręcanie śrub "do oporu" jest karygodne!
Ostatnio zmieniony ndz mar 02, 2008 14:45 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » ndz mar 02, 2008 15:51

O dzięki damcio151 Po prostu nie miałem takich danych. Ale prawda jest taka że prawie nikt nie ma dobrego klucza dynamometrycznego w swoim garażowym zaciszu i nikt nie będzie sprawdzał każdej śruby takim kluczem :chytry: Dokręca sie z czuciem i jest okej. Ale rozumiem porada to porada!



jakub1989
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn mar 23, 2009 23:01
Lokalizacja: znienacka

Post autor: jakub1989 » sob maja 08, 2010 16:50

Jak z wymianą przednich można to w domu zrobić ??
Macie jakąś instrukcje??



DariuszK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: pt maja 16, 2008 18:51
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: DariuszK » sob maja 08, 2010 17:25

zmieniałem juz w dwóch golfach i śruby oznaczone 13 sa na klucz 16mm :) należy uważać po prawej stronie bo nadkole przeszkadza z dojściem klucza i można krzywo wkręcić a potem to juz pupa jak gwint sie obrobi :)
Ostatnio zmieniony sob maja 08, 2010 17:26 przez DariuszK, łącznie zmieniany 1 raz.



karolw2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 20:59

Post autor: karolw2 » wt cze 22, 2010 12:39

Czy ma ktoś poradę do Mk IV na przód ?????



Awatar użytkownika
beetle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: pt sie 10, 2007 14:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: beetle » ndz lip 04, 2010 20:12

zagraniczna porada przód i tył:
http://noahlh.com/car/coilover_howto/
na zachętę:
Obrazek


Krzycho, black new beetle 2.0i apk>aqy '99
www.newbeetle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
GregorGT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: pt lis 27, 2009 10:48
Lokalizacja: DB
Auto: Golf 7 2.0 TDI był Astra h 1.9 cdti był golf II gtd był golf IV tdi

Wymiana amortyzatorów tył

Post autor: GregorGT » pt lis 05, 2010 00:54

Ja już tył sobie zmieniłem :) Jedna uwaga - większość śrub jest na 16... Ale opislolo_golf, jest super.



Awatar użytkownika
eBox
Emeryt COMPATTO
Emeryt COMPATTO
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 15, 2010 22:49
Lokalizacja: Nowy świat

Re: Wymiana amortyzatorów tył

Post autor: eBox » sob kwie 02, 2011 21:47

Tak potwierdzam że na rozmiar śrub to 16, a i jeszcze jedna uwaga: żeby odkręcić śrubę numer 13 trzeba użyć klucza płaskiego oczkowego (najlepiej wygiętego) bo trzeba od góry chwycić końcówkę w imadło albo coś innego żeby się nie kręciło (trzeba inaczej mówiąc skontrować bo tak to wszystko będzie się obracać).



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Wymiana amortyzatorów tył

Post autor: Shmatan » ndz kwie 03, 2011 10:01

jakub1989, dziś pojawi się moja porada odnośnie wymiany sprężyn na obniżające - po niej zorientujesz się jak wymienić amory z przodu

lolo_golf, fakt, banalnie proste ;) dobry opis :pub:



Awatar użytkownika
karasbp
VW Grupa Podlasie
VW Grupa Podlasie
Posty: 458
Rejestracja: wt sty 30, 2007 00:00
Lokalizacja: Białystok / Bielsk Podlaski
Kontakt:

Re: Wymiana amortyzatorów tył

Post autor: karasbp » pn cze 20, 2011 20:27

Dobra porada :pub:
Mam pytanie, jeśli chcę wymienić tylko odboje to muszę cały amor wykręcić czy wystarczy z góry odkręcić? (śruby 11)


Obrazek
MK4 1.8T 20V "SMURF" by karasbp ----> viewtopic.php?f=89&t=413843
BBI Squad :)

Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Wymiana amortyzatorów tył

Post autor: lolo_golf » śr cze 29, 2011 12:37

Całość. Z resztą jak odkrecisz 11 to zostaje ci tylko jedna śrubka :chytry:



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości