Strona 1 z 3

wymiana oleju w skrzyni

: pt maja 20, 2005 10:56
autor: szorka

: pt maja 20, 2005 12:05
autor: szorka
-skręcasz koło
-wsadzasz głowę widzisz otwór spustowy
-sięgasz ręką odkręcasz korek i spuszczasz olej
- otwór wlewowy w golf II 1.6/1.8 jest z boku czyli skrecasz koło w drugą stronę i odkręcasz korek lub ak masz długą ręke to od góry (z komory silnika)
-w 1.3 NZ jest inna lokalizacja korków więc cały ten opis można sobie wsadzić :helm:

: śr maja 03, 2006 18:14
autor: egons
Właśnie ja też ostatnio chciałem sprawdzić stan oleju w skrzyni i szukając śruby do sprawdzania stanu oleju wszystko wskazywało na to, że to jest śruba nr 1 pokazana na zdjęciu. Ale chyba niestety nie trafiłem bo po jej wykręceniu i ponownym wkręceniu biegi zaczeły chodzić o wiele gorzęj, ciężej trudno niektóre wrzucicć. i teraz mam pytanie do czego taśruba i co nabroiłem wykręcjąc ją?
A jeśli to nie ta do sprawdzanie stanu to która to? Gdzie jest wlew oleju w tej skrzyni? Bo to co jest widoczne na zdjęciu jako 2 to jak rozumiem spust oleju ze skrzyni.
Bardzo proszę o szybką pomoc bo teraz strach jeżdzić bo niewiem czy przez wykręcenie śruby nr 1 nic się nie poprzestawiało czy w czasie jazdy może się teraz coś stać?
Mój golfik to rocznik 89 , 1.3 benzyna na gaźniku, skrzynia 4-biegowa

: śr maja 03, 2006 23:31
autor: To_mas
Nie no śruba numer 2 to jesli dobrze kojarze (to ta która widać po odkręceniu lewego przedniego koła ???) Jesli tak to to jest śruba od stanu oleju podnosisz auto odkrecasz koło odkrecasz srube nr 2 i wstrzykuszesz najlepiej takim specjalnym czymś albo cos sobie dorobic :)))) olej (wczesniej ustawiasz auto mniej wiecej w poziomie ) Jak sie zaczyna wylewać to zakrecasz i gotowe :)

[ Dodano: Sro Maj 03, 2006 23:32 ]
Ja mam oczysiescie diesla:)

: czw maja 04, 2006 08:58
autor: egons
Śruba nr 2 to moim zdaniem spust oleju i nie bardzo by było przez nią olej lać bo jest ona na samym dole to zaraz by wylatywał, ale to moje zdanie. A czy ktos jest mi w stanie powiedzieć do czego jest śruba nr 1, co nabroiłem odkręcają ją , dlaczego teraz mi biegi źle wchodzą??? Co teraz mam zrobić??? I jeżeli mam racje co do śruby nr 2 to gdzie w tej skrzyni jest wlew oleju i która śruba służy do sprzawdzania stanu?

: wt lip 25, 2006 19:16
autor: marceliii
A nie można dolac oleju przez czujnik cofajnia , tzn. ten czujnik od wstecznego ?
Tak poprostu wlać 2 litry i już ?
:)

: sob lut 10, 2007 15:09
autor: chosen
A ja mam takie pytanie, jakiego oleju użyć na dolewke do skrzyni biegów, i czy wlewa się go od komory silnika od góry mam na skrzyni takie duzy zielony korek. A teraz samochód jaki mam:
Golf II GTI, 8v silnik PF. 1991r.

: ndz lut 11, 2007 23:57
autor: marceliii
Było już wiele razy o tym pisane na forum , 75W 90 , najlepiej castrola , ale ogólnie to każdy byle spełniał normy gl-4 .
A wchodzi albo 2 litry , albo 3,2 litra , w zależności od skrzyni .
:)
Jeśli się pomyłiłem , niech mnie ktoś poprawi .
P.S. Nie dolewaj oleju , lepiej wymienić jak już jest taka potrzeba , przeciez nie robi się tego co roku , więc nie zbankrutujesz .
:P

: czw sie 27, 2009 22:17
autor: stefano1982
egons pisze:Właśnie ja też ostatnio chciałem sprawdzić stan oleju w skrzyni i szukają śruby do sprawdzania stanu oleju wszystko wskazywało na to, że to jest śruba nr 1 pokazana na zdjęciu. Ale chyba niestety nie trafiłem bo po jej wykręceniu i ponownym wkręceniu biegi zaczeły chodzić o wiele gorzę, ciężej trudnu niektóre wrzucicć. i teraz mam pytanie do czego taśruba i co nabroiłem wykręcjąc ją?
A jeśli to nie ta do sprawdzanie stanu to która to? Gdzie jest wlew oleju w tej skrzyni? Bo to co jest widoczne na zdjęciu jako 2 to jak rozumiem spust oleju ze skrzuni.
Bardzo proszę o zybką pomoc bo teraz strach jeżdzić bo niewiem czy przez wykręcenie śruby nr 1 nic się nie poprzestawiało czy w czasie jazdy może się teraz coś stać?
Mój golfik to rocznik 89 , 1.3 benzyna na gaźniku, skrzynia 4-biegowa
Kolego śryba nr 1 to niestety nie korek spustowy, ani wlewu oleju (też tak myślałem) to jest podobno śruba potrzymująca całą stertę wodzików w skrzyni, które odpowiadają za kierunek biegów, ja zrobiłem podobnie wykręciłem ją i niestety skrzynia była do rozbiórki ponieważ wszystkie biegi szlag trafił delikatnie mówiąc. Śruba nr 2 to własnie korek spustowy.

: pt sie 28, 2009 10:53
autor: mlodyyx
chosen pisze:A ja mam takie pytanie, jakiego oleju użyć na dolewke do skrzyni biegów, i czy wlewa się go od komory silnika od góry mam na skrzyni takie duzy zielony korek. A teraz samochód jaki mam:
Golf II GTI, 8v silnik PF. 1991r.
własnie mozna przez ten zielony korek ? ja mam 1,9 td

: pt sie 28, 2009 14:28
autor: chosen
mlodyyx, nie mozna.
ja wlewałem przez czujnik cofania :)

: pt wrz 04, 2009 13:27
autor: KoguT
wlew oleju jest na tej sciance co wylew zaznaczony nr 2
tylko ze ponad przegubem

a jak sie wlewa przez czujnik wstecznego to jest za malo oleju w skrzyni

: wt wrz 22, 2009 16:57
autor: Brejna
A jak to wygląda w mk2 1,3Nz
przymiezam sie do wymiany oliwy i tak sie zastanawiam gdzie mam spust i którędy wlac nowy. Moja golfina jest z 91 roku skrzynia 5
moze macie jakąś fotke jak to wyglada!