wymiana oleju w skrzyni

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
szorka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 22:42
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

wymiana oleju w skrzyni

Post autor: szorka » pt maja 20, 2005 10:56



www.vwsquad.prv.pl

Awatar użytkownika
szorka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 22:42
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Post autor: szorka » pt maja 20, 2005 12:05

-skręcasz koło
-wsadzasz głowę widzisz otwór spustowy
-sięgasz ręką odkręcasz korek i spuszczasz olej
- otwór wlewowy w golf II 1.6/1.8 jest z boku czyli skrecasz koło w drugą stronę i odkręcasz korek lub ak masz długą ręke to od góry (z komory silnika)
-w 1.3 NZ jest inna lokalizacja korków więc cały ten opis można sobie wsadzić :helm:


www.vwsquad.prv.pl

egons
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 20:14
Lokalizacja: Grudzadz
Kontakt:

Post autor: egons » śr maja 03, 2006 18:14

Właśnie ja też ostatnio chciałem sprawdzić stan oleju w skrzyni i szukając śruby do sprawdzania stanu oleju wszystko wskazywało na to, że to jest śruba nr 1 pokazana na zdjęciu. Ale chyba niestety nie trafiłem bo po jej wykręceniu i ponownym wkręceniu biegi zaczeły chodzić o wiele gorzęj, ciężej trudno niektóre wrzucicć. i teraz mam pytanie do czego taśruba i co nabroiłem wykręcjąc ją?
A jeśli to nie ta do sprawdzanie stanu to która to? Gdzie jest wlew oleju w tej skrzyni? Bo to co jest widoczne na zdjęciu jako 2 to jak rozumiem spust oleju ze skrzyni.
Bardzo proszę o szybką pomoc bo teraz strach jeżdzić bo niewiem czy przez wykręcenie śruby nr 1 nic się nie poprzestawiało czy w czasie jazdy może się teraz coś stać?
Mój golfik to rocznik 89 , 1.3 benzyna na gaźniku, skrzynia 4-biegowa
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony czw lis 12, 2009 20:51 przez egons, łącznie zmieniany 1 raz.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr maja 03, 2006 23:31

Nie no śruba numer 2 to jesli dobrze kojarze (to ta która widać po odkręceniu lewego przedniego koła ???) Jesli tak to to jest śruba od stanu oleju podnosisz auto odkrecasz koło odkrecasz srube nr 2 i wstrzykuszesz najlepiej takim specjalnym czymś albo cos sobie dorobic :)))) olej (wczesniej ustawiasz auto mniej wiecej w poziomie ) Jak sie zaczyna wylewać to zakrecasz i gotowe :)

[ Dodano: Sro Maj 03, 2006 23:32 ]
Ja mam oczysiescie diesla:)



egons
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 20:14
Lokalizacja: Grudzadz
Kontakt:

Post autor: egons » czw maja 04, 2006 08:58

Śruba nr 2 to moim zdaniem spust oleju i nie bardzo by było przez nią olej lać bo jest ona na samym dole to zaraz by wylatywał, ale to moje zdanie. A czy ktos jest mi w stanie powiedzieć do czego jest śruba nr 1, co nabroiłem odkręcają ją , dlaczego teraz mi biegi źle wchodzą??? Co teraz mam zrobić??? I jeżeli mam racje co do śruby nr 2 to gdzie w tej skrzyni jest wlew oleju i która śruba służy do sprzawdzania stanu?
Ostatnio zmieniony czw lis 12, 2009 20:55 przez egons, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » wt lip 25, 2006 19:16

A nie można dolac oleju przez czujnik cofajnia , tzn. ten czujnik od wstecznego ?
Tak poprostu wlać 2 litry i już ?
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » sob lut 10, 2007 15:09

A ja mam takie pytanie, jakiego oleju użyć na dolewke do skrzyni biegów, i czy wlewa się go od komory silnika od góry mam na skrzyni takie duzy zielony korek. A teraz samochód jaki mam:
Golf II GTI, 8v silnik PF. 1991r.



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » ndz lut 11, 2007 23:57

Było już wiele razy o tym pisane na forum , 75W 90 , najlepiej castrola , ale ogólnie to każdy byle spełniał normy gl-4 .
A wchodzi albo 2 litry , albo 3,2 litra , w zależności od skrzyni .
:)
Jeśli się pomyłiłem , niech mnie ktoś poprawi .
P.S. Nie dolewaj oleju , lepiej wymienić jak już jest taka potrzeba , przeciez nie robi się tego co roku , więc nie zbankrutujesz .
:P


No cóż , na sprzedaż
:(

stefano1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob cze 07, 2008 16:51
Lokalizacja: Konin

Post autor: stefano1982 » czw sie 27, 2009 22:17

egons pisze:Właśnie ja też ostatnio chciałem sprawdzić stan oleju w skrzyni i szukają śruby do sprawdzania stanu oleju wszystko wskazywało na to, że to jest śruba nr 1 pokazana na zdjęciu. Ale chyba niestety nie trafiłem bo po jej wykręceniu i ponownym wkręceniu biegi zaczeły chodzić o wiele gorzę, ciężej trudnu niektóre wrzucicć. i teraz mam pytanie do czego taśruba i co nabroiłem wykręcjąc ją?
A jeśli to nie ta do sprawdzanie stanu to która to? Gdzie jest wlew oleju w tej skrzyni? Bo to co jest widoczne na zdjęciu jako 2 to jak rozumiem spust oleju ze skrzuni.
Bardzo proszę o zybką pomoc bo teraz strach jeżdzić bo niewiem czy przez wykręcenie śruby nr 1 nic się nie poprzestawiało czy w czasie jazdy może się teraz coś stać?
Mój golfik to rocznik 89 , 1.3 benzyna na gaźniku, skrzynia 4-biegowa
Kolego śryba nr 1 to niestety nie korek spustowy, ani wlewu oleju (też tak myślałem) to jest podobno śruba potrzymująca całą stertę wodzików w skrzyni, które odpowiadają za kierunek biegów, ja zrobiłem podobnie wykręciłem ją i niestety skrzynia była do rozbiórki ponieważ wszystkie biegi szlag trafił delikatnie mówiąc. Śruba nr 2 to własnie korek spustowy.


Stefan

Awatar użytkownika
mlodyyx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob mar 10, 2007 22:00
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: mlodyyx » pt sie 28, 2009 10:53

chosen pisze:A ja mam takie pytanie, jakiego oleju użyć na dolewke do skrzyni biegów, i czy wlewa się go od komory silnika od góry mam na skrzyni takie duzy zielony korek. A teraz samochód jaki mam:
Golf II GTI, 8v silnik PF. 1991r.
własnie mozna przez ten zielony korek ? ja mam 1,9 td
Ostatnio zmieniony pt sie 28, 2009 10:53 przez mlodyyx, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » pt sie 28, 2009 14:28

mlodyyx, nie mozna.
ja wlewałem przez czujnik cofania :)


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2051
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Post autor: KoguT » pt wrz 04, 2009 13:27

wlew oleju jest na tej sciance co wylew zaznaczony nr 2
tylko ze ponad przegubem

a jak sie wlewa przez czujnik wstecznego to jest za malo oleju w skrzyni



Awatar użytkownika
Brejna
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 470
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 21:10
Lokalizacja: Łobez zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Brejna » wt wrz 22, 2009 16:57

A jak to wygląda w mk2 1,3Nz
przymiezam sie do wymiany oliwy i tak sie zastanawiam gdzie mam spust i którędy wlac nowy. Moja golfina jest z 91 roku skrzynia 5
moze macie jakąś fotke jak to wyglada!


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości