[MK2] el. szyberdach w golfie(jetta) mkII
: czw sie 02, 2007 16:50
na samym początku musimy znaleźć silniczek dla naszego szyberdachu.
Najodpowiedniejszy będzie z audi z rocznika około '85 lub z passata b2
wygląda on mniej więcej tak:
Uploaded with fotem.pl
Uploaded with fotem.pl
mi się taki udało znaleźć za 50zł z przekaźnikiem
jak już mamy silniczek możemy zabierać sie do pracy.
na początku demontujemy korbkę (3 śrubki)
i teraz będzie potrzebna nam szlifierka kontowa, ponieważ kawałek musimy uciąć bo inaczej śilniczek się nie zmieści
wiec odciąć musimy tak jak zaznaczone na zdjęciach (z resztą przymierzając silniczek widać przez co nie pasuje) (przy cięciu uwaga by nie popsuć sobie dachu)
Uploaded with fotem.pl
Uploaded with fotem.pl
silniczek przykręcamy 2 śrubami którymi przykręcone było sterowanie manualne
Uploaded with fotem.pl
teraz pozostaje już podłączenie przełącznika, ja nie miałem żadnego oryginalnego wiec kupiłem uniwersalny do szyb/szyberdachów (9,5zł) poniżej pokazuje schemat jak podłączyć taki przełącznik
Uploaded with fotem.pl
następnie pozostaje tylko umieścić gdzieś przełącznik - ja z braku obudowy silniczka umieściłem go w jednej z zaślepek
Uploaded with fotem.pl
oryginalna obudowa mechanizmy szyberdachu niestety nie pasuje, ale już pracuje nad tym jak zrobić coś ładnego i w tedy zrobię upgrade FAQa (być może oryginalna z audi albo paska by bardziej spasowała)
na koniec mały filmik jak to działa
[youtube][/youtube]
przydała by się jeszcze osłona jakaś na silniczek, co by tak nie raził, wiec do działa
(niestety trochę za późno zacząłem robić foty ale myślę ze to co mam i tak wystarczą)
co będzie potrzebne?
- dwie zwykłe osłony szybera
- jakiś dobry klej (np. poxipol)
- żywica + włókno szklane
- jakieś inne drobne rzeczy
najpierw należy wyciąć z obu osłon to co zaznaczyłem na czarno na zdjęciach
z pierwszej osłony wyciąć trzeba tak
i należy uważać na zaczepy by ich nie uszkodzić
a drugą osłonę wyciąć trzeba tak:
następnym krokiem jest nałożenie obudowy drugiej na pierwszą podkładając coś (zaznaczone na zielono) pod nie:
ja akurat podłożyłem taka twardą gumową rurkę (bo była pod ręką )
przednia "podkładka" miała około 0,5cm grubości, a tylna około 2cm - najlepiej najpierw przymierzyć sobie na sucho w aucie żeby obudowa nie wyszła za gruba, a żeby nie dotykała silniczka
teraz można przód i tył posklejać żeby się wszystko trzymało ładnie, a jak wyschnie zabierać się trzeba za wypełniane dziur za pomocą włókna i żywicy
po wyschnięciu wszystkiego obudowa powinna zaczynać wyglądać jak obudowa
teraz zależy czy chce się mieć obudowę pomalowaną czy oklejoną materiałem
jeśli malowaną, to trzeba całość ładnie zaszpachlować no i pomalować na wybrany kolor
ja, z uwagi że posiadałem akurat materiał z podsufitki, postanowiłem ją okleić..
najpierw więc cała obudowę okleiłem gąbeczką
a następnie na gąbkę nakleiłem materiał, no i całość gotowa i założona
P O W O D Z E N I A
Najodpowiedniejszy będzie z audi z rocznika około '85 lub z passata b2
wygląda on mniej więcej tak:
Uploaded with fotem.pl
Uploaded with fotem.pl
mi się taki udało znaleźć za 50zł z przekaźnikiem
jak już mamy silniczek możemy zabierać sie do pracy.
na początku demontujemy korbkę (3 śrubki)
i teraz będzie potrzebna nam szlifierka kontowa, ponieważ kawałek musimy uciąć bo inaczej śilniczek się nie zmieści
wiec odciąć musimy tak jak zaznaczone na zdjęciach (z resztą przymierzając silniczek widać przez co nie pasuje) (przy cięciu uwaga by nie popsuć sobie dachu)
Uploaded with fotem.pl
Uploaded with fotem.pl
silniczek przykręcamy 2 śrubami którymi przykręcone było sterowanie manualne
Uploaded with fotem.pl
teraz pozostaje już podłączenie przełącznika, ja nie miałem żadnego oryginalnego wiec kupiłem uniwersalny do szyb/szyberdachów (9,5zł) poniżej pokazuje schemat jak podłączyć taki przełącznik
Uploaded with fotem.pl
następnie pozostaje tylko umieścić gdzieś przełącznik - ja z braku obudowy silniczka umieściłem go w jednej z zaślepek
Uploaded with fotem.pl
oryginalna obudowa mechanizmy szyberdachu niestety nie pasuje, ale już pracuje nad tym jak zrobić coś ładnego i w tedy zrobię upgrade FAQa (być może oryginalna z audi albo paska by bardziej spasowała)
na koniec mały filmik jak to działa
[youtube][/youtube]
przydała by się jeszcze osłona jakaś na silniczek, co by tak nie raził, wiec do działa
(niestety trochę za późno zacząłem robić foty ale myślę ze to co mam i tak wystarczą)
co będzie potrzebne?
- dwie zwykłe osłony szybera
- jakiś dobry klej (np. poxipol)
- żywica + włókno szklane
- jakieś inne drobne rzeczy
najpierw należy wyciąć z obu osłon to co zaznaczyłem na czarno na zdjęciach
z pierwszej osłony wyciąć trzeba tak
i należy uważać na zaczepy by ich nie uszkodzić
a drugą osłonę wyciąć trzeba tak:
następnym krokiem jest nałożenie obudowy drugiej na pierwszą podkładając coś (zaznaczone na zielono) pod nie:
ja akurat podłożyłem taka twardą gumową rurkę (bo była pod ręką )
przednia "podkładka" miała około 0,5cm grubości, a tylna około 2cm - najlepiej najpierw przymierzyć sobie na sucho w aucie żeby obudowa nie wyszła za gruba, a żeby nie dotykała silniczka
teraz można przód i tył posklejać żeby się wszystko trzymało ładnie, a jak wyschnie zabierać się trzeba za wypełniane dziur za pomocą włókna i żywicy
po wyschnięciu wszystkiego obudowa powinna zaczynać wyglądać jak obudowa
teraz zależy czy chce się mieć obudowę pomalowaną czy oklejoną materiałem
jeśli malowaną, to trzeba całość ładnie zaszpachlować no i pomalować na wybrany kolor
ja, z uwagi że posiadałem akurat materiał z podsufitki, postanowiłem ją okleić..
najpierw więc cała obudowę okleiłem gąbeczką
a następnie na gąbkę nakleiłem materiał, no i całość gotowa i założona
P O W O D Z E N I A