a oto obiecana fotoporada (może jakiemuś MODowi sie spodoba to ją umieści w FAQ)
1. Odkręcamy maglownice i wyciągamy ją z auta.
2. Sciągaczem do segerów wyciągamy ten u góry:
![Obrazek](http://images28.fotosik.pl/21/d1848f8ca515646am.jpg)
3. Odkręcamy dolny korek. Jest z nim troche problemów bo trzeba użyć pobijaka i stukac po kolei w te wypustki.
4. Po odkręceniu ukazuje nam się widok:
![Obrazek](http://images25.fotosik.pl/21/ecabe5b5e6c42018m.jpg)
5. Odkręcamy nakrętkę (klucz 15) i stukając jakimś drewnianym przedmiotem (żeby nie zniszczyć gwintu) wybijamy cały wałek.
![Obrazek](http://images24.fotosik.pl/21/f209fdb2079e623am.jpg)
6. Przechodzimy do wyjęcia listwy zębatej: Odklejamy naklejke osłaniającą nam pręt zabezpieczający. Patrząc do "rury" zauważamy:
![Obrazek](http://images25.fotosik.pl/22/cc934d34f37a3dfem.jpg)
7. Dwoma śrubokrętami lub czymś podobnym przekręcamy kółko aż w tym wycięciu u góry odlewu zobaczymy przerwe w pręcie.
8. Podważamy go, żeby jego koniec znalazł się poza odlewem i kręcimy dalej aż cały pręt wyjdzie:
![Obrazek](http://images24.fotosik.pl/21/37e4f9d6a653d2dem.jpg)
9. Listwe mamy już wolną.
![Obrazek](http://images26.fotosik.pl/21/9c50d23dc6649f45m.jpg)
10. Teraz czyścimy wszystkie elementy i udajemy się do najbliższego serwisu VW po zestaw naprawczy (oczywiście popieramy producenta naszych golfów więc nie kupujemy tego na Allegro
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
)
Oto zestaw:
![Obrazek](http://images28.fotosik.pl/21/ef6c2118cf2c899bm.jpg)
11. Za pomocą wygiętego drutu (np tego który jest w zestawie który właśnie kupiliśmy) wyciągamy oring
![Obrazek](http://images26.fotosik.pl/22/24fb77ad04eb3f42m.jpg)
12. Aby wyjąć drugi oring ze środka odlewu odkręcamy jedną z rurek
![Obrazek](http://images29.fotosik.pl/22/8fee5e70dc09a1bbm.jpg)
i wkładamy śrubokręt
![Obrazek](http://images28.fotosik.pl/22/cf1a30f478bd0191m.jpg)
13. Przy pomocy listwy wkładamy nowy oring do odlewu
![Obrazek](http://images23.fotosik.pl/22/c68accb3dd736fcam.jpg)
14. Zmieniamy uszczelke na listwie
![Obrazek](http://images27.fotosik.pl/22/164aad26891c3299m.jpg)
15. Wkładamy listwe na miejsce i uszczelniamy aluminiowym wałkiem
![Obrazek](http://images30.fotosik.pl/22/3c1e884d23939f7bm.jpg)
16. Zabezpieczamy całość pierścieniem.
![Obrazek](http://images26.fotosik.pl/22/1b42af771f04b753m.jpg)
17. Do dziurki wsadzamy zagięty koniec drutu
![Obrazek](http://images24.fotosik.pl/22/75b90ef76a1bd693m.jpg)
i kręcimy aż cały się schowa
![Obrazek](http://images28.fotosik.pl/22/b19e71ec973258e8m.jpg)
18. Na wałek nakładamy oring (odwrotnie niż na zdjęciu), wsadzamy go na miejsce i zakręcamy nakrętke
![Obrazek](http://images26.fotosik.pl/22/06aa7604f05026b7m.jpg)
19. Smarujemy dokładnie całość
![Obrazek](http://images25.fotosik.pl/22/71bf0bb4af7f8b86m.jpg)
20. Czyścimy miejsca gdzie nie powinno być smaru tylko olej.
21. Zakręcamy korek
![Obrazek](http://images26.fotosik.pl/22/b5d19382e59c339cm.jpg)
22. Wsadzamy górny oring wałka
![Obrazek](http://images30.fotosik.pl/22/c9c68f35683349b4m.jpg)
23. Zabezpieczamy segerem
![Obrazek](http://images30.fotosik.pl/22/1a4785fdd87539a5m.jpg)
24. Naklejamy oryginalną naklejke przypieczętowującą koniec pracy
[ Dodano: Pią Lip 13, 2007 01:19 ]
wiem, że tępicie wymuszaczy "pomógł" i ja też nie jestem za tym żeby po poradzie typu "udaj się do mechanika" dawać punkt.
Uważam jednak, że jeśli ktoś się w miare postarał i chciał wnieść coś nowego na forum (bo podobnej informacji o wnętrzu maglownicy nigdzie nie znalazłem) to przynajmniej ten jeden mały punkcik mu się należy.
Jeśli nie mam racji to przepraszam.