Strona 1 z 3

Regeneracja maglownicy w golfie MK2

: ndz lip 08, 2007 00:28
autor: norti11
czy jest mozliwosc regeneracji maglownicy poprzez zakup zestawu naprawczego?mam golfika III 1.6 93r.cieknie mi z maglownicy z kazdej strony:( czy jest możliwosc regeneracji jej czy nadaje sie ona juz na smietnik....

: ndz lip 08, 2007 09:13
autor: jaszczur
norti11, z tego co wiem samemu raczej nie należy tego robić,my z miskiem jechaliśmy po regenerowaną koszt z założeniem 700zł+roczna gwarancja

: ndz lip 08, 2007 10:21
autor: Paweł Marek
norti11 pisze:czy jest mozliwosc regeneracji maglownicy poprzez zakup zestawu naprawczego?mam golfika III 1.6 93r.cieknie mi z maglownicy z kazdej strony:( czy jest możliwosc regeneracji jej czy nadaje sie ona juz na smietnik....
jest mozliwość regeneracji, ale mnie polega to na prostej wymianie elementów, tylko na toczeniu, dorabianiu tulei i nie jest to tanie, miniumum to jakieś 300 zeta.Są od tego specjalistyczne zakłady znajdziesz googlami

: ndz lip 08, 2007 11:46
autor: Q.bak
A ja jednak podjąłem sie zadania i jestem w trakcie regenerowania.
W trakcie bo dopiero na poniedziałek sprowadzą mi uszczelki.
Komplet idzie kupic na allegro:
http://www.allegro.pl/item211288073_prz ... _b3_4.html
Jutro porobie pare fotek i dam znać jaki efekt.
Osobiście sądze że 700zł to jest porażka na maxa więc próbuje sam.

: ndz lip 08, 2007 11:49
autor: damcio151
jaszczur pisze:norti11, z tego co wiem samemu raczej nie należy tego robić,my z miskiem jechaliśmy po regenerowaną koszt z założeniem 700zł+roczna gwarancja
ale to była magłownica do passata b5 :hmm:

norti11, Q.bak poszukajcie na allegro używek ..... ja kupiłem za trochę ponad 100 zł i mam ją już jakieś 7 miesięcy :okej:

: ndz lip 08, 2007 15:45
autor: toffic
jeżeli tylko cieknie a nie ma luzów to można śmiało regenerować :bajer:

: wt lip 10, 2007 00:29
autor: Q.bak
a oto obiecana fotoporada (może jakiemuś MODowi sie spodoba to ją umieści w FAQ)

1. Odkręcamy maglownice i wyciągamy ją z auta.
2. Sciągaczem do segerów wyciągamy ten u góry:
Obrazek
3. Odkręcamy dolny korek. Jest z nim troche problemów bo trzeba użyć pobijaka i stukac po kolei w te wypustki.
4. Po odkręceniu ukazuje nam się widok:
Obrazek
5. Odkręcamy nakrętkę (klucz 15) i stukając jakimś drewnianym przedmiotem (żeby nie zniszczyć gwintu) wybijamy cały wałek.
Obrazek
6. Przechodzimy do wyjęcia listwy zębatej: Odklejamy naklejke osłaniającą nam pręt zabezpieczający. Patrząc do "rury" zauważamy:
Obrazek
7. Dwoma śrubokrętami lub czymś podobnym przekręcamy kółko aż w tym wycięciu u góry odlewu zobaczymy przerwe w pręcie.
8. Podważamy go, żeby jego koniec znalazł się poza odlewem i kręcimy dalej aż cały pręt wyjdzie:
Obrazek
9. Listwe mamy już wolną.
Obrazek
Obrazek
10. Teraz czyścimy wszystkie elementy i udajemy się do najbliższego serwisu VW po zestaw naprawczy (oczywiście popieramy producenta naszych golfów więc nie kupujemy tego na Allegro ;) )
Oto zestaw:
Obrazek
Obrazek
11. Za pomocą wygiętego drutu (np tego który jest w zestawie który właśnie kupiliśmy) wyciągamy oring
Obrazek
12. Aby wyjąć drugi oring ze środka odlewu odkręcamy jedną z rurek
Obrazek
i wkładamy śrubokręt
Obrazek
Obrazek
13. Przy pomocy listwy wkładamy nowy oring do odlewu
Obrazek
14. Zmieniamy uszczelke na listwie
Obrazek
15. Wkładamy listwe na miejsce i uszczelniamy aluminiowym wałkiem
Obrazek
16. Zabezpieczamy całość pierścieniem.
Obrazek
17. Do dziurki wsadzamy zagięty koniec drutu
Obrazek
i kręcimy aż cały się schowa
Obrazek
18. Na wałek nakładamy oring (odwrotnie niż na zdjęciu), wsadzamy go na miejsce i zakręcamy nakrętke
Obrazek
19. Smarujemy dokładnie całość
Obrazek
Obrazek
20. Czyścimy miejsca gdzie nie powinno być smaru tylko olej.
21. Zakręcamy korek
Obrazek
22. Wsadzamy górny oring wałka
Obrazek
23. Zabezpieczamy segerem
Obrazek
24. Naklejamy oryginalną naklejke przypieczętowującą koniec pracy :)
Obrazek

[ Dodano: Pią Lip 13, 2007 01:19 ]
wiem, że tępicie wymuszaczy "pomógł" i ja też nie jestem za tym żeby po poradzie typu "udaj się do mechanika" dawać punkt.
Uważam jednak, że jeśli ktoś się w miare postarał i chciał wnieść coś nowego na forum (bo podobnej informacji o wnętrzu maglownicy nigdzie nie znalazłem) to przynajmniej ten jeden mały punkcik mu się należy.
Jeśli nie mam racji to przepraszam.

: ndz paź 21, 2007 16:30
autor: Paweł Marek
Ląduje w FAQ, zasłużenie chociaż późno, dziś przypadkiem tą poradę dopiero znalazłem

: pn paź 22, 2007 20:31
autor: marecki_vitor
Ile w ASO VW kosztuje zestaw naprawczy ??

: pn paź 22, 2007 23:21
autor: Q.bak
nie pamiętam dokładnie ale coś koło 150zł

: śr paź 24, 2007 09:50
autor: marecki_vitor
Aha to nieźle . A powiedz mi czy to mi zniweluje STUKI w kierownice na nierównościach ?? bo strasznie mi wali w kiere , wspomaganko działa elegancko nic nie leje itp ale właśnie te stuki , to mnie dobija na maXa . Dzięki za ODP . Pozdroooo

: śr paź 24, 2007 10:39
autor: Q.bak
stuki to raczej inny problem, jeśli to nie drążki ani gałki kierownicze to może być wina wyrobionych zębatek na listwie lub wałku. Można ew spróbować dokręcić śrube odpowiedzialną za docisk wałka do listwy (taka na wieeeelki imbus) ale nie wiem czy to na 100% pomoże.
Zestaw naprawczy zawiera wszelkie możliwe uszczelnienia i tylko one.

: śr paź 24, 2007 10:50
autor: marecki_vitor
Aha , a da sie dojść do tej " śrubki " bez zdejmowania maglownicy np: z kanału ??

: ndz paź 28, 2007 23:22
autor: Q.bak
tak da sie dojść, od tyłu jest ta śrubka widoczna