Regeneracja maglownicy w golfie MK2

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

norti11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob cze 23, 2007 16:32
Lokalizacja: lubelskie

Regeneracja maglownicy w golfie MK2

Post autor: norti11 » ndz lip 08, 2007 00:28

czy jest mozliwosc regeneracji maglownicy poprzez zakup zestawu naprawczego?mam golfika III 1.6 93r.cieknie mi z maglownicy z kazdej strony:( czy jest możliwosc regeneracji jej czy nadaje sie ona juz na smietnik....
Ostatnio zmieniony wt paź 23, 2007 20:30 przez norti11, łącznie zmieniany 3 razy.



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » ndz lip 08, 2007 09:13

norti11, z tego co wiem samemu raczej nie należy tego robić,my z miskiem jechaliśmy po regenerowaną koszt z założeniem 700zł+roczna gwarancja



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lip 08, 2007 10:21

norti11 pisze:czy jest mozliwosc regeneracji maglownicy poprzez zakup zestawu naprawczego?mam golfika III 1.6 93r.cieknie mi z maglownicy z kazdej strony:( czy jest możliwosc regeneracji jej czy nadaje sie ona juz na smietnik....
jest mozliwość regeneracji, ale mnie polega to na prostej wymianie elementów, tylko na toczeniu, dorabianiu tulei i nie jest to tanie, miniumum to jakieś 300 zeta.Są od tego specjalistyczne zakłady znajdziesz googlami


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Q.bak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: śr lut 23, 2005 16:53
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Q.bak » ndz lip 08, 2007 11:46

A ja jednak podjąłem sie zadania i jestem w trakcie regenerowania.
W trakcie bo dopiero na poniedziałek sprowadzą mi uszczelki.
Komplet idzie kupic na allegro:
http://www.allegro.pl/item211288073_prz ... _b3_4.html
Jutro porobie pare fotek i dam znać jaki efekt.
Osobiście sądze że 700zł to jest porażka na maxa więc próbuje sam.
Ostatnio zmieniony ndz lip 08, 2007 11:46 przez Q.bak, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz lip 08, 2007 11:49

jaszczur pisze:norti11, z tego co wiem samemu raczej nie należy tego robić,my z miskiem jechaliśmy po regenerowaną koszt z założeniem 700zł+roczna gwarancja
ale to była magłownica do passata b5 :hmm:

norti11, Q.bak poszukajcie na allegro używek ..... ja kupiłem za trochę ponad 100 zł i mam ją już jakieś 7 miesięcy :okej:



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz lip 08, 2007 15:45

jeżeli tylko cieknie a nie ma luzów to można śmiało regenerować :bajer:



Awatar użytkownika
Q.bak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: śr lut 23, 2005 16:53
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Q.bak » wt lip 10, 2007 00:29

a oto obiecana fotoporada (może jakiemuś MODowi sie spodoba to ją umieści w FAQ)

1. Odkręcamy maglownice i wyciągamy ją z auta.
2. Sciągaczem do segerów wyciągamy ten u góry:
Obrazek
3. Odkręcamy dolny korek. Jest z nim troche problemów bo trzeba użyć pobijaka i stukac po kolei w te wypustki.
4. Po odkręceniu ukazuje nam się widok:
Obrazek
5. Odkręcamy nakrętkę (klucz 15) i stukając jakimś drewnianym przedmiotem (żeby nie zniszczyć gwintu) wybijamy cały wałek.
Obrazek
6. Przechodzimy do wyjęcia listwy zębatej: Odklejamy naklejke osłaniającą nam pręt zabezpieczający. Patrząc do "rury" zauważamy:
Obrazek
7. Dwoma śrubokrętami lub czymś podobnym przekręcamy kółko aż w tym wycięciu u góry odlewu zobaczymy przerwe w pręcie.
8. Podważamy go, żeby jego koniec znalazł się poza odlewem i kręcimy dalej aż cały pręt wyjdzie:
Obrazek
9. Listwe mamy już wolną.
Obrazek
Obrazek
10. Teraz czyścimy wszystkie elementy i udajemy się do najbliższego serwisu VW po zestaw naprawczy (oczywiście popieramy producenta naszych golfów więc nie kupujemy tego na Allegro ;) )
Oto zestaw:
Obrazek
Obrazek
11. Za pomocą wygiętego drutu (np tego który jest w zestawie który właśnie kupiliśmy) wyciągamy oring
Obrazek
12. Aby wyjąć drugi oring ze środka odlewu odkręcamy jedną z rurek
Obrazek
i wkładamy śrubokręt
Obrazek
Obrazek
13. Przy pomocy listwy wkładamy nowy oring do odlewu
Obrazek
14. Zmieniamy uszczelke na listwie
Obrazek
15. Wkładamy listwe na miejsce i uszczelniamy aluminiowym wałkiem
Obrazek
16. Zabezpieczamy całość pierścieniem.
Obrazek
17. Do dziurki wsadzamy zagięty koniec drutu
Obrazek
i kręcimy aż cały się schowa
Obrazek
18. Na wałek nakładamy oring (odwrotnie niż na zdjęciu), wsadzamy go na miejsce i zakręcamy nakrętke
Obrazek
19. Smarujemy dokładnie całość
Obrazek
Obrazek
20. Czyścimy miejsca gdzie nie powinno być smaru tylko olej.
21. Zakręcamy korek
Obrazek
22. Wsadzamy górny oring wałka
Obrazek
23. Zabezpieczamy segerem
Obrazek
24. Naklejamy oryginalną naklejke przypieczętowującą koniec pracy :)
Obrazek

[ Dodano: Pią Lip 13, 2007 01:19 ]
wiem, że tępicie wymuszaczy "pomógł" i ja też nie jestem za tym żeby po poradzie typu "udaj się do mechanika" dawać punkt.
Uważam jednak, że jeśli ktoś się w miare postarał i chciał wnieść coś nowego na forum (bo podobnej informacji o wnętrzu maglownicy nigdzie nie znalazłem) to przynajmniej ten jeden mały punkcik mu się należy.
Jeśli nie mam racji to przepraszam.
Ostatnio zmieniony wt lip 10, 2007 15:08 przez Q.bak, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz paź 21, 2007 16:30

Ląduje w FAQ, zasłużenie chociaż późno, dziś przypadkiem tą poradę dopiero znalazłem


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

marecki_vitor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: marecki_vitor » pn paź 22, 2007 20:31

Ile w ASO VW kosztuje zestaw naprawczy ??



Awatar użytkownika
Q.bak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: śr lut 23, 2005 16:53
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Q.bak » pn paź 22, 2007 23:21

nie pamiętam dokładnie ale coś koło 150zł



marecki_vitor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: marecki_vitor » śr paź 24, 2007 09:50

Aha to nieźle . A powiedz mi czy to mi zniweluje STUKI w kierownice na nierównościach ?? bo strasznie mi wali w kiere , wspomaganko działa elegancko nic nie leje itp ale właśnie te stuki , to mnie dobija na maXa . Dzięki za ODP . Pozdroooo



Awatar użytkownika
Q.bak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: śr lut 23, 2005 16:53
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Q.bak » śr paź 24, 2007 10:39

stuki to raczej inny problem, jeśli to nie drążki ani gałki kierownicze to może być wina wyrobionych zębatek na listwie lub wałku. Można ew spróbować dokręcić śrube odpowiedzialną za docisk wałka do listwy (taka na wieeeelki imbus) ale nie wiem czy to na 100% pomoże.
Zestaw naprawczy zawiera wszelkie możliwe uszczelnienia i tylko one.



marecki_vitor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: marecki_vitor » śr paź 24, 2007 10:50

Aha , a da sie dojść do tej " śrubki " bez zdejmowania maglownicy np: z kanału ??



Awatar użytkownika
Q.bak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: śr lut 23, 2005 16:53
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Q.bak » ndz paź 28, 2007 23:22

tak da sie dojść, od tyłu jest ta śrubka widoczna



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 40 gości