Regeneracja maglownicy w golfie MK2
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Regeneracja maglownicy w golfie MK2
czy jest mozliwosc regeneracji maglownicy poprzez zakup zestawu naprawczego?mam golfika III 1.6 93r.cieknie mi z maglownicy z kazdej strony:( czy jest możliwosc regeneracji jej czy nadaje sie ona juz na smietnik....
Ostatnio zmieniony wt paź 23, 2007 20:30 przez norti11, łącznie zmieniany 3 razy.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
jest mozliwość regeneracji, ale mnie polega to na prostej wymianie elementów, tylko na toczeniu, dorabianiu tulei i nie jest to tanie, miniumum to jakieś 300 zeta.Są od tego specjalistyczne zakłady znajdziesz googlaminorti11 pisze:czy jest mozliwosc regeneracji maglownicy poprzez zakup zestawu naprawczego?mam golfika III 1.6 93r.cieknie mi z maglownicy z kazdej strony:( czy jest możliwosc regeneracji jej czy nadaje sie ona juz na smietnik....
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
A ja jednak podjąłem sie zadania i jestem w trakcie regenerowania.
W trakcie bo dopiero na poniedziałek sprowadzą mi uszczelki.
Komplet idzie kupic na allegro:
http://www.allegro.pl/item211288073_prz ... _b3_4.html
Jutro porobie pare fotek i dam znać jaki efekt.
Osobiście sądze że 700zł to jest porażka na maxa więc próbuje sam.
W trakcie bo dopiero na poniedziałek sprowadzą mi uszczelki.
Komplet idzie kupic na allegro:
http://www.allegro.pl/item211288073_prz ... _b3_4.html
Jutro porobie pare fotek i dam znać jaki efekt.
Osobiście sądze że 700zł to jest porażka na maxa więc próbuje sam.
Ostatnio zmieniony ndz lip 08, 2007 11:46 przez Q.bak, łącznie zmieniany 1 raz.
ale to była magłownica do passata b5jaszczur pisze:norti11, z tego co wiem samemu raczej nie należy tego robić,my z miskiem jechaliśmy po regenerowaną koszt z założeniem 700zł+roczna gwarancja
norti11, Q.bak poszukajcie na allegro używek ..... ja kupiłem za trochę ponad 100 zł i mam ją już jakieś 7 miesięcy
a oto obiecana fotoporada (może jakiemuś MODowi sie spodoba to ją umieści w FAQ)
1. Odkręcamy maglownice i wyciągamy ją z auta.
2. Sciągaczem do segerów wyciągamy ten u góry:
3. Odkręcamy dolny korek. Jest z nim troche problemów bo trzeba użyć pobijaka i stukac po kolei w te wypustki.
4. Po odkręceniu ukazuje nam się widok:
5. Odkręcamy nakrętkę (klucz 15) i stukając jakimś drewnianym przedmiotem (żeby nie zniszczyć gwintu) wybijamy cały wałek.
6. Przechodzimy do wyjęcia listwy zębatej: Odklejamy naklejke osłaniającą nam pręt zabezpieczający. Patrząc do "rury" zauważamy:
7. Dwoma śrubokrętami lub czymś podobnym przekręcamy kółko aż w tym wycięciu u góry odlewu zobaczymy przerwe w pręcie.
8. Podważamy go, żeby jego koniec znalazł się poza odlewem i kręcimy dalej aż cały pręt wyjdzie:
9. Listwe mamy już wolną.
10. Teraz czyścimy wszystkie elementy i udajemy się do najbliższego serwisu VW po zestaw naprawczy (oczywiście popieramy producenta naszych golfów więc nie kupujemy tego na Allegro )
Oto zestaw:
11. Za pomocą wygiętego drutu (np tego który jest w zestawie który właśnie kupiliśmy) wyciągamy oring
12. Aby wyjąć drugi oring ze środka odlewu odkręcamy jedną z rurek
i wkładamy śrubokręt
13. Przy pomocy listwy wkładamy nowy oring do odlewu
14. Zmieniamy uszczelke na listwie
15. Wkładamy listwe na miejsce i uszczelniamy aluminiowym wałkiem
16. Zabezpieczamy całość pierścieniem.
17. Do dziurki wsadzamy zagięty koniec drutu
i kręcimy aż cały się schowa
18. Na wałek nakładamy oring (odwrotnie niż na zdjęciu), wsadzamy go na miejsce i zakręcamy nakrętke
19. Smarujemy dokładnie całość
20. Czyścimy miejsca gdzie nie powinno być smaru tylko olej.
21. Zakręcamy korek
22. Wsadzamy górny oring wałka
23. Zabezpieczamy segerem
24. Naklejamy oryginalną naklejke przypieczętowującą koniec pracy
[ Dodano: Pią Lip 13, 2007 01:19 ]
wiem, że tępicie wymuszaczy "pomógł" i ja też nie jestem za tym żeby po poradzie typu "udaj się do mechanika" dawać punkt.
Uważam jednak, że jeśli ktoś się w miare postarał i chciał wnieść coś nowego na forum (bo podobnej informacji o wnętrzu maglownicy nigdzie nie znalazłem) to przynajmniej ten jeden mały punkcik mu się należy.
Jeśli nie mam racji to przepraszam.
1. Odkręcamy maglownice i wyciągamy ją z auta.
2. Sciągaczem do segerów wyciągamy ten u góry:
3. Odkręcamy dolny korek. Jest z nim troche problemów bo trzeba użyć pobijaka i stukac po kolei w te wypustki.
4. Po odkręceniu ukazuje nam się widok:
5. Odkręcamy nakrętkę (klucz 15) i stukając jakimś drewnianym przedmiotem (żeby nie zniszczyć gwintu) wybijamy cały wałek.
6. Przechodzimy do wyjęcia listwy zębatej: Odklejamy naklejke osłaniającą nam pręt zabezpieczający. Patrząc do "rury" zauważamy:
7. Dwoma śrubokrętami lub czymś podobnym przekręcamy kółko aż w tym wycięciu u góry odlewu zobaczymy przerwe w pręcie.
8. Podważamy go, żeby jego koniec znalazł się poza odlewem i kręcimy dalej aż cały pręt wyjdzie:
9. Listwe mamy już wolną.
10. Teraz czyścimy wszystkie elementy i udajemy się do najbliższego serwisu VW po zestaw naprawczy (oczywiście popieramy producenta naszych golfów więc nie kupujemy tego na Allegro )
Oto zestaw:
11. Za pomocą wygiętego drutu (np tego który jest w zestawie który właśnie kupiliśmy) wyciągamy oring
12. Aby wyjąć drugi oring ze środka odlewu odkręcamy jedną z rurek
i wkładamy śrubokręt
13. Przy pomocy listwy wkładamy nowy oring do odlewu
14. Zmieniamy uszczelke na listwie
15. Wkładamy listwe na miejsce i uszczelniamy aluminiowym wałkiem
16. Zabezpieczamy całość pierścieniem.
17. Do dziurki wsadzamy zagięty koniec drutu
i kręcimy aż cały się schowa
18. Na wałek nakładamy oring (odwrotnie niż na zdjęciu), wsadzamy go na miejsce i zakręcamy nakrętke
19. Smarujemy dokładnie całość
20. Czyścimy miejsca gdzie nie powinno być smaru tylko olej.
21. Zakręcamy korek
22. Wsadzamy górny oring wałka
23. Zabezpieczamy segerem
24. Naklejamy oryginalną naklejke przypieczętowującą koniec pracy
[ Dodano: Pią Lip 13, 2007 01:19 ]
wiem, że tępicie wymuszaczy "pomógł" i ja też nie jestem za tym żeby po poradzie typu "udaj się do mechanika" dawać punkt.
Uważam jednak, że jeśli ktoś się w miare postarał i chciał wnieść coś nowego na forum (bo podobnej informacji o wnętrzu maglownicy nigdzie nie znalazłem) to przynajmniej ten jeden mały punkcik mu się należy.
Jeśli nie mam racji to przepraszam.
Ostatnio zmieniony wt lip 10, 2007 15:08 przez Q.bak, łącznie zmieniany 3 razy.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
-
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
stuki to raczej inny problem, jeśli to nie drążki ani gałki kierownicze to może być wina wyrobionych zębatek na listwie lub wałku. Można ew spróbować dokręcić śrube odpowiedzialną za docisk wałka do listwy (taka na wieeeelki imbus) ale nie wiem czy to na 100% pomoże.
Zestaw naprawczy zawiera wszelkie możliwe uszczelnienia i tylko one.
Zestaw naprawczy zawiera wszelkie możliwe uszczelnienia i tylko one.
-
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 40 gości