Wymiana chłodnicy w mk3
: pt cze 08, 2007 22:58
Wymiana chłodnicy nie jest trudną sprawa. Przede wszystkim trzeba się uzbroić w cierpliwosc, zestaw narzędzi:
-grzechotka 1/4
-klucze nasadowe: 7, 8, 9, 10, 13
-srubokręt
Przede wszystkim trzeba zdjąc atrapę, odkręcic lampy (aby odkręcic zderzak)
Odkręcamy srubki:
Następnie odkręcamy sruby po bokach:
następnie odkręcamy sruby od dołu zderzaka i z przodu, aby zdjąc plastikowy zderzak:
Mozemy zdjąć plastikowa nakladkę zderzaka, nastepnie odkręcamy kluczem 13 po dwie sruby od belki zderzaka, aby opadła ona trochę.
Następnie mozemy się wziąć za chłodnice. Nalezy odkręcic korek od zbiorniczka wyrównawczego, nastepnie odpiąc przewód chłodnicy i poczekać az wypłynie płyn. Odkrecamy drugi przewód, odkręcamy czujnik. Gdy wszystkie przewody od chłodnicy są odkręcone mozemy sie zabrać za odkręcanie chłodnicy od obudowy wentylatora. Odkręca się ja bardzo prosto, ponieważ jest zamontowana na 4 srubach:
Gdy odkręcimy to przechylamy chłodnice w strone wzmocnienia i ostroznie wyjmujemy. Kolejnosc montażu jest odwrotna do demnotazu, z tym, ze nalezy uwazac, przy wkladniu chłodnicy. Bo mozna ją bardzo latwo uszkodzić. Uzupełnianie ukladu chłodzenia jest również bardzo prosty. Przykręcamy wszystkie przewody, wkrecamy czujnik i wlewamy płyn chłodniczy przez zbiorniczek wyrównawczy. Gdy już "nie bedzie chciał wejsc" nalezy właczyc silnik i poczekać az się włączy wentylator. Ewentualnie dolać płynu.
Jeśli coś się nie zgadza, lub cos robilem źle, to prosze poprawcie - pierwszy raz wymieniałem chłodnice. A tymczasem, mam nadzieje, ze się przyda
-grzechotka 1/4
-klucze nasadowe: 7, 8, 9, 10, 13
-srubokręt
Przede wszystkim trzeba zdjąc atrapę, odkręcic lampy (aby odkręcic zderzak)
Odkręcamy srubki:
Następnie odkręcamy sruby po bokach:
następnie odkręcamy sruby od dołu zderzaka i z przodu, aby zdjąc plastikowy zderzak:
Mozemy zdjąć plastikowa nakladkę zderzaka, nastepnie odkręcamy kluczem 13 po dwie sruby od belki zderzaka, aby opadła ona trochę.
Następnie mozemy się wziąć za chłodnice. Nalezy odkręcic korek od zbiorniczka wyrównawczego, nastepnie odpiąc przewód chłodnicy i poczekać az wypłynie płyn. Odkrecamy drugi przewód, odkręcamy czujnik. Gdy wszystkie przewody od chłodnicy są odkręcone mozemy sie zabrać za odkręcanie chłodnicy od obudowy wentylatora. Odkręca się ja bardzo prosto, ponieważ jest zamontowana na 4 srubach:
Gdy odkręcimy to przechylamy chłodnice w strone wzmocnienia i ostroznie wyjmujemy. Kolejnosc montażu jest odwrotna do demnotazu, z tym, ze nalezy uwazac, przy wkladniu chłodnicy. Bo mozna ją bardzo latwo uszkodzić. Uzupełnianie ukladu chłodzenia jest również bardzo prosty. Przykręcamy wszystkie przewody, wkrecamy czujnik i wlewamy płyn chłodniczy przez zbiorniczek wyrównawczy. Gdy już "nie bedzie chciał wejsc" nalezy właczyc silnik i poczekać az się włączy wentylator. Ewentualnie dolać płynu.
Jeśli coś się nie zgadza, lub cos robilem źle, to prosze poprawcie - pierwszy raz wymieniałem chłodnice. A tymczasem, mam nadzieje, ze się przyda