Wymiana przedniego zawieszenia w mk3
: śr maja 23, 2007 18:57
podczas wymiany zawieszenia przedniego mialem pod reka cyfrówkę takze postanowilem zrobic fotoporade.
potrzebne narzędzia:
- 2 klucze nr 18 (dobrze zeby chociaz jedne z nich byl oczkowy)
- specjalny klucz oczkowy do sruby przy kielichu( z dziurą przelotowa na imbus)
- klucz imbusowy
- młotek
- wd40 gdyz sruby sa zapieczone
- przyda sie takze jakis kawal dlugiej rury ( do nalozenia na klucze)
rozpoczynamy wymiane.
Poluzowujemy sruby koła, po czym podnosimy auto lewarkiem, zdejmujemy kolo i podkladamy klocki albo jakis stojak pod auto ( ja ustawilem drewniane klocki w miejscu łaczenia sie wachacza z ławą
zdejmujemy plastikową oslone z gornego mocowania amorka, po ktorej zdjęciu widzimy takie cudo
polecam zaczać odkrecanie od dolnych 2 srób a dopiero potem gornego mocowania
-wyciągamy przewód hamulcowy z mocowania przy amortyzatorze(zdjecie ponizej)
-następnie dwoma kluczami nr 18 odkrecamy sruby łaczące amor ze zwrotnicą( wczesniej psikamy wd 40 , w moim przypadku nie obylo sie bez pukania mlotkiem gdyz srubki byly zapieczone , niezbędny okazal sie także kawal dlugiej rury ktory trzeba bylo nalozyc na klucz ( wieksze ramie i łatwiej odkręcic)
-gdy śruby beda odkrecone zostawiamy je jeszcze w otworach( zdjecie nizej)
przechodzimy do odkrecania gornego mocowania
-uzywamy klucza nasadowego i w jego przelot wkladamy klucz imbusowy( tak jak na zdjeciu poniżej)
po odkreceniu góry ,wyciagamy 2 sróby z dołu ( przyda sie 2 osoba ktora przytrzyma amor, nastepnie wyciągamy z mocowania i wyjmujemy calą kolumne mcpersona.
montaż drugiej kompletnej wykonujemy analogicznie( z odwrotną kolejnością.)
dla porownania po prawej stary zawias zółty amor, z czerwona sprezyną jamexa -60mm( z ktorej lakier juz prawie odpadl)i po lewej seryjny zawias
Na koniec dodam, że porada dotyczy wymiany kompletnej kolumny na drugą takze kompletną ( ale gdy ktos chce wytmienic tylko amory i zostawic stara sprezyne . lub wymienic sprezyne i zostawic amor ,musi zaopatrzyc sie w jakis sciagacz, i chyba dodatkowo klucz 17)
Czas wymiany lewej i prawej strony to ok 2,5 godz.
potrzebne narzędzia:
- 2 klucze nr 18 (dobrze zeby chociaz jedne z nich byl oczkowy)
- specjalny klucz oczkowy do sruby przy kielichu( z dziurą przelotowa na imbus)
- klucz imbusowy
- młotek
- wd40 gdyz sruby sa zapieczone
- przyda sie takze jakis kawal dlugiej rury ( do nalozenia na klucze)
rozpoczynamy wymiane.
Poluzowujemy sruby koła, po czym podnosimy auto lewarkiem, zdejmujemy kolo i podkladamy klocki albo jakis stojak pod auto ( ja ustawilem drewniane klocki w miejscu łaczenia sie wachacza z ławą
zdejmujemy plastikową oslone z gornego mocowania amorka, po ktorej zdjęciu widzimy takie cudo
polecam zaczać odkrecanie od dolnych 2 srób a dopiero potem gornego mocowania
-wyciągamy przewód hamulcowy z mocowania przy amortyzatorze(zdjecie ponizej)
-następnie dwoma kluczami nr 18 odkrecamy sruby łaczące amor ze zwrotnicą( wczesniej psikamy wd 40 , w moim przypadku nie obylo sie bez pukania mlotkiem gdyz srubki byly zapieczone , niezbędny okazal sie także kawal dlugiej rury ktory trzeba bylo nalozyc na klucz ( wieksze ramie i łatwiej odkręcic)
-gdy śruby beda odkrecone zostawiamy je jeszcze w otworach( zdjecie nizej)
przechodzimy do odkrecania gornego mocowania
-uzywamy klucza nasadowego i w jego przelot wkladamy klucz imbusowy( tak jak na zdjeciu poniżej)
po odkreceniu góry ,wyciagamy 2 sróby z dołu ( przyda sie 2 osoba ktora przytrzyma amor, nastepnie wyciągamy z mocowania i wyjmujemy calą kolumne mcpersona.
montaż drugiej kompletnej wykonujemy analogicznie( z odwrotną kolejnością.)
dla porownania po prawej stary zawias zółty amor, z czerwona sprezyną jamexa -60mm( z ktorej lakier juz prawie odpadl)i po lewej seryjny zawias
Na koniec dodam, że porada dotyczy wymiany kompletnej kolumny na drugą takze kompletną ( ale gdy ktos chce wytmienic tylko amory i zostawic stara sprezyne . lub wymienic sprezyne i zostawic amor ,musi zaopatrzyc sie w jakis sciagacz, i chyba dodatkowo klucz 17)
Czas wymiany lewej i prawej strony to ok 2,5 godz.