Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Drifter23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:25
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Drifter23 » wt mar 16, 2010 21:01

Siema! Możecie mi napisac gdzie znajduje sie N75 w 1,9tdi 115km na pompowtryskach? Bo szukalem w tych standardowych miejscach ale nic tam nie znalazlem



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr mar 17, 2010 07:54

to słabo szukałeś, bo N75 i N18 są przymocowane do przegrody czołowej za silnikiem pod rynną podszybia.


Obrazek

Awatar użytkownika
dulawa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 09:56
Lokalizacja: KOS ->Kęty/LoobLyn<-
Kontakt:

Post autor: dulawa » śr mar 17, 2010 10:01

kolego Sztomel proszę położyć :chytry: się spać a nie filozofować na forum ;)...do jutra;
mam nadzieję że zdiagnozujesz mojego Klekota bo u mnie cuda sa pod maską z tymi zaworami
pzdr Mariusz
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony śr mar 17, 2010 10:13 przez dulawa, łącznie zmieniany 1 raz.


"...Lepiej panować w piekle niż być sługa w niebie..."...mogę przywieźć zawieźć poświęcić swój czas po prostu pomóc.....

swiniosz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: śr lut 03, 2010 00:29
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: swiniosz » śr mar 17, 2010 14:38

Dulawa a mógłbyś zrobic zbliżenie tam na tych wężykach miedzy zaworami?? Bo chcialbym zobaczyc jak masz tam połaczone wszystko. W ogole jest gdzies jakis schemat podlaczenia tych wezykow?



Awatar użytkownika
dulawa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 09:56
Lokalizacja: KOS ->Kęty/LoobLyn<-
Kontakt:

Post autor: dulawa » śr mar 17, 2010 23:36

kolego ja jutro jade na diagnoze tego całego bałaganu z węzykami i zaworkami..tak ze jak ja sie z tym uporam ( a właściwie kolega z Forum ) to wrzuce foto a schematy chyba widziałem na elektrodzie;uzyj opcji szukaj xD lub
pogoogluj pzdr M :green_fuck:


"...Lepiej panować w piekle niż być sługa w niebie..."...mogę przywieźć zawieźć poświęcić swój czas po prostu pomóc.....

swiniosz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: śr lut 03, 2010 00:29
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: swiniosz » czw mar 18, 2010 09:17

spoko jak dasz rade to wrzuc. Schematy sa jakies ale słabo widac na nich. Daj znac co tam ci mowili.



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » czw mar 18, 2010 17:55




=OTIS=
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 11:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: =OTIS= » pt mar 19, 2010 21:48

Podziele sie moim doswiadczeniem :)

mialem caly czas "notauf"

Podłaczylem vaga i mnostwo bledw czujniki przeplywka itp,przeczytalem i rozebralem n75 silnik afn. no okazalo sie ze sa zlamane krućce ktore z niego wychodza,wiec zakupilem drugi na allegro.

Kupilem od 2.5 ve6 8D0 906 277B
powinienem miec 1H0 z przodu ale zaryzykowalem 30 zloty to nie wydatek,wyczyscilem obrucilem biala glowke bo wczesniej 3 wyjscia byly z jednej strony .
Bledy poznikaly zero notlauf masakra ile zaiesznaia to robi

Polecam kazdemu taki zabieg. :okej:

a propo czy czyszczenie zaworka egr cos da czy lepiej zaslepic ?



Orcio

Post autor: Orcio » sob mar 20, 2010 14:53

=OTIS= pisze:
a propo czy czyszczenie zaworka egr cos da czy lepiej zaslepic ?
Polecam jak juz cos czyszczenie calego kolektora dolotowego
i dopiero zaslepienie :bigok:



Drifter23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:25
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Drifter23 » sob mar 20, 2010 17:12

No wlasnie przy podszybiu nic nie ma Wyczytalem gdzies ze N75 w AJM znajduje wie przy turbo ale z braku czasu nie mam kiedy tego sprawdzic dlatego chcialbym sie dowiedziec tego od was I wogole wszystko odwrotnie mam pod maska
Ostatnio zmieniony sob mar 20, 2010 17:14 przez Drifter23, łącznie zmieniany 1 raz.



toobi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw kwie 01, 2010 23:11
Lokalizacja: Mielec

Post autor: toobi » czw kwie 01, 2010 23:35

Witam, jestem nowy, choć forum to przeglądam od przynajmniej roku.
Dzisiaj zaworek w 1.9TDi 1Z w Audi A4 wyciągnąłem i jedynie przeczyściłem benzyna ekstrakcyjna i rozpuszczalnikiem do farb, bez rozbierania go. Przedmuchałem strzykawką, wcześniej tłoczek wogóle się nie poruszał w środku, nic nie cykało. Teraz zaworek "cyka" słychać go pomimo silnika. Na Polskim VAGu 4.9 pokazywało mi taki błąd:
575 Ciśnienie w przewodzie dolotowym
różnica doregulowania - BŁĄD SPORADYCZNY
Auto miało "zrywy" tzn najbardziej odczuwalne było to na drugim biegu, na momencik silnik bardzo słabł by po chwili mógł od nowa wrócić do normy, auto na czwartym biegu szło max 90km/h przy czym przy 80km nagle traciło moc, na piątym jeśli już udało mi się je rozpędzić do 120km/h to przy byle wzniesieniu słabło i prędkość spadała. Często też po dłuższej jeździe ok 90km/h ciężko było je od nowa rozpędzić, bardzo słabe było. Restart silnika wtedy pomagał na pewien czas. Dzisiaj po krótkiej przejażdżce muszę stwierdzić, że silnik jest duuużo mocniejszy, na 4 biegu pojechałem 120km/h i jeszcze czułem zapas mocy pod maską. Przed jazdą skasowałem błąd i po jeździe już się nie pojawił, zobaczę co się jeszcze będzie działo na trasie.
Dodam jeszcze, że wcześniej jak sprawdzałem vagiem np ilość powietrza w silniku to było zawsze go mniej np ok 2500g na 2700 zakładanych, im wyższe obroty tym większa różnica. Teraz... Różnica wynosi maksymalnie 100g a często jest dokładnie tylko ile powinno...
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz: otóż teraz gdy włączę zapłon w aucie, a nie uruchomię jeszcze silnika, słyszę dokładnie jak ten zaworek cyka, troszkę to nienaturalnie brzmi przy wyłączonym silniku. Czy miał ktoś z Was koledzy coś takiego?
Pozdrawiam serdecznie
Ostatnio zmieniony czw kwie 01, 2010 23:58 przez toobi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » pt kwie 02, 2010 10:16

to ze go slychac to norma z biegiem czasu, sugeruje jednak go rozebrac i wyczyscic dokladnie, musisz byc delikatny zeby nie uszkodzic mechanicznie membramy wewnatrz, wszelkie rozpuszczalniki przyczyniaja sie do tego, najlepiej uzyc wd40 a potem do czysta wytrzec np. szmatka lub patyczkami do uszu



stan.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz kwie 11, 2010 16:17
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: stan. » ndz kwie 11, 2010 18:07

Witam.
Czytając powyższe posty na temat zachowania się zaworu N75 przy włączonym zapłonie lub przy pracy silnika na wolnych obrotach zastanawia mnie jedno,dlaczego są zdania że gdy zawór cyka to jest wszystko ok.Moim zdaniem takie cykanie jest oznaką zamykania
i otwierania zaworu w czasie gdy turbina jeszcze nie podjęła pracy co jest według mnie niepoprawne.W zasadzie po włączeniu zapłonu powinno się pojawić napięcie 12V na cewce zaworu przez co zawór powinien zamknąć kanał od turba do gruszki która steruje konkretnie w silniku 1Z kanał obejściowy dla spalin napędzających turbinę (turbina bez kierownic).
W przypadku gdy ciśnienie doładowania wzrośnie ponad normę wówczas komputer odcina napięcie zasilające z cewki zaworu N75 przez co zostaje odetkany kanał od turba do gruszki.Wówczas ciśnienie powietrza z turbiny napiera na membranę w gruszce która to jest sprzęgnięta mechanicznie ze sztangą.Sztanga uchyla kanał obejściowy w turbinie dla spalin powodując zmianę prędkości obrotowej turbiny a przez to samo ciśnienie doładowania.
Według mnie to cykanie powinno się pojawiać w trakcie regulacji ciśnienia doładowania,czym większa częstotliwość cykania tym większa precyzja utrzymania na stalym poziomie ciśnienia z turbo.W niektórych wypowiedziach czytałem że napięcie może być różne na cewce N75 przy włączonym zapłonie lub na wolnych obrotach lecz myślę że jest to błąd ponieważ zawór ma dwa stany pracy:albo jest napięcie na cewce 12V, albo go nie ma wcale.To że przy pomiarze tego napięcia wychodzi pomiar inny niż 12V(niższy) spowodowane jest tym że zawór jest zamykany i otwierany przez co miernik napięcia uśrednia odczytywane wartości.Wartość tego napięcia jest uzależniona od częstotliwości załączania i wyłączania tego zaworu przez komputer,najlepiej można by to zaobserwować przykładając do cewki zaworu N75 oscyloskop.
Normalnie przy włączeniu zapłonu na cewce zaworu powinno pojawić się napięcie i powinno być słychać jedno kliknięcie.
Jednak nasuwa się pytanie, jakie błędne wartości otrzymuje komputer że na
podstawie tych danych steruje zaworem tak jak gdyby turbina pracowała pod pełnym obciążeniem pomimo włączenia tylko zapłonu.
Proszę o sprostowanie w przypadku mego błędnego myślenia.



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » pn kwie 19, 2010 21:14

Witam.
Zrobiłem wszystko wg opisu kolegi :) Jutro sprawdzę jak działa zaworek.

U mnie zbyt często pojawiał się notlauf, więc przed czyszczeniem turbiny lepiej poczyścić sam zaworek dla pewności :)

Dodam kilka modyfikacji od siebie :

1 - lepiej rozciąć blaszkę z jednej strony i odgiąć na boki, po czym po skończonej pracy założyć z powrotem.
2 - do zmontowania lepiej nie używać kleju... może kiedyś jeszcze przyda się czyszczenie? ja ścisnąłem metalową blaszkę opaską zaciskową i jest jak beton :))

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony pn kwie 19, 2010 21:49 przez djmatys, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości