Strona 8 z 18

: pn lis 02, 2009 21:16
autor: dzidas1987
adminxxx pisze:wywaliło mi cały olej przez zimeringi
Tak kolego to calkiem mozliwe w zeszla zime jezdzilem znajomego vw derby z silnikiem z golfa mk 2 1.3 NZ i raz na tydzien wywalolo mi olej przez bagnet strasznie to bylo wkor.... :grrr:
Pieknego dnia rozebralem wszystkie elementy zwiazane z odma wyczyscilem wszystko dyziem (denaturat) i gralo :helm: ale wiedzialem ze jak przywali mroz w nocy to rano po przejechaniu 1km wywali olej :bigok: wiec wiesz jak to sprawdzalem poprostu rano dmuchalem w gumowa rurke co wchodzi do pokrywy zaworow jak dalo rade dmochnac to oki moglem na luzie bez stresu jechac a jak dmuchalem i ciezko szlo (zamarzlo) to tego wezyka nie zakladalem az sie silnik nie rozgżal i wtedy zakladalem i bylo git heh ale sie rozpisalem niewiem czy to byl dobry sposob ale wazne ze dzialal pozdro

: śr lis 04, 2009 22:33
autor: tomek0o7
A powiedzcie mi czym jest spowodowane że ten olej wywala. Tworzy się za duże Ciśnienie w zespole korbowym :?: Czy w ciepłe dni też może wyrzucić olej :?:

: czw lis 05, 2009 22:16
autor: skate18x
we wszystkich nz-tach sie tak dzieje?

Odma 1,3 NZ

: czw lis 05, 2009 23:44
autor: wojtek-i
Niestety zeszłej zimy wywaliło mi dwa razy olej więc ciśnienie miałem podniesione bez kawy.
Wywaliłem wszystko i podłączyłem rurkę z pokrywy zaworów przez dorobiony trójnik i problemy skończyły się.Nie ma co się przejmować,jest to sprawdzone i działa więc wywalenie oryginalnej odmy to konieczność i wygoda.

: wt lis 10, 2009 11:58
autor: dandan
Witam wszystkich posiadaczy mk2 z 1.3 silniczkiem. Własnie nadchodzi zima i miałem od zeszłej zimy troszke czasu na przemyslenia jak rozwiązac problem z odmą i stwierdziłem ze spróbuje podprowadzić tam wode ciepłą poprzez rurke miedzianą z nagrzewnicy.Chce sie wpiąć w weże poprzez trójnik i dalej rurką miedzianą owinietą wokół odmy .Jak wiadomo woda w golfiku sie szybko nagrzewa i powinna rozgrzać cały układ odpowietrzający komore silnika . Ma ktoś jakies uwagi co do tego pomysłu ,bo mogłem coś przeoczyć .Pozdrawiam :D

: śr gru 16, 2009 21:10
autor: skate18x
witam :) dzis niestety spotkalem sie z problemem odmy :grrr: wywalilo mi przez bagnet ok litra. grzebalem na mrozie i bylo zamarzniete w trojniku. wyczyscilem skrocilem takze jest spadek w strone miski olejoweji woda sie tam juz raczej nie zatrzyma.2 sprawa majonez na korku od czego? uszczelke mialem robiona w kwietniu tego roku tak wiec gdzie jest przyczyna?i prosze o odpowiedz tych co zalozyli waz prosto z przepustnicy do miski.czyli wywalili regulator i ta puche.i czy jest jakas roznica w pracy silnika

: śr gru 16, 2009 23:16
autor: Brejna
Ten szlam na korku to normalka,ja tez tak mam ale tylko zima! latem tego nie ma !
to wszystko jest od odmy,woda sie dostaje poprzez ten węzyk co idzie do odmy z pokrywy zaworów!miesza sie z olejem i kasza gotowa :grin:
napewno na codzień nie robisz dużo km i dlatego tak jest!
Ja latam swoim Golfikiem codziennie do pracy a że mam tylko 5 km to sie chłopina nawet dobrze nie rozgrzeje,i dlatego sa problemy z odma!
Ja swoja odme przerobiłem i mam juz od 2 lat spokój,dla spokoju zagladam tam tylko przed Zima i czyszcze!

Wywalcie te stare gumowe węże i zastąpcie rurkami miedzianymi do CO,trójnik także,polutiwać to wszystko w ładną całość i bedzie cacy!
guma sie zagina i zatyka przepływ powietrza,ten szlam sie zbiera i w nocy zamarza jak mróz przyciśnie,a rano zoonk :grrr:

: czw gru 17, 2009 08:43
autor: misiek
tak informacyjnie
skate18x pisze:2 sprawa majonez na korku od czego?
skate18x tutaj Brejna dobrze napisał, jest to przyczyna jazdy z niedogrzanym silnikiem, jeżeli robisz krótkie odcinki to taki "szlam" może się odkładać, rada jest prosta, co jakiś czas przegonić auto na dłuższym odcinku tak by olej się dobrze wygrzał i odparowała z niego woda i resztki benzyny
warto też przysłonić chłodnicę tak by silnik był jak najmniej "omywany" przez zimne powietrze i tym samym szybciej łapał temp. roboczą

: czw gru 17, 2009 22:15
autor: energy15_LDZ
W nocy - 15 i oto problem... ;/

Dzisiaj o 14 odpalam auto i było wszystko okey ;) A gdy podniosłem maske zauważyłem, ze z pod korka oleju leci olej i tak samo z bagnetu. Od razu zgasiłem silnik, a potem już nie odpalił...

Czy jako laik motoryzacyjny lecz nie całkiem zielony gość dam rade ją wyczyścić ??

: czw gru 17, 2009 22:27
autor: misiek
energy15_LDZ pisze:Czy jako laik motoryzacyjny lecz nie całkiem zielony gość dam rade ją wyczyścić ??
no to radzę zapoznać się od początku z tym tematem :goof:

: czw gru 17, 2009 23:14
autor: energy15_LDZ
Temat przeczytałem dosyć obszernie :P I myślę , że czyszczenie odmy to nie jest trudna sprawa ?

: czw gru 17, 2009 23:26
autor: misiek
energy15_LDZ pisze:myślę , że czyszczenie odmy to nie jest trudna sprawa
i wszystko jasne

: pt gru 18, 2009 12:40
autor: eastwood
cześć,

Panowie, mam 1.3 MH, gaźnik. Rano po odpaleniu zaświeciło się ciśnienie oleju, i włączył się brzęczek - nie wiedziałem, że takie coś jest:)
Zaczęło wywalać przez bagnet, na szczęście śladowe ilości. Pochodził z 40 sekund i się odetkało. Wszystko cacy chodzi. Ale problem w sumie nadal nierozwiązany i pewnie po kolejnej nocy będzie równie słabo.
Jak w tym silniku jest skonstruowana odma? Czy tak samo jak w NZ?

pozd

odma

: pt gru 18, 2009 15:18
autor: chioski
dzis byłaby katastrofa!!! ale zając już mojego golfika i jego kaprysy na temperature -15st celcjusza zaraz po dopaleniu silnika zaglądnąłem pod maskę a tam zapierrr olej przez bagnet trochę dygałem ! wyłączyłem silnik i do roboty wiedziałem ze to odma bo 2 lata temu wydmuchało mi cały olej !!! teorii było wiele i dopiero koleś w sklepie mnie uświadomił że to przez bagnet !!! nikt nie chciał w to uwierzyć !!!! powiem tak tylko nie linczujecie od razu jak puszczą mrozy to to zrobie uciołem tego węża co idzie od silnika klapy klawiatury i puściłem go luzem (wczesniej był zamarznięty a nijak nie dało sie go wyjąć . jak puści mroź to będę wiedział jak to naprawić