Strona 8 z 40

: czw lut 05, 2009 17:58
autor: tauka
Baryla pisze:ale czy po podłączeniu licznika i manetek będzie on chodził? Tzn będzie można przełączać funkcje?
tak:)

: czw lut 05, 2009 18:40
autor: Baryla
tauka, :prayer:
a może podpowiesz gdzie szukać instalacji od czujnika temp zew i czujnika temp oleju? Możliwe że od temp zew jest wiązka zwinięta z taką wtyczką jak od korka płynu hamulcowego?

: czw lut 05, 2009 18:56
autor: tauka
Baryla pisze:Możliwe że od temp zew jest wiązka zwinięta z taką wtyczką jak od korka płynu hamulcowego?
Dokładnie taka sama wtyczka jest. Powinna być gdzies pod akumulatorem w podłużnicy.

tylko że fabrycznie tych wiązek nie było jak nie miałeś MFA. Trzeba wszystko dokładać.
Baryla pisze:czujnika temp oleju?

W podstawce filtra oleju obok czujnika ciśnienia jest taki mały koreczek na imbus. Jesgo wykrecasz i wkręcasz czujnik temp.

: śr lut 11, 2009 12:41
autor: Xabingo
Trzeba nieco odświeżyć temat.
Jeśli mi pomożecie to opiszę jak podłączyć MFA do MKII.
Mam zegar MFA na 2 wtyki i manetkę MFA.
Manetka ma kolory kabli jak w tej poradzie: http://www.vwgolf.pl/?page_id=117
Tylko u mnie kable są w takiej kolejności: 1.biały, 2.czerwony, 3.czarny, , 4.niebieski. Tak ma być???????

Więc tak:
1.gdzie podłączyć wężyk od licznika w silniku RP
2.proszę o fotkę gdzie ma być czujnik temp.oleju i czujnik temp.zewnętrznej.

I rozumiem, że kable mam podłączyć dokładnie jak w tej poradzie co podałem link powyżej?
W poradzie kable są podane w innej kolejności niż u mnie. Na to nie patrzyć i podłączyć tak jak jest napisane?

: śr lut 11, 2009 17:34
autor: mate64
Xabingo pisze:Więc tak:
1.gdzie podłączyć wężyk od licznika w silniku RP
W RP fabrycznie pod zaworek podciśnienia na wężu do serwa (ma dwa wyprowadzenia)
2.proszę o fotkę gdzie ma być czujnik temp.oleju i czujnik temp.zewnętrznej.
było już nie raz w tym wątku gdzie, temperatura zewnętrzna pod spodem podłużnicy, pod akumulatorem, a temperatura oleju w podstawie filtra oleju poz 1:
Obrazek

: śr lut 11, 2009 17:57
autor: Xabingo
mate64, już widzę na tym zdjęciu gdzie ma być ten czujnik do MFA :)
Zamiast "4" wkręcamy czujnik, zgadza się?

: czw lut 12, 2009 19:05
autor: Baryla
kolejne pytania mam :)

Czy wężyk musi być oryginalny? Może być jakiś na metry o w miarę grubej ściance żeby się nie zaciskał?

W którym miejscu podpinamy go przy silniku?
Przy tym zgrubieniu czy na tym króćcu bardziej po lewej?

http://img3.imageshack.us/my.php?image=dscf1054us2.jpg

: czw lut 12, 2009 20:21
autor: mate64
Baryla pisze:Zamiast "4" wkręcamy czujnik, zgadza się?
tak
Czy wężyk musi być oryginalny? Może być jakiś na metry o w miarę grubej ściance żeby się nie zaciskał?

W którym miejscu podpinamy go przy silniku?
Przy tym zgrubieniu czy na tym króćcu bardziej po lewej?
Moze świetnie nadają się zbrojone wężyki ciśnienia z castoramy.

a który króciec to nie ma znaczenia.

: sob lut 14, 2009 08:33
autor: Baryla
mam nadzieje że już ostatnie pytanie bo dziś biorę się za montaż. W pinout zegaró na 1 wtyk wyczytałem takie coś:
ygd pisze:1. Czujnik temperatury zewnetrznej - przewod masowy (jesli auto jest w niego wyposazone)
ygd pisze:17.Czujnik temperatury oleju (jesli auto jest w niego wyposazone)
ygd pisze:19.Czujnik temperatury zewnetrznej - przewod sygnalowy (jesli auto jest w niego wyposazone)

To oznacza że jeżeli oryginalnie nie miałem mfa to w wtyczce będą wolne miejsca? Trzeba będzie załatwić drugą wtyczkę i przekładać piny z niej? Jeżeli tak to czy pasuje ta starego typu?

: wt mar 17, 2009 22:50
autor: dm414
czy podłączając zegary mfa nie chcąc używać mfa potrzebna jest nowa wiązka do zegarów żeby dobrze działały
tzn mam teraz zegary na 1 wtyk bez mfa i zakładam zegary mfa i nie działają mi poprawnie. czy to przyczyna wiązki?

: wt mar 17, 2009 23:10
autor: tauka
nie ma znaczenia czy mfa czy bez mfa powinny działac normalnie. Musisz coś mieć z zegarami

: śr mar 18, 2009 17:22
autor: Baryla
tauka, a sprawdziłeś to? Bo ja musiałem zmienić wiązkę, był całkowicie inny pin out. Na starej robiła się choinka, obrotek raz działał raz nie. Po wymianie wszystko chodzi jak należy.

: śr mar 18, 2009 18:02
autor: dm414
to w końcu jak jest z tymi licznikami. bo w tamtym golfi jak zmieniałam zwykły licznik na taki z obrokiem i mfa nie podłączając mfa działał poprawnie, ale tamten był na 2 wtyki czy przy 1 wtyczce może być inaczej?

: śr mar 18, 2009 18:40
autor: Baryla
dm414, ja ze swoim walczyłem ponad tydzień. W końcu wymiękłem, znajomy mi poradził faceta który lubi grzebać przy starszych vw. Pojechałem do niego, podłączył licznik, zrobiła się choinka i mówi od razu zła wiązka. Ja się pytam jak, wytłumaczył mi że są wiązki od licznika z komputerem i bez. Po wymianie wiązki wszystko ok jest :)