Polerowanie aluminium

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
wojteo CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 16:14
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: wojteo CK » pn kwie 20, 2009 15:44

Mam nadzieję że te zdjęcia trochę pokażą jakie są uszkodzenia :)
Niestety nie mam szlifierki oscylacyjnej- jedynie szlifierkę kątową czyli tzw. kątówkę :( Jak mogę zniwelować te rysy?? Jest jeszcze jakiś dobry sposób??

Obrazek

Obrazek



Awatar użytkownika
dzejms_11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:34
Lokalizacja: Poland

Post autor: dzejms_11 » pn kwie 20, 2009 17:53

Dawca_Nerek pisze:dzejms_11, no ale teraz pastą już też jechałeś ??
Rozumiem że papier 1000 i 1500 to już na wodę jechałeś ??
Jechałem już pastą..
Papierki od 500 na wodę już.
I co teraz aby to poprawić?



tgoral
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: sob gru 16, 2006 19:41
Lokalizacja: Smetowo
Kontakt:

Post autor: tgoral » pn kwie 20, 2009 19:23

A ja mam kilka pytan, chce przepolerowac ranty w swoich steffanach:
- Jak mam ranty troche poobdzierane to mam to zawieść do znajomego na tokarke? czy papierem to robic?
- Ile Autosolu bede potrzebowal na ranty w steffanach 8 i 9 cali? 200 ml wystarczy?
- Jak zabezpieczyc ramiona zeby środek do usuwania lakieru nie poniszczyl go na ramionach?
- Czy macie jakis patent żeby na każdym ramieniu równo oddzielic polerke od lakieru? czy wszystko na oko?
- Czy da rade tak spolerowac żeby zostal napis STEFFAN na feldze?
- W przednich mam poobdzierane ranty, robic samemu cos z tym czy zawieść do tokarza?



Awatar użytkownika
wojteo CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 16:14
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: wojteo CK » pn kwie 20, 2009 20:40

- Jak zabezpieczyc ramiona zeby środek do usuwania lakieru nie poniszczyl go na ramionach?
czytałem trochę na forum o polerowaniu felg no i podobno Autosol jest dość gęsty i przy zachowaniu ostrożności nie zniszczysz lakieru z miejsca gdzie nie chcesz go usuwać :).
wydaje mi się że żeby zabezpieczyć ramiona przed autosolem możesz np. okleić ramiona taśmą samoprzylepną. Przynajmniej ja mam tak zamiar zrobić :)

Jeśli się mylę niech koledzy mnie poprawią :)



Awatar użytkownika
dzejms_11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:34
Lokalizacja: Poland

Post autor: dzejms_11 » pn kwie 20, 2009 21:08

wojteo CK pisze:zabezpieczyć ramiona przed autosolem możesz np. okleić ramiona taśmą samoprzylepną
Wydaje mi się że taki silny środek wyżre bez problemu taką taśmę.



Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » wt kwie 21, 2009 14:25

tgoral pisze:- Jak mam ranty troche poobdzierane to mam to zawieść do znajomego na tokarke? czy papierem to robic?
- W przednich mam poobdzierane ranty, robic samemu cos z tym czy zawieść do tokarza?
Jeśli bardzo poobdzierane to zawieś bo będziesz tarł godzinami.
tgoral pisze:- Ile Autosolu bede potrzebowal na ranty w steffanach 8 i 9 cali? 200 ml wystarczy?
Na same ranty tubka w zupełności wystarczy a jeszcze pewnie zostanie.
tgoral pisze:- Jak zabezpieczyc ramiona zeby środek do usuwania lakieru nie poniszczyl go na ramionach?
- Czy macie jakis patent żeby na każdym ramieniu równo oddzielic polerke od lakieru? czy wszystko na oko?
Przeważnie taśma się obkleja (byle nie papierową), podczas polerki ją zostaw to będziesz miał oddzielone.
tgoral pisze:- Czy da rade tak spolerowac żeby zostal napis STEFFAN na feldze?
Da radę.
wojteo CK pisze:i podobno Autosol jest dość gęsty i przy zachowaniu ostrożności nie zniszczysz lakieru
Nie Autosol tylko Scansol ;)

:bigok:


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Awatar użytkownika
wojteo CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 16:14
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: wojteo CK » wt kwie 21, 2009 18:10

To jest sol i tamto sol :). Widocznie nie doczytałem dokładnie :P


A co z moimi felgami???Co sądzicie o tych rysach pokazanych na dwóch zdjęciach w moim drugim poście???Na tokarkę je zawieźć czy jak???

Pozdrawiam



tgoral
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: sob gru 16, 2006 19:41
Lokalizacja: Smetowo
Kontakt:

Post autor: tgoral » wt kwie 21, 2009 19:13

Ostry! pisze:
tgoral pisze:- Jak zabezpieczyc ramiona zeby środek do usuwania lakieru nie poniszczyl go na ramionach?
- Czy macie jakis patent żeby na każdym ramieniu równo oddzielic polerke od lakieru? czy wszystko na oko?
Przeważnie taśma się obkleja (byle nie papierową), podczas polerki ją zostaw to będziesz miał oddzielone.
Czyli jak obkleje taśmą i bede na to nakładać scansol to mi się ładnie oddzieli polerka od lakieru?
Ostry! pisze:
tgoral pisze:- Czy da rade tak spolerowac żeby zostal napis STEFFAN na feldze?
Da radę.
wojteo CK pisze:i podobno Autosol jest dość gęsty i przy zachowaniu ostrożności nie zniszczysz lakieru
Nie Autosol tylko Scansol ;)

:bigok:
Jak? Normalnie papierem trzeć?

I jeszcze ile bym potrzebowal Scansolu na ranty?



Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » wt kwie 21, 2009 21:41

tgoral pisze:Czyli jak obkleje taśmą i bede na to nakładać scansol to mi się ładnie oddzieli polerka od lakieru?
tak wszyscy robią, ja nie oklejałem bo będę malował środki.
tgoral pisze:Jak? Normalnie papierem trzeć?
Pokaż ten napis.


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » śr kwie 22, 2009 10:26

chłopaki na tych felgach jest lakier.

Co radzicie robić, czy polerować pierw sam rant, czy od razu zabierać się za całość razem ze środkiem?


Obrazek


Obrazek
Obrazek

bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » śr kwie 22, 2009 14:57

dzejms_11, jak tam te twoje felaski? zrobiłeś coś znimi czy nadal nic? jak nie to ja proponuje tak jak ktoś pisał pappier 200 czy od jakiego tam zaczynałeś ,320 i pokolei takie jak miałes potem 1200,1500 i dozuc 1800 i bd lux malina. Umyj porządnie felgę szczoteczką jakąś wysusz i jazda z polerowaniem na pewno wyjdzie miodzio :D


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

Awatar użytkownika
dzejms_11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:34
Lokalizacja: Poland

Post autor: dzejms_11 » śr kwie 22, 2009 18:49

bandyta mk1love, właśnie się zbieram i jak już będę robił to żeby to wyszło a nie jakies cuda na kiju, ale na bledach sie uczymy i mysle ze za mało papieru moglem uzyć ehh no bo co moze byc przyczyną? Ile trzeba jechac jednym papierem aby było dobrze? Najdluzej chyba 1szym najgrubszym?



Awatar użytkownika
Wojtek
VW Baron
VW Baron
Posty: 3002
Rejestracja: sob cze 17, 2006 14:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Wojtek » wt kwie 28, 2009 07:36

dzejms_11, każdym kolejnym tak długo, aż zatrzesz rysy z poprzedniego etapu - a pierwszym papierkiem aż usuniesz wszystkie wżery, otarcia i nierówności


Obrazek

Awatar użytkownika
dzejms_11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:34
Lokalizacja: Poland

Post autor: dzejms_11 » śr kwie 29, 2009 16:53

..:VoyteQ:.., czyli jak nie ma wżerów to mogę śmiało zacząć od 400? a Pozniej gradacja co 200 do 1500 lub nawet 2000?



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości