Strona 7 z 12

: pn sty 25, 2010 00:06
autor: robertsobol1983
Panowie moje doświadczenie jest takie. Na gumach stabilizatora nie opłaca się oszczędzać. Pierwsze moje gumy to były właśnie jakieś tanie zamienniki około 15 zł chyba - nie pamiętam w każdym bądź razie skończyły się już po niecałych 10tk i były właśnie z tym pasem parcianym. Skrzypiał mój klekot jak stary polonez - siara niesamowita - smarowanie ich nie na długo pomagało. Kupiłem oryginalne gumy w ASO cena 52zł i jestem zadowolony zrobiłem już na nich ok 20tk i narazie nic - zobaczymy dalej. Także jak chcecie kupić tanie to nie kupujcie z tym pasem parcianym bo może dłużej wytrzymają bo nie będą się tak wyrabiać i bić ale za to efekt poloneza murowany. Szczerze polecam może nie koniecznie z ASO ale napewno nie najtańsze bo ich ciągła wymiana będzie was więcej kosztowała niż jakbyście zakupili lepsze...

: pn sty 25, 2010 19:29
autor: gpmaster
kolega robertsobol1983, przemo1024 i inni dobrze prawią. tylko oryg gumy zdaja egzamin na dluzsza mete.
wyedytowalem posta z pierwszej strony i umiescilem stosowne informacje co do jakosci zakladanych gum.

kolego przemo1024, zapozyczylem fotke z Twojego postu dla przedstawienia oryginalnego zestawiku gum i obejm. mam nadzieje ze nie masz nic przeciwko :)

: wt lut 23, 2010 20:39
autor: przemo1024
Pewnie, że nie mam. Po to umieściłem zdjęcia aby służyły innym :pub:

PS. Ja wciąż mam spokój co do tej pory było abstrakcją.

Życzę powodzenia tym co wciąż walczą.

POzdrówki

: śr mar 03, 2010 19:23
autor: misiek75
ja też wymieniłem te gumy wraz z obejmami- zakupiłem na ASO Bełtowski w Krakowie za około 120zł (dokładnie nie pamiętam). Ale podczas montażu jedna z gum za nic nie chciała wejść do nowej obejmy. Lekko się utrudziłem i w końcu odkręciłem łączniki stabilizatora- wtedy wszystko poszło gładko- no i oczywiście najpierw dokręcałem dłuższymi śrubami- aby obejma dobrze siadła z gumą a następnie wkręciłem oryginalne śrubki. Od tego czasu cisza jak makiem zasiał nic nie tłucze się i nic nie skrzypi od ponad dwu tygodni. :bigok: .

: czw kwie 08, 2010 19:51
autor: Tomasz34
Mam takie pytanko rowniez te gumy mam do wymiany i widze ze sa sprzedawane w dwoch rozmiarach 21mm i 23mm i jakie kupic ?.Wiem ze mozna je wyjac i isc z nim do aso co dla mnie bylo by problemem nie mam garazu czy stalego miejsca parkingowego.Czy bez nich mozna jezdzic ?.Moze rozmiar jest zwiazany z rocznikiem ? moj 1,4 jest z 2000r modelowo 01.Jakie wy zakladaliscie i jakie sa wasze roczniki ? a moze 23mm sa do innych samochodow ?.

Troche poczytalem na innym forum i dowiedzialem sie ze kupowac trzeba taki rozmiar jaki ma stabilizator.A jakie kupowac do mk4 21mm ? czy trzeba koniecznie mierzyc ?.

: ndz kwie 11, 2010 09:32
autor: robertsobol1983
Tomasz34, Jak chcesz kupić w ASO to nie demontuj swoich gum bo narobisz sobie bidy jak będziesz bez nich jeździł tylko tam w serwisie podajesz nr vin auta i oni na 100% dadzą Ci dobre do twojego auta gumy. Albo załatw sobie program który właśnie używa ASO a jest to ETKA - można ją znaleźć i ściągnąć z neta i sam sobie sprawdzisz w nim jakie masz gumy - ale pewniej będzie pojechać do ASO

: pn kwie 12, 2010 16:52
autor: Tomasz34
Dzieki kupilem w aso gumy,obejmy i sruby koszt 128zl nie malo :).Teraz tylko wymienic i mam nadzieje ze pukanie ustanie.

Juz sierpien i nic nie stuka .Slychac tylko przyjemne dla ucha tlumienie , tak wiec polecam gumy i obejmy z aso.

Wymiana gum stabilizatora w MK4 - fotoporada

: ndz sie 22, 2010 16:44
autor: kamil_19881
Też miałem problem z tym skrzypieniem, było to wkurzające, szczególnie jak przejeżdżałem przez garby....
Volkswagem wypuścił z fabryki samochody, które mają założone gumy bez garba i to one są powodem skrzypienia, podzielam opinie kolegi wyżej, jedyny sposób to zakupić nowy orginalne gumy z garbem i do tego nowe blaszki też z garbem. Koszt 90 zł, wymienić można samemu i jest po kłopocie.
Należy pamiętać o dokładnym wyczyszczeniu podłoża oraz o tym, żeby bardzo mocno dokręcić blaszki (w wyniku najazdu na nierówności one bardzo ciężko pracują).

Re: Wymiana gum stabilizatora w MK4 - fotoporada

: sob lis 20, 2010 22:07
autor: bladzio1
Dzisiaj wreszcie udało mi się wymienić te nieszczęsne gumy podczas zmiany opon na zimowe(korzystając z okazji, że samochód był na podnośniku). Mam golfa z 2003 roku i u mnie były już gumy z garbem i takie też zakupiłem. Znajomy sprzedawca w ASO dopasował mi gumy po kodzie VIN. Cena po rabacie wyniosła mnie 94 PLN więc dosyć tanio w porównaniu z tym co tu piszecie... Jednak dziś jak się do tego zabrałem zmierzyłem średnicę drążka i okazało się, że ma 23 mm a bylem przekonany, że będzie 21. Mierze gumy a one mają otwór 21 mm, wku....łem się i dzwonie do kumpla co on mi sprzedał ale on mówi, że do tego drążka muszą być właśnie te. W takim razie OK, zabrałem się za wymianę. Demontaż przebiegł bez problemu ale dokręcenie nowej już obejmy to była masakra(tak sprężynowała)!!!
Po przejechaniu kilku kilometrów w dniu dzisiejszym stwierdziłem, że skrzypienie ustało ale co najważniejsze (bo to mnie najbardziej wkurzało) nic już nie stuka w przednim zawieszeniu na nierównościach naszych wspaniałych polskich dróg!!!:)

Wymiana gum stabilizatora w MK4 - fotoporada

: sob sty 01, 2011 17:55
autor: wraclaguna
Witam panowie postanowilem odgrzac kotleta, autem jezdze okolo poł roku, do tej pory nic nie robilem z zawieszeniem cisza byla jak makiem zasiał, natomiast wczoraj po malej przejazdzce stojac na postoju krece kierownica a dzwiek jest taki jak w( starych autobusach przegubowych przy skrecaniu) , strasznie wkurzajacy dzwiek, myslalem ze to dziala tylko przy skreceniu kolami , natomiast dzis pobujalem autem na postoju i tez ten dzwiek jak by guma tarła o gume, przeczytalem lekture juz wiem co mam wymienic wiec bedzie wizyta w aso, z tego co przeczytalem u sporu kolegów skrzypienie wystepowalo dopiero po uprzednim stukaniu lub po wymiane zestawu na zamiennik w tym przypadku febi, natomiast umnie nic nie stuka tylko samo te skrzeczenie które doprowadza mnie do szalu , az sie ludzie ogladaja jak bym jakims zlomem jechał :panna:

Wymiana gum stabilizatora w MK4 - fotoporada

: sob sty 01, 2011 18:14
autor: wraclaguna
witam panowie postanowilem odgrzac kotleta, pojawilo mi sie skrzypienie podczas skrecania kolem kierwonicy , jak i tez podczas jezdzenia auta bez skrecania kolami, wysiadlem pobujalem przodem auta i tez skrzypi, co ciekawe u mnie nic nie stuka w zawieszeniu tylko wystepuje samo skrzypienie jak w starym tapczanie, z tego co wiekszosc pisze macie objawy stukania ze skrzypieniem, lub samo skrzypienie po uprzedniej wymianie na zamiennik np febi, wiem juz tak to ugrysc wiec jutro wyprawa do aso

Re: Wymiana gum stabilizatora w MK4 - fotoporada

: pn mar 28, 2011 12:59
autor: bladzio1
wraclaguna pisze:witam panowie postanowilem odgrzac kotleta, pojawilo mi sie skrzypienie podczas skrecania kolem kierwonicy , jak i tez podczas jezdzenia auta bez skrecania kolami, wysiadlem pobujalem przodem auta i tez skrzypi, co ciekawe u mnie nic nie stuka w zawieszeniu tylko wystepuje samo skrzypienie jak w starym tapczanie, z tego co wiekszosc pisze macie objawy stukania ze skrzypieniem, lub samo skrzypienie po uprzedniej wymianie na zamiennik np febi, wiem juz tak to ugrysc wiec jutro wyprawa do aso
U mnie też było skrzypienie starej wersalki. Możesz mieć tylko te objawy, bez stukania. Warto przyjrzeć się tym gumom bo to najprawdopodobniej ich wina...

Wymiana gum stabilizatora w MK4 - fotoporada

: pn maja 16, 2011 23:49
autor: Cartmancs
tak jak u mnie, stara wersalka. Własnie jestem po wymianie tych gumek. Kupiłem dwie ori w Częstochowie u Marszałka w cenie 20 zł za jedną sztukę. Wymiana wydawała mi się prostsza. Najgorsze dla mnie było włożenie z powrotem śrub które trzymają tą blaszkę z gumą. U mnie nie obeszło się bez odkręcenia całego drążka od wahacza.

Pozdrawiam

Wymiana gum stabilizatora w MK4 - fotoporada

: pt maja 20, 2011 23:01
autor: danio110
Podepnę się pod temat. Możecie mi wytłumaczyć czym się różnią gumy z garbem i bez? Gdzie on się znajduje:)

z góry dzięki