montaż webasto
: śr kwie 27, 2011 23:08
ostatnio pojawiły się też oryginalne anteny na szybę do telestart t90, również polecam.
na allegro komplety od 699 wzwyżbater74 pisze:ile kosztuje takie webasto do golfa IV tdi ?
możesz zamontować sambater74 pisze:i jaka cena za montaż?
Zdecydowanie do kabiny - wg mnie rozwiązanie super i jak najbardziej poprawne. Ja w niedługim czasie będę montował u siebie i również zamierzam przekaźnik dmuchawy (wraz z telestartem i dwoma bezpiecznikami) wrzucić w pobliże fabrycznej skrzynki bezpieczników. Miejsce jest idealne, bo to wnętrze a nie komora silnika więc nie musi być hermetycznie a poza tym zasilanie jest pod ręką (złącza śrubowe pod przekaźnikami). Do przeciągnięcia będziesz miał jednak nie jeden a dwa kable: sterowanie dmuchawą wnętrza oraz sterowanie piecem od zegara.owies pisze:Zastanawiam się, czy przekaźnik dmuchawy dać do kabiny czy pod maskę ?
Korzystniej chyba będzie dać do kabiny, bo najbliżej do bezpiecznika dmuchawy a zasilanie można ukraść ze śrub pod przekaźnikami i tam też go wkomponować. W ten sposób będzie tylko jeden cienki przewód do przeciągnięcia a nie dwa grube.
SUPER! Właśnie czegoś takiego potrzebowałem - pomysł rewelacyjny. Przewodów pod względem długości będzie niewiele ale z czegoś je trzeba wykonaćkajot858 pisze:hej
idealnie do tego celu nadają się rury miedziane służące do robienia instalacji CO w domu. kupujesz rurę kilka kolanek-musisz sobie przemyśleć jak chcesz wyprowadzić wydech i dobrać odpowiednią ilość), opaski zaciskowe. Żeby wszystko dobrze siedziało ponacinaj kielichy kolanek i kiedy włożysz rurę w kielich zakładasz opaskę zaciskową i zaciskasz, siedzi pewnie i jest szczelne.
Za przekaźnikami jest wyjście na zewnątrz. Na zewnątrz auta ściągasz to plastikowe podszybie i tam jest taka czarna skrzynka, z której wychodzi wiązka. Rozkręć ją i możesz ciągnąć tamtędy kable. Żeby ściągnąć podszybie, musisz odkręcić najpierw wycieraczki(może być ciężko je ściągnąć) a sam plastik jest wciskany, tylko musisz go podważyć delikatnie żeby go nie połamać.colby pisze: Jeśli już jestem przy temacie przeciągania kabli - jak się przedostać do komory silnika z wnętrza? Pod podszybiem widać wiązkę idącą do wnętrza - można się tam dostać z okolicy skrzynki bezpieczników?
Wg informacji, którą uzyskałem od instalatora ogrzewań postojowych obciążalność wyjścia przekaźnikowego pieca to 500 mA. Nie wydaje mi się aby mogło się coś złego stać wykonując podłączenie wg Twojego opisu ale jeżeli nie chcesz ryzykować to możesz puścić sygnał sterujący przez bezpiecznik 0,5 A i sprawdzić reakcję. Samo wyjście sterujące też ma na pewno jakiś zapas bezpieczeństwa i krótki "pik" nieco większy niż 500 mA nie uszkodzi sterownika, gdyż podana wyżej prądu jest wartością ciągłą a nie szczytową. Jeżeli chciałbyś mieć arcydokładną informację o prądzie i posiadasz dostęp do dobrego miernika lub oscyloskopu to możesz zasilić przekaźnik wentylatora wraz z climatronickiem i sprawdzić pobór prądu przy załączeniu.owies pisze:Wie ktoś może jaką dopuszczalną obciążalność prądowa ma wyjście z pieca na przekaźnik ?
Miałem nadzieję, że uda się bez ściągania podszybia. Trudno skoro trzeba to trzebavirus666 pisze: Na zewnątrz auta ściągasz to plastikowe podszybie ...
Ja u siebie przymierzam się do montażu pieca i przyglądałem się przewodowi pod który się trzeba podłączyć. U mnie w silniku AXR przewód ten wychodzi z trójnika ze świecami grzewczymi gdzie ma prawie 2 razy większą średnicę niż na drugim końcu w pobliżu chłodnicy spalin. Żeby nie kombinować z redukcjami to zamierzam podłączyć się przy chłodnicy spalin (zdjąć wąż z króćca bez rozcinania), bo tam średnica wygląda na około 20 mm.cyngiel pisze:Może ktoś mi powiedzieć jaka jest średnica wewnętrzna węży nagrzewnicy w mk4? Jestem w trakcie montażu webasto w Borze i zostały mi do podłączenia właśnie węże do nagrzewnicy i trochę zwątpiłem, bo zakupiłem węże i łączniki na 20mm, ale jednak te pod maską wydają się grubsze, może się mylę, ale proszę o potwierdzenie, bo nie chce bezsensownie rozcinać węży, a potem zonk że będzie luz i płyn pocieknie.
Czy to prowadzenie kabli wymaga demontażu czegokolwiek (oprócz dolnych tapicerek pod kierownicą) i czy do jego wykonania trzeba mieć duże zdolności ginekologiczne?cyngiel pisze:Jakby ktoś był zainteresowany, to do przeciągnięcia kabli nie potrzeba rozbierać podszybia itp. Ja puściłem je odpowiednio poprzez : plastikowy łącznik (tam gdzie idą wszystkie przewody do puszki) do podszybia, a następnie w szparze nadkola do gumowej zaślepki, która znajduje się nad łącznikiem (którędy idą kable do drzwi) a pod zawiasem drzwi. Wiązka pod deską wychodzi właśnie razem z przewodami z drzwi.