Strona 5 z 14

Tak działa SYNCRO...

: sob sie 13, 2011 21:38
autor: daniel1d
Miałem wsadzony w poprzednim golfie haldex od jakiegoś golfa w dieslu i śmigał dobrze przenosząc ok 900nm.

Tak działa SYNCRO...

: ndz sie 14, 2011 19:57
autor: evolution
jestes pewny ze tyle przenosil??? popraw ta wartosc bo napewno twoj haldex nie przenosil 900 niuta

Re: Tak działa SYNCRO...

: ndz sie 14, 2011 21:28
autor: daniel1d
evolution pisze:jestes pewny ze tyle przenosil??? popraw ta wartosc bo napewno twoj haldex nie przenosil 900 niuta
Sam pisałeś kilka postów wyżej o mocach na silniku a nie po przeliczeniu na napędy.

Tak działa SYNCRO...

: śr wrz 21, 2011 01:57
autor: t0mal
Mam parę pytań, chciałbym kupić mk2 syncro, na swap silnika, ale mam mały dylemat, mianowicie badziewna skrzynia 020. Mam skrzynię CDA z ibizy cupry i sprzęgło od 1Z i mam w związku z tym mam marę pytań:

1) Orientujecie się czy do skrzyni CDA da się podłączyć przekładnię kontową od mk2 syncro? A może pasowałaby przystawka z mk3? Czy da się przymocować wałek?
2) Jak to dobrać, żeby było odpowiednie przełożenie na tył?
3) Jaką średnicę mają przeguby wewnętrzne z mk2 syncro?

Tak działa SYNCRO...

: wt lis 22, 2011 00:20
autor: uki!!!
Mam pytanie co się może dziać z moim napędem. Bo gdy włączę wsteczny to fajnie syknie z tyłu przy moście ale jak jade do tyłu to słychać dość mocne stuki. CO to?

Tak działa SYNCRO...

: wt lis 22, 2011 23:09
autor: socpaw
Sprawdź podciśnienie czy dochodzi- rurka która idzie od silnika do elektrozaworu

Tak działa SYNCRO...

: śr lis 23, 2011 00:22
autor: fuldi
a czy ma ktoś schemat instalacji elektrycznej przy mk2 syncro ? czy jest do samego syncro jakiś przekaźnik ?
mam problem bez obciążenia ( podniesione auto ) napęd chodzi i jak się trochę koła przyblokuje to jedzie, ale gdy sstoi na własnych kolach już nie chce jechać:/ nie mam podłączonej wtyczki która była pokazywana na poprzedniej stronie czy to dlatego ?

Re: Tak działa SYNCRO...

: śr lis 23, 2011 21:08
autor: golfiarz1
fuldi pisze:a czy ma ktoś schemat instalacji elektrycznej przy mk2 syncro ? czy jest do samego syncro jakiś przekaźnik ?
mam problem bez obciążenia ( podniesione auto ) napęd chodzi i jak się trochę koła przyblokuje to jedzie, ale gdy sstoi na własnych kolach już nie chce jechać:/ nie mam podłączonej wtyczki która była pokazywana na poprzedniej stronie czy to dlatego ?

puszcza wiskoza tzreba nowa lub zregenerowac

Tak działa SYNCRO...

: pn gru 05, 2011 11:15
autor: arwam
uki!!! pisze:niema a co ci niedziala ze pytasz o bezpiecznik

Nie działa mi napęd na biegu wstecznym.
Bo na czujniku jest wlączanie świateł cofania i bodajże on robi stały napęd na wstecznym. Noi i jak kiedyś złączałem kable od świateł cofania i od tego co łączy ten napęd to robiło zwarcie. A dzisiaj jak próbowałem tak samo zrobić to sie nic nie działo, żadnego zwarcia nic. I myślałem że sie może jakiś bezpiecznik spalił czy cuś.

nie jest to stały napęd.
w idąc od skkrzyni biegów napęd jest przekazywany do visco potem na przekładnię kątową a z niej na wolne koło i dopiero na mechanizm różnicowy.
wspomniany mechanizm wykorzystuje sprzęgło kłowe które blokuje tylko i wyłącznie działanie wolnego koła. nie spina bezpośrednio przekładni kątowej jak to niektórzy wcześniej sugerowali. i półosi. tylko i wyłącznie przekładnię kątową i obudowę mechanizmu różnicowego.


natomiast do uruchomienia blokady wolnego koła potrzebujemy podciśnienia i napięcia z czyjnika świateł wstecznych ( kabel zielono-niebieski, masa to kabel brązowy).

w tym momencie jak podamy podciśnienie i napięcie siłownik wewnątrz tylnej obudowy sprzęga wewnętrzną część wolnego koła z zewnętrzną co powoduje możliwość przeniesienia siły napędowej podczas jazdy do tyłu.

mechanizm różnicowy działa tak samo jak do przodu.
jeśli przednie koła nie mają przyczepności ( np. stoją na lodzie) i jedno z tylnych kół, obojętne czy prawe czy lewe również straci przyczepność ( stroci kontakt z podłożem lub również np. najedzie na zamarzniętą kałużę ) to auto stanie.

Tak działa SYNCRO...

: wt gru 13, 2011 03:28
autor: Grzech GD
moze ja sie dolacze do rozmowy bo widze ze garacy temat a coniektorzy nie maja pojecia o czym pisza ....moze zaczne i przypomne ze syncro działa w dwie strony i do przodu i do tyłu..a czujnik na skrzyni podaje napiecie do elektro zaworu w dyfrze (tył) zazwyczaj oznaka nie dzialajacego napedu do tyłu jest brak swiateł cofania pozniewaz jest wspolny czujnik i napiecie jezeli swiatła sa a naped nie działa do tyłu to elektro magnes uwalonyy mozna sprawdzic podpiac plus i minus i słuchac czy chodzi jezlei nie wymienic :) sprawdzic rozniez wezyk podcisnienia czasami pada zaworek zwrotny przy kolektorze ssacym i nie trzyma :) ...a tak na koniec ma ktos elektryke do mk2 syncro?? i czy ktos posiada czujnik do skrzyni mk2 syncro :) ???? Kolego Fuldi co do wypowiedzi na temat twojego napedu kolega golfiarz 1 dobrze mowi ale nalezy sprawdzic czy naped nie jest urwany na kołach zebatych w srodku ja tak miałem a wisko okazało sie całe :).....

Re: Tak działa SYNCRO...

: wt gru 13, 2011 21:51
autor: golfiarz1
Grzech GD pisze:moze ja sie dolacze do rozmowy bo widze ze garacy temat a coniektorzy nie maja pojecia o czym pisza ....moze zaczne i przypomne ze syncro działa w dwie strony i do przodu i do tyłu..a czujnik na skrzyni podaje napiecie do elektro zaworu w dyfrze (tył) zazwyczaj oznaka nie dzialajacego napedu do tyłu jest brak swiateł cofania pozniewaz jest wspolny czujnik i napiecie jezeli swiatła sa a naped nie działa do tyłu to elektro magnes uwalonyy mozna sprawdzic podpiac plus i minus i słuchac czy chodzi jezlei nie wymienic :) sprawdzic rozniez wezyk podcisnienia czasami pada zaworek zwrotny przy kolektorze ssacym i nie trzyma :) ...a tak na koniec ma ktos elektryke do mk2 syncro?? i czy ktos posiada czujnik do skrzyni mk2 syncro :) ???? Kolego Fuldi co do wypowiedzi na temat twojego napedu kolega golfiarz 1 dobrze mowi ale nalezy sprawdzic czy naped nie jest urwany na kołach zebatych w srodku ja tak miałem a wisko okazało sie całe :).....
jesli bylbny uwalony w srodky to bylo by slychac prezskakiwanie zebow wisko najprosciej sprawdzic podniesc przod na lewarlku i wlozyc bieg i powoli puszczac sprzeglo jesli ciagnie i zjezdza z lewarka to wisko jeszce cos trzyma jesli stoi na lewarku wisko padlo przy malych mocach to tez najlepiej sprawdzac na mokrej trawie wtedy jak ktos stoi z boku widac czy wszyskie kola sie kreca na sliskim u mnie juz przy 300km to na sliski wisko jakos daje rade a na suchym ma ciezko i z jakims tam opuznieniem sie zalancza juz

Tak działa SYNCRO...

: śr gru 14, 2011 16:42
autor: fuldi
a czy zestaw skrzynia g60 i dyfer z 1.8gx będzie jeździć ? czy są inne przełożenia ?
i czy wisko dostało w dupe jeśli jest rozwalony dyfer ( podejrzewamy wolne koło ?

Re: Tak działa SYNCRO...

: śr gru 14, 2011 22:25
autor: golfiarz1
fuldi pisze:a czy zestaw skrzynia g60 i dyfer z 1.8gx będzie jeździć ? czy są inne przełożenia ?
i czy wisko dostało w dupe jeśli jest rozwalony dyfer ( podejrzewamy wolne koło ?

ja mam teraz taki zestaw skrzynia g60 i dyfer gx i lata to ok ciezko zajezdzic dyfer nawet jezdzac z zaspawana wiskozxa nierozwalilem nic i jezde na swoim dyfrze juz 5 rok

Tak działa SYNCRO...

: pt gru 16, 2011 16:44
autor: Grzech GD
kolego golfiarz1 mi nie musisz mowic jak sprawdzic naped bo ja wiem ale tu trzeba pomoc komus innemu:) a co do dyfra moj był tak zmielony ze była cisza :) i pamietaj ze nie kazda czesc zawsze psuje sie w ten sam sposob :) pisalem o swoich doswiadczeniach z syncro itp ...wracajac do mojego pytania czy ma ktos czujnik do skrzyni syncro mk2..albo instalacje elektryczna :) pozdrawiam braci z vw:D :okej: