Strona 5 z 20

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

: czw kwie 05, 2012 21:32
autor: marcinas1983
Crayzol pisze:określ jaki pasek (rozmiar) kupiłeś bo w benzynie też są różne długości, niemniej jednak patent dobry :pub:
postaram się znaleźć dane tego paska i podam dokładne jego wymiary.

Pytanie za 100 punktów... czy ktoś podłączał obrotomierz z mk2 TD pod alternator z TDI?? Ja wyprowadziłem sobie przewód z jednej fazy i obrotomierz mi pokazuje, ale problem jest taki, że pokazuje za dużo obrotów... myślałem, żeby zmienić kółko na większe i tym sposobem będzie mniej obrotów pokazywać lub pogrzebać coś w samym zegarze, tylko czy ktoś ten temat przerabiał już?? Oczywiście mowa o m-tdi nie full TDI.

Re: SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

: czw kwie 12, 2012 08:59
autor: Crayzol
marcinas1983 pisze:
Crayzol pisze:określ jaki pasek (rozmiar) kupiłeś bo w benzynie też są różne długości, niemniej jednak patent dobry :pub:
postaram się znaleźć dane tego paska i podam dokładne jego wymiary.

Pytanie za 100 punktów... czy ktoś podłączał obrotomierz z mk2 TD pod alternator z TDI?? Ja wyprowadziłem sobie przewód z jednej fazy i obrotomierz mi pokazuje, ale problem jest taki, że pokazuje za dużo obrotów... myślałem, żeby zmienić kółko na większe i tym sposobem będzie mniej obrotów pokazywać lub pogrzebać coś w samym zegarze, tylko czy ktoś ten temat przerabiał już?? Oczywiście mowa o m-tdi nie full TDI.


Podaj wymiary tego paska bo aktualnie zmieniam to koło pasowe i pasuje mi od razu zmienić pasek

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

: czw kwie 12, 2012 09:31
autor: marcinas1983
Ja założyłem z brata mk3 pasek do siebie bo przy klimie i tak musi być dłuższy, zaś jemu kupiłem taki:

11.5 x 685

Później napisze jaki pasuje do TDI jak jest zamontowana klimatyzacja.

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

: pt kwie 20, 2012 09:33
autor: marcinas1983
Piszę tego posta w celu wyjaśnienia pewnej sprawy... otóż okazało się, że koło pasowe od benzyny do koła pasowego od TDI nie pasuje... SZOPENN jest właśnie na etapie kompletowania kółek do paska pk, żeby zamontować w 1.6TD... okazało się, że koło pasowe TDI ma głębiej osadzone te miejsca gdzie opiera się o nie koło pasowe napędu pompy wspomagania... doszliśmy razem do wniosku, że koło pasowe od VW CADDY/SEAT INCA 1.9 SDI ma w innym miejscu te elementy i dlatego koło z benzyny u mnie pasowało.

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

: śr kwie 25, 2012 20:20
autor: Crayzol
UWAGA !!!

Ogarnąłem temat z mniejszym kołem pasowym!!

Otóż małe koło od benzyny np z silnika ABF albo 2E pasuje do AFN-a. Ważne żeby było to koło od golfa III lub innych (produkowanych w tych latach) z szerokim paskiem na alternator. Koło dystansujące nie będzie pasować od golfa II ponieważ golf III ma mniejszy dystans. Poszedłem do sklepu poprosiłem o pasek do wspomagania do golfa III z silnikiem 2E i pasuje. Pasek naciągnięty itp. i moim zdaniem wspomaganie chodzi lżej. Pozdrawiam

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

: czw kwie 26, 2012 23:08
autor: SZOPENN
Nie pasuje kółko z silnika z AFN.... to Ci zaręczam. Popatrz się na numery katalogowe w ETCE kół do TDI - było dwa rodzaje, zwykłe oraz ze stalką - obydwa są głęboko osadzone.

Tu jest link, który przy okazji prezentuje kołka oraz różnice - TDI


Zaś koła do SDI mają inne numery całkiem, widocznie w twoim AFN siedzi już lub siedziało koło z SDI bo ktoś wymienił....

przy okazji zapytam, bo mogę nadal nie mieć racji.... z jakiego rocznika TDI wygarnąłeś swoje kółko?

Ku ścisłości, potrzebujemy kółka wału korbowego odpowiednika kółek o numerze 028105243T

oraz kółka na pasowego z silników benzynowych 2.0 o numerze 037105253

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

: pt kwie 27, 2012 18:13
autor: Crayzol
Nawet nie wiesz jak się mylisz. Moje koło dystansujące do wspomagania jest wyciągnięte z silnika ABF a koło które jest na szeroki pasek jest z TDI wszystko razem dobrze pasuje (otwór śrub pokrywa się tylko w jednym położeniu) wszystko jest założone i śmiga.

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

: pt kwie 27, 2012 19:58
autor: SZOPENN
Crayzol pisze:Nawet nie wiesz jak się mylisz. Moje koło dystansujące do wspomagania jest wyciągnięte z silnika ABF a koło które jest na szeroki pasek jest z TDI wszystko razem dobrze pasuje (otwór śrub pokrywa się tylko w jednym położeniu) wszystko jest założone i śmiga.
ty dalej nie rozumiesz.... sugerujesz żeby wszyscy z TDI brali koło pasowe... to zdziwią się Ci którzy takowe sobie kupią... bo otrzymają koło z głębokim osadzeniem, które się nie nadaje.

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

: sob kwie 28, 2012 13:20
autor: Crayzol
GOŚCIU nie siej zamętu niepotrzebnie!

Ktoś kto swapuje AFN-a do golfa II ma na wale korbowym koło pasowe na szeroki pasek który napędza pompę wody i alternator to koło zostawiamy. Obok jest drugie koło tzw dystansujące które ma za zadanie napędzać pompę wspomagania. Gdy wsadzisz AFN-a do golfa II koło dystansujące jest duże i ociera o podłużnice. Odkręcamy koło dystansujące wsadzamy takie samo koło tylko mniejsze od ABF-a lub układ śrub pasuje tylko w jednym położeniu później tylko krótszy pasek i już . Zakładałem to u mnie i u znajomego więc nie wiem o co ci chodzi ?? bo u mnie wszystko pasuje

P.S mój AFN jest z Seata Ibizy 98r.

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

: sob kwie 28, 2012 15:33
autor: marcinas1983
Crayzol, tu chodzi o inną rzecz. Koło będzie pasować na otwory, ale cały bajer polega w głębokości koła tam gdzie osadza się dodatkowe koło pasowe do napędu wspomagania. SZOPENN miał takie koło pasowe od TDI, że jak włożył mniejsze koło wspomagania to wpadło mu do środka i było około 5mm luzu między miejscem styku z kołem pasowym wału. To wyglądało tak jakby koło od TDI było płytsze w środku niż koło od SDI dlatego montując to koło od benzyny ono wpadało głębiej. Chociaż tak jak pisałem wyżej... koło napędu wspomagania z benzyny założyłem do koła pasowego od SDI i nie miałem takiego problemu. SZOPENN, zamówił koło od SDI i w takiej kombinacji wszystko pasuje tak jak piszesz.

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

: sob kwie 28, 2012 16:45
autor: Crayzol
marcinas1983 teraz rozumiem to nie wiem jak to u mnie jest zrobione ale pasuje i u znajomego też a mamy AFN-y :kac:

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

: sob kwie 28, 2012 20:09
autor: marcinas1983
Crayzol, znajomy od czego ma AFN'a?? Może też jest z seata tak jak i mój SDI jest z caddy/inca.

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

: pn kwie 30, 2012 01:30
autor: Semian
Panowie , ja mam u siebie ,lawe i wahacze z seata cordoby ,belke przednia z mk2 i nie problemu z tym co piszecie ,wszystko elegancko pasuje dodatkowo , nawet poloski z mk2

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

: wt maja 15, 2012 10:57
autor: marcinas1983
Odświeżę trochę temat... udało mi się uporać z obrotomierzem... zostawiając ori alternator z TDI. Wyprowadziłem sobie przewód z jednej fazy, do tego rozebrałem licznik ( na jedną wtyczkę ) i pod tarczą obrotomierza po prawej stronie znajduje się potencjometr regulowany i tym sposobem doregulowałem sobie go do rzeczywistych wskazań ( ja akurat sugerowałem się daną prędkością przy danym biegu ). Teraz jestem na etapie montowania sprężarki klimatyzacji. Okazało się, że koło sprężarki wadzi o belkę chłodnic przy gwałtownym hamowaniu silnikiem, należy ją w tamtym miejscu lekko podciąć/zeszlifować, do tego mając blachę z 2 wentylatorami sprężarka znajduje się blisko tej blachy trzeba było ją trochę na dole rozgiąć. Jak wszystko ogarnę to powklejam zdj.